• 1
  • 2
2017-03-16, 18:58
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Någon som vet hur fan man kan ta bort tjänsten swish?! Har Swedbank!! Har Googlat runt och testat allt på Swedbanks sida utan resultat!! Skrev till kundtjänst igår och inte gått svar på hela dagen + hela dagen idag! Så undrar ifall någon här vet hur fan man kan ta bort tjänsten så man inte kan skicka pengar eller ta emot pengar?!

Du kanske skulle testa att använda din telefon, den pryl du använder för att göra dina swish betalningar med???? Dvs du kan ju ringa internetbanken.

Att få svar "på en hel dag" är ju bara löjligt att kräva, så funderar inte världen lilla du.
Citera
2017-03-16, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Du kanske skulle testa att använda din telefon, den pryl du använder för att göra dina swish betalningar med???? Dvs du kan ju ringa internetbanken.

Att få svar "på en hel dag" är ju bara löjligt att kräva, så funderar inte världen lilla du.

För det första så får du lära dig att läsa. Jag väntade i 2 dagar totalt. Sedan när man skriver till deras kundservice så står det att de svarar inom 1 dygn,så det är du som borde lära dig hur världen fungerar och inte jag. Sedan så borde du läst i tråden att problemet var redan löst!
Citera
2017-03-16, 23:32
Medlem
hegoballs avatar
Hur svårt är det att Googla?

https://hjalp.swedbank.se/sidhjalp-i...luta-tjansten/
Citera
2017-03-17, 11:57
Medlem
dullabos avatar
Sverige första landet att bli kontantlöst? En mörk tanke som kommer vara sann inom ett par år. Vi alla borde avsluta swish.
Citera
2017-03-17, 12:20
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Sverige första landet att bli kontantlöst? En mörk tanke som kommer vara sann inom ett par år. Vi alla borde avsluta swish.

Far man fraga varfor det ar sa morkt? Jag bor sjalv i UK och har maste man hela tiden ha cash pa sig for vissa affarer, barer och annat inte tar kort eller tar ut en kortavgift pa mindre kop. Jag kan inte se det positiva att behova leta upp bankomater hela tiden, eller att se till att alltid ha pa sig cash.

For svartjobbare och hemlosa sa ar val det kontantlosa samhalle mindre bra kan jag tanka mig.
Citera
2017-03-17, 13:24
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Far man fraga varfor det ar sa morkt? Jag bor sjalv i UK och har maste man hela tiden ha cash pa sig for vissa affarer, barer och annat inte tar kort eller tar ut en kortavgift pa mindre kop. Jag kan inte se det positiva att behova leta upp bankomater hela tiden, eller att se till att alltid ha pa sig cash.

For svartjobbare och hemlosa sa ar val det kontantlosa samhalle mindre bra kan jag tanka mig.

Varför räcker det inte med att hämta ut pengar en gång i månaden?
Citera
2017-03-17, 13:31
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Varför räcker det inte med att hämta ut pengar en gång i månaden?

For att jag veckohandlar inte. Tank dig sjalv om det flesta gangerna du ska inhandla nagot for dagen eller gar ut och tar en ol sa maste du ha kontant. Jag brukar inte ta ut 5-10tkr per gang heller. Det kanns inte sa smidigt alltid.
Citera
2017-03-17, 13:59
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom

Det går djupare än att det är "lite besvärligt" att handla med kontant, men visst jag förstår dig och jag själv använder kort för det mesta. Det handlar om kontroll. Inte nog med att bankirerna styr hela det monetära systemet och att vi de facto handlar med skuldpengar som är skapade ifrån tomma intet, snart så kommer de även att veta exakt vad och hur du spenderar dina pengar. Vi har snart ingen frihet kvar även fast vi tror att vi aldrig varit friare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in