Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 17:33
  #1
Medlem
Nu är jag gravt skadad av en närliggande forumsdel med "friendzone" på hjärnan vilket kanske påverkar min inställning. Min son i lågstadieåldern har ganska många kompisar, men de flesta av dem är tjejer. Han umgås regelbundet kanske med 3 andra pojkar och med tiotalet flickor, han umgås med flickor dagligen. När han har födelsedagskalas är det några få pojkar och många flickor, när han går på någon annans födelsedagskalas är han ofta enda pojken.

Är det hämmande för en pojke att umgås mestadels med tjejer? Är det nackdel att hans bästa vän är en tjej? Är det farligt om han har även det umgänget i tonåren? Jag är rädd för att han kommer till "bara" en kompis till tjejer och inte populär på rätt sätt bland dem, är den rädslan befogad pga. umgänget?
Citera
2017-03-16, 18:16
  #2
Medlem
ascHacks avatar
Antingen är din son homosexuell eller så är han en tidigt utvecklad Casanova.

Har han samma intressen som tjejer?
Citera
2017-03-16, 18:48
  #3
Medlem
Incendios avatar
Det finns ju alla sorter, det begriper du väl själv ? Men en röd tråd jag ser bland mina manliga vänner som främst umgåtts med tjejer är att de blir jäkligt populära som vuxna och lyckas i förhållanden med tjejer.
Citera
2017-03-16, 18:51
  #4
Medlem
OldMKenseys avatar
Med 99% sannolikhet är det en fikus.
Citera
2017-03-16, 18:57
  #5
Medlem
Knasibass avatar
Det är nog inget negativt, men som vissa sagt så kan det betyda att han är gay. Jag kände en sådan kille som liten och han är det. (Det var dock väldigt tydligt redan då, han var mer feminin än alla tjejerna.)
Citera
2017-03-16, 19:21
  #6
Medlem
Happylands avatar
Ja, lite gravt skadad låter du. Det är ett barn som har kompisar, låt honom vara ett barn som har kompisar. Varför skulle något bli bättre eller annorlunda för att du börjar sexualisera hans beteende innan han ens kommit in i puberteten?
Citera
2017-03-18, 16:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Antingen är din son homosexuell eller så är han en tidigt utvecklad Casanova.

Har han samma intressen som tjejer?

Han har en del manliga intressen, han gillar många saker som jag gillar, tv-spel, South park, vapen.
Citera
2017-03-19, 05:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Han har en del manliga intressen, han gillar många saker som jag gillar, tv-spel, South park, vapen.


Öhhhh, vad får dig att tycka att gilla tv-spel är manligt. Är det inte barnsligt att gilla?!? Samma med vapen, och kanske South park även det. Dvs han är ett barn kanske...
Citera
2017-03-19, 12:49
  #9
Medlem
Mooons avatar
Det anser jag också. Att inte ha vara att umgås med det andra könet skapar sociala problem.

Troligtvis det som har hänt när man läser i forumdelen om relationer, män som talar om kvinnor som UFOs. De tillskriver kvinnor egenskaper som är heltokiga och kan varken ta kontakt eller umgås med kvinnor.

Så ts, låt du din son umgås med de kompisar han gillar oavsett om det råkar vara en tjej eller en kille.


Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det finns ju alla sorter, det begriper du väl själv ? Men en röd tråd jag ser bland mina manliga vänner som främst umgåtts med tjejer är att de blir jäkligt populära som vuxna och lyckas i förhållanden med tjejer.
Citera
2017-03-19, 12:50
  #10
Medlem
Mooons avatar
Varför ser du detta som speciellt manliga intressen? Du umgås nog inte mycket med tjejer själv ...


Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Han har en del manliga intressen, han gillar många saker som jag gillar, tv-spel, South park, vapen.
Citera
2017-03-20, 11:59
  #11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det finns ju alla sorter, det begriper du väl själv ? Men en röd tråd jag ser bland mina manliga vänner som främst umgåtts med tjejer är att de blir jäkligt populära som vuxna och lyckas i förhållanden med tjejer.
Detta är vad även jag observerat. Män som inte enbart umgåtts med män under uppväxten, oavsett om de haft många tjejkompisar eller systrar, får till sig en bredare bild av mänskligheten vilket endast är positivt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback