Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-03-16, 17:06
Bannlyst
Någon som vet hur fan man kan ta bort tjänsten swish?! Har Swedbank!! Har Googlat runt och testat allt på Swedbanks sida utan resultat!! Skrev till kundtjänst igår och inte gått svar på hela dagen + hela dagen idag! Så undrar ifall någon här vet hur fan man kan ta bort tjänsten så man inte kan skicka pengar eller ta emot pengar?!
Citera
2017-03-16, 17:16
Medlem
Var i internetbanken har du letat? Om jag skulle leta efter en funktion för att avsluta Swish så hade jag börjat med att leta på sidan för att ansluta och ändra Swish.

Där är den ju

Logga in i internetbanken. Gå till sidan för Swish. Klicka på länken "Avsluta tjänsten". Sen på knappen "Avsluta".
Citera
2017-03-16, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Var i internetbanken har du letat? Om jag skulle leta efter en funktion för att avsluta Swish så hade jag börjat med att leta på sidan för att ansluta och ändra Swish.

Där är den ju

Logga in i internetbanken. Gå till sidan för Swish. Klicka på länken "Avsluta tjänsten". Sen på knappen "Avsluta".

Vart är sidan för Swish i internetbanken? När man loggar in så går man till Betala/överföra och sedan så finns det bara ``beställ Swish``...när man klickar där så kan man bara beställa och inte ta bort Swish?!?
Citera
2017-03-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Vart är sidan för Swish i internetbanken? När man loggar in så går man till Betala/överföra och sedan så finns det bara ``beställ Swish``...när man klickar där så kan man bara beställa och inte ta bort Swish?!?
Om det bara finns "Beställ Swish" så har du ju inte Swish aktiverat på Swedbank. Kan det vara så att du har Swish genom någon annan bank?
Citera
2017-03-16, 17:41
Medlem
Nu har jag loggat in och kollat. Jag misstänker att du använder deras modernare gränssnitt som är en betaversion. Där kan du under din inloggning, uppe till höger, välja "gå till internetbanken". Där kan du med enkelhet hitta swish och i menyraden längst till höger hittar du "avsluta swish"
Citera
2017-03-16, 17:41
Medlem
Citat:

Huvudmeny -> Betala/Överföra -> Swish -> Avsluta tjänsten

Om du ser inte detta så det är nånting fel på din internetsida.
Citera
2017-03-16, 17:49
Bannlyst
Citat:
Om det bara finns "Beställ Swish" så har du ju inte Swish aktiverat på Swedbank. Kan det vara så att du har Swish genom någon annan bank?

Jag ser bara "Beställ Swish"...Och jag har bara aktiverat Swish på min bank och ingen annan.
Citera
2017-03-16, 17:50
Medlem
Citat:
Jag ser bara "Beställ Swish"...Och jag har bara aktiverat Swish på min bank och ingen annan.
Då har du inte Swish. I alla fall inte längre.
Citera
2017-03-16, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Nu har jag loggat in och kollat. Jag misstänker att du använder deras modernare gränssnitt som är en betaversion. Där kan du under din inloggning, uppe till höger, välja "gå till internetbanken". Där kan du med enkelhet hitta swish och i menyraden längst till höger hittar du "avsluta swish"

Jag är redan inne i internetbanken. Men jag ser bara dessa alternativ högst uppe:

Startsida, Ekonomisk översikt, Betala/Överföra, Spara/Placera, Låna, Försäkra, Tillvall.

Ser ingen Swish?

Men när jag klickar på ``Betala/Överföra`` Så ser jag ``Anslut Swish`` och så kan man bara ansluta Swish där...och inte ta bort swish...
Citera
2017-03-16, 18:01
Bannlyst
Citat:
Då har du inte Swish. I alla fall inte längre.

Aha okej,kan det vara så att n'r jag meddela kundservice på Swedbank ``att jag ville avsluta mitt Swish,hur gör man det``? Att de avsluta mitt Swish direkt utan att säga något till mig eller att de svara hur man tog bort Swish?

Hursomhelst så ser jag nu ifallafall att jag inte kan logga in på Swish nu från min telefon. Så antar att Swish är avaktiverad nu.

Tack ändå alla som hjälpt till i denna tråd!
Citera
2017-03-16, 18:02
Medlem
Ok, då var ärendet avslutat
Citera
2017-03-16, 18:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

Där är den ju

Jag blev nyfiken och kollade också nu, avsluta tjänsten fanns där under Swish.

Swish - översikt
Mottagare av stor betalning/Anslut fler mobilnummer/Avsluta tjänsten

Det är ju ingenting som man har tänkt på när man skaffade Swish att man ska avsluta detta.Men TS har ju personliga skäl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in