Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 16:07
  #1
Medlem
Hej

Har kommit över en halvt färdigbyggd boombox men har några frågor.
diskanter och mellanregister var kopplade med bridge in i slutsteget, dessa kablarna var väldigt fint dragna fram till steget. Baslådorna var dock ej inkopplade i något alls. dessa kablarna hängde löst och nådde ej fram till slutsteget vilket kändes konstigt. kan dessa ha varit inkopplade någon annan stans och i så fall vart? eller är tanken att dessa också skall kopplas in tillsammans med de andra högtalarna med bridge i slutsteget eller ska alla in på en egen kanal?
Testade att koppla in dom tillsammans med dom andra som bridge men upplevde att dom inte spelade jämt, och förstår inte riktigt vad alla reglagen på slutsteget gör? vad innebär de olika inställningarna?
Sista frågan gäller kapasitansen, jag antar att denna skall kopplas parallellt med batteriet och slutsteget, eller har jag fel?
Bifogar även en del bilder på bygget.

MVH

http://imgur.com/a/iVH1Y
Citera
2017-03-16, 16:58
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Om du gör fel med en 7 farad conding kan det smälla rätt högt. Du har ingen erfarenhet av elektronik, korrekt?
Citera
2017-03-16, 17:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Om du gör fel med en 7 farad conding kan det smälla rätt högt. Du har ingen erfarenhet av elektronik, korrekt?

Den är på 3,7. är medveten om att det gäller att koppla den rätt. har grundläggande erfarenhet, dock inte när det kommer till ljud, därav jag frågar. men jag antar att den är till för att jämna ut svängningar av spänningen?
Citera
2017-03-17, 08:33
  #4
Medlem
Får inte upp bilderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback