Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-23, 16:22
  #25
Medlem
Psilocybe cyanescens är mycket svårare att odla. De gillar substrat på trä. De ger inte lika stora skördar generellt. Därför inte så vanligt att man odlar den själv. Du kan finna dem i naturen i stora mängder nere i Europa.. varianter av panaelous går fint att odla. Dock också lite krångligare, svamparna är mycket mindre och således ger de mindre skördar. Men det kompenseras med att de är extremt potenta. 1 g av dem är en STARK dos. 100kr / g är inte ett högt pris mot vilka risker den som odlar tar. Både ekonomiskt och att det är kriminellt. Det innefattar trots allt en del jobb med att odla. En del kostnader, kanske främst i början sedan har man ju allt man behöver. Sedan tar det relativt lång tid att odla från scratch och man har inga garantier att man lyckas. Man kan få oönskade kontaminationer etc. Det är något man får räkna med att man råkar ut för någon gång och då kan månader har gått till spillo.

Jag kommer snart starta igång en panaelous odling snart. Hoppas det går vägen, det är en väldigt rolig hobby och jag rekommenderar fler att börja
Citera
2017-07-23, 22:02
  #26
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Nja,marknaden är nog ganska begränsad om du inte känner jättemånga människor som trippar.

Offtopic:Varför odlar inte folk cyanensis istället som är mycket potentare och lättare att äta?

Priset på drogforumen brukar ligga på 100kr/g vilket jag tycker är ett för högt pris.

Visst är det dyrt, särskilt om man vill äta 5 gram och inte får mängdrabatt. Har noll koll på drogforum som silkroad och FS2 så vet inte riktigt. Vet du vad en femma går på?
Men cannabis är också dyrt, särskilt när vi snackar nollsexor för en släng ute på gatan och det är stjälk med i påsen.
Känner till processen för att driva upp svampish och Svampirat har helt rätt. Det kräver mycket och utan att vara insatt i allt knas kring elektronik, kryptering, vac, packning och leta postlådor fattar jag att det är mycket med att jobba som vendor, både i omkostnader, tid och för att hantera paranoian.
Aldrig att jag skulle palla själv, hellre knega och få en aning frid i sinnet.
Citera
2017-08-03, 15:53
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Du har helt fel här Finns tunga graffiti-crews i Stockholm som haft toppisar stående i sitt sortiment, så helt klart erkänd marknad.

Vilket eller vilka crew?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback