Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 15:01
  #25
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IrregularCat
Tvekar på att det skulle bli mer jämt. Många skulle säkert byta juridiskt kön till man för att på så sätt tjäna mer pengar. Om det nu stämmer att män tjänar mer för att dom är just män.

Men väldigt kul om detta går igenom för dem som är berörda av frågan.
Jag är bara lite orolig för vad detta skulle få för konsekvenser för sporter. För män som tävlar som kvinnor tycker jag är otroligt fel. Kanske dags att börja sära grupperna efter kromosomer istället?


Säg gärna till när manliga natt-städare på McDonalds tjänar över 30 000 i månaden. Det som är bra med detta är dock att dessa kvinnor drar ner manssnittet och vips så har hela samhället blivit jämlikt trots att alla tjänar samma pengar som förut.
Citera
2017-03-18, 20:54
  #26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Människan har förvisso kapacitet att alternera biologin i viss utsträckning.. Men ur ett etiskt psykologiskt perspektiv kanske det inte heller är lämpligt att människor får bestämma själva då självmordsfrekvensen är väldigt hög bland de som genomgått könsbyte. Detta även i liberala länder.

Det kanske finns visst fog för att staten noggrant vill utreda personen som staten ev ska betala miljoner för att denna ska byta kön, ta hormoner för att denne ev ska ta livet av sig efter några år i sin nya kropp?

Det där är lika befängt som de som menar att "staten inte ska lägga sig i hur man tar ut föräldraledighet".

Varför skulle inte skattebetalarna bry sig i vad de betalar för?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-18 kl. 21:03.
Citera
2017-03-25, 13:51
  #27
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Människan har förvisso kapacitet att alternera biologin i viss utsträckning.. Men ur ett etiskt psykologiskt perspektiv kanske det inte heller är lämpligt att människor får bestämma själva då självmordsfrekvensen är väldigt hög bland de som genomgått könsbyte. Detta även i liberala länder.

Det kanske finns visst fog för att staten noggrant vill utreda personen som staten ev ska betala miljoner för att denna ska byta kön, ta hormoner för att denne ev ska ta livet av sig efter några år i sin nya kropp?

Det där är lika befängt som de som menar att "staten inte ska lägga sig i hur man tar ut föräldraledighet".

Varför skulle inte skattebetalarna bry sig i vad de betalar för?

Det är en viss skillnad på att bry sig om vad man betalar för och att detaljstyra hur två individer väljer att uppfostra sina barn. Men gemene man vet inte ens hur mycket skatt han betalar eller hur lite han får för det, gemene man tror också på fullaste allvar att sjukvård är gratis i Sverige.
Citera
2017-03-30, 17:59
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Hahaha. Cirkus Sverige fortsätter. Isåfall ska jag trava in på tjejernas omklädningsrum i fortsättningen.
Jag hade hellre sett dig trava in på badhuset under muslimtime nu när de väl har lyckats driva igenom särskilda badtider för kvinnor
Citera
2017-03-30, 20:35
  #29
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Jag hade hellre sett dig trava in på badhuset under muslimtime nu när de väl har lyckats driva igenom särskilda badtider för kvinnor

På med burkan! Vem ser skillnaden?
Citera
2017-04-05, 14:22
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyMarianne
Håller med totalt! Jag identifierar mig som en Abimegender och staten ska fan inte bestämma mitt kön åt mig.

Vad är en Abimegender?
Citera
2017-04-05, 14:23
  #31
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Har du kuk är du kille. Det är så enkelt. Vi lämnar det där.
Citera
2017-04-05, 16:43
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigrav
Vad är en Abimegender?
När jag googlar så kommer ambigender upp. Det verkar vara samma som bigender. Man har alltså två kön - kuk och fitta när man är ambigender. En ambigender är mao en hermafrodit och ser ut ungefär såhär mellan benen https://image.slidesharecdn.com/herm...?cb=1408238313
__________________
Senast redigerad av rullibull 2017-04-05 kl. 16:50.
Citera
2017-04-05, 17:36
  #33
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Endast i Sverige kan man relativisera det absolut självklara. Jorden är inte rund, den är den form du själv vill att den ska vara osv. Ren idioti!

Sedan får man ju hoppas att detta är som mest utspritt i Stockholm och att övriga Sverige utanför Södermalm har lite förnuft kvar i vart fall...
Citera
2017-04-12, 00:41
  #34
Medlem
Varför anser så många svenskar att det inte finns en svensk kultur men kräver på samma gång respekt för alla andra kulturer
Citera
2017-05-03, 20:21
  #35
Medlem
Kanske av samma anledning (vilken nu den är?) som man hävdar att kön bara är en social konstruktion och i samma andetag vrålar sig blå om att kvinnor är förtryckta?
Citera
2017-08-05, 16:36
  #36
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlawless
Men vad är det för ena jävla tomtar som sitter i regeringen.

Det är vår älskade ledare och landsfader Stfan Löfven. Må han leva lyckligt som ledningen i Nord Korea och må ingen negativ kritik falla på hans hjässa. För oss feminister finns också vår fantastiska finansminister Magdalena Andersson, och må röda rosor bli strödda på den väg hon beträder.
I vissa fall kan staten vara tvungen att avgöra könet. Särskilt på dom mest feminiserade pojkarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback