Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-05-09, 12:37
  #97
Medlem
Om man får tro recensionerna spelades inte "The unforgiven" på måndagen,
vare sig del 1 eller 2. Så synd ! Maken till tung och ödesmättad låt ...
Citera
2018-05-10, 11:47
  #98
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Om man får tro recensionerna spelades inte "The unforgiven" på måndagen,
vare sig del 1 eller 2. Så synd ! Maken till tung och ödesmättad låt ...

Istället spelades Welcome Home (Sanitarium) vilken är en ännu bättre o ännu mer tung o ödesmättad.

De hade gärna fått spela Fade to Black istället för Nothing Else och kört Orion efter Anesthesia Pulling teeth.
Citera
2018-05-10, 12:38
  #99
Medlem
Vem0ths avatar
Måndagens besökare blev självklart vinnarna. Bättre setlist(Four Horsemen och Unforgiven i all ära men Fight Fire istället för ännu en Hardwired låt väger över) och enligt bekanta som besökte båda dagarna så var ljudet mycket bättre jämfört mot Lördagens spelning.
Citera
2018-05-10, 13:22
  #100
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Måndagens besökare blev självklart vinnarna. Bättre setlist(Four Horsemen och Unforgiven i all ära men Fight Fire istället för ännu en Hardwired låt väger över) och enligt bekanta som besökte båda dagarna så var ljudet mycket bättre jämfört mot Lördagens spelning.

Var väldigt trevligt att äntligen få höra fight fire with fire vilket jag nu nästan hört alla låtar från Ride förutom Escape o Trapped under Ice. Hade dock gärna hört spit out the bone - min favorit från Hardwired. Nya låtarna är dock mkt trevligare live än Magnetic låtarna sist ’09.

Några bilder jag tog i måndags.

https://imgur.com/gallery/qxy92Q3
Citera
2018-05-10, 15:03
  #101
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Var väldigt trevligt att äntligen få höra fight fire with fire vilket jag nu nästan hört alla låtar från Ride förutom Escape o Trapped under Ice. Hade dock gärna hört spit out the bone - min favorit från Hardwired. Nya låtarna är dock mkt trevligare live än Magnetic låtarna sist ’09.

Några bilder jag tog i måndags.

https://imgur.com/gallery/qxy92Q3

Det var liksom inget publikdrag i Hardwired låtarna. Stortsett bara Halo on Fire och Atlas hade publiken med sig. Moth into Flame var snyggt presenterat och är en populär låt, men låten i sig är kass live om man vill ha publiken med på noterna.

Spit out the Bone var mer eller mindre en publikkatastrof, ljudet uppfyllde inte låtens moshpit-moment och man kände att folk var rätt trötta på både kvällen och hardwired-låtar när den väl dök upp.
Citera
2018-05-10, 15:05
  #102
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Det var liksom inget publikdrag i Hardwired låtarna. Stortsett bara Halo on Fire och Atlas hade publiken med sig. Moth into Flame var snyggt presenterat och är en populär låt, men låten i sig är kass live om man vill ha publiken med på noterna.

Spit out the Bone var mer eller mindre en publikkatastrof, folk var för trötta för headbangande och sjöng inte heller med.

Där jag stod var de flesta med i de nya Hardwired låtarna.
Citera
2018-05-13, 11:09
  #103
Medlem
Läthers avatar
Kommer tillbaka till Europa om ett år för att spela på utomhusarenor. Mer info släpps i september.
Citera
2018-08-16, 21:22
  #104
Medlem
PXfos avatar
Jag får en känsla av att de kanske kommer till lollapalooza som ska hållas i stockholm 2019.
Blir garanterat ett besök då
Citera
2018-08-22, 16:41
  #105
Medlem
PXfos avatar
Förresten något jag kom att tänka på.

Jag var på konserten den 5e och tyckte att ljudet var otroligt högt.
Metallica hade mycket högre ljud än förbandet som jag tycker hade perfekt.
Jag ville inte se ut som en mes men det lät mycket bättre när man höll för öronen.

En fråga till er som har gått på flera metallicakonserter, brukar det alltid vara så sjukt hög volym?
Citera
2018-08-22, 17:22
  #106
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PXfo
Förresten något jag kom att tänka på.

Jag var på konserten den 5e och tyckte att ljudet var otroligt högt.
Metallica hade mycket högre ljud än förbandet som jag tycker hade perfekt.
Jag ville inte se ut som en mes men det lät mycket bättre när man höll för öronen.

En fråga till er som har gått på flera metallicakonserter, brukar det alltid vara så sjukt hög volym?

Har aldrig upplevt att något band förutom Motörhead spelat högt i Sverige. Svårt att tänka mig att Metallica drar på över vad som är tillåtet. De 6 gångerna jag sett dom så har det varit låg volym.
Citera
2018-12-06, 18:37
  #107
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Har aldrig upplevt att något band förutom Motörhead spelat högt i Sverige. Svårt att tänka mig att Metallica drar på över vad som är tillåtet. De 6 gångerna jag sett dom så har det varit låg volym.

Tror att det är regler som tillkommit på senare år. Nuförtiden är alltid ljudet för lågt enligt mig.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback