Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-17, 00:33
  #25
Medlem
frogpaks avatar
Vanligare en du tro jag sett vart med så du är inte ensam lågnt ifrån skulle jag säga
jag själv hade en kompis som inte såg att jag gick på kola
inte min sambo heller så ja
Citera
2017-06-23, 16:44
  #26
Avstängd
Jag hade samma liv själv, en gång i tiden..

Höll det i ca 2 år, delad vårdnad om barnen, jobb som jag gillade, körkort, lägenhet, och en lön som sponsrade mitt heroinbruk

I början var allt lugnt, sen när doserna blev högre var man tvungen att börja stjäla saker, i första hand från jobbet, till slut var det ohållbart när man inte hade pengar till bollen och har tvungen att vara dålig på jobbet

Sen en fredag kväll, på väg hem från jobbet som vanligt, blev jag stoppad av polisen

Dom tyckte jag såg påverkad ut, även fast jag bara var frisk och normal.

Det slutade med en anmälan till soc, åtal på narkotikabrott, drog rattfylleri och det var startskottet till slutet.

Förlorade vårdnaden av barnen, förlorade jobbet, körkortet, blev vräkt från lägenheten.. Och vad gör man?? Slutar man att knarka? Nä jag kör på vidare, ljuger för soc att jag inte alls har problem, lämnade rena prover i ett halvår, men så kom ännu en torsk, och jag var tvungen att lägga korten på bordet.

Jag kämpar fortfarande än idag med missbruket och det har gått ungefär ett år från händelsen.

De jag vill ha sagt år att hur naiv man än tror omvärlden är så kommer du falla förr eller senare, det går inte att missbruka opiater i hemlighet, när pengarna är slut kommer verkligheten ikapp
Citera
2017-06-23, 17:28
  #27
Medlem
J1948Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Nyfiken på hur många som är i samma situation som jag och lever ett normalt Familje Svensson liv och har fru och barn, ett vanlig jobb där ingen vet om ditt beroende?

Själv är jag i 40 års åldern och har barn i övre tonåren, har ett bra jobb inom IT som konsult och umgås inte med några missbrukare eller andra som är beroende.
Ingen i min umgåskrets vet att jag missbrukar subutex dagligen.
Är skiljd sedan 3år och min exfru hade ingen aning om att jag höll på med opiater.

Hörde av min kran att han säljer till läkare och brandmän, så jag gissar jag inte är ensam?
TS, om du verkligen vill sluta med Subutex så har jag ett tips till dig:

Sluta inte med Subutex. Du kommer inte klara det. Gör istället såhär:
Köp hem Tramadol (SR). Hoppa över från Subutex till Tramadol.
Sluta sedan med Tramadol. Det kommer bli mycket, mycket enklare.
Tro mig, det är det enda sättet, det är så jag själv slutade.
Att sluta med Subutex är nästintill omöjligt. Otroligt långdragen AT.

EDIT: Läste nu att du inte ville sluta med Subutex. Vänta bara till dagen du tvingas resa utomlands.
Vad ska du då göra? Ta med dig en massa piller? Vad händer om du fångas? Om de tar slut?
Hur kommer du då må?
__________________
Senast redigerad av J1948M 2017-06-23 kl. 17:30.
Citera
2017-07-25, 00:13
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J1948M
TS, om du verkligen vill sluta med Subutex så har jag ett tips till dig:

Sluta inte med Subutex. Du kommer inte klara det. Gör istället såhär:
Köp hem Tramadol (SR). Hoppa över från Subutex till Tramadol.
Sluta sedan med Tramadol. Det kommer bli mycket, mycket enklare.
Tro mig, det är det enda sättet, det är så jag själv slutade.
Att sluta med Subutex är nästintill omöjligt. Otroligt långdragen AT.

EDIT: Läste nu att du inte ville sluta med Subutex. Vänta bara till dagen du tvingas resa utomlands.
Vad ska du då göra? Ta med dig en massa piller? Vad händer om du fångas? Om de tar slut?
Hur kommer du då må?
Mycket skitsnack och felaktigheter i tråden, inte minst det TS skriver om att dosera sub tre ggr/dag!? Varför, med den halveringstiden och hur buprenorfin funkar, helt meningslöst?

Sen går går det alldeles utmärkt att sluta med sub, utan några större fysiska abstinensbesvär, om man trappar ut den på rätt sätt. Jag har också smakat på CT från sub och det är vidrigt, men precis som alla andra beroendeframkallande preparat, tar det månader till år att trappa ut dom.

Sen blir man inte påverkad av sub, om man inte har iaf några dagars uppehåll mellan intagen, möjligen kan man känna nån sorts lite effekt, men absolut inte så att nån skulle tycka att man uppträdde drogpåverkat.

Sub är en av de få droger man faktiskt kan gå på, utan att en jävel märker det, iom att den har en inbyggd takeffekt. De som ändå får problem pillar i sig massa andra grejer också.
Citera
2017-07-25, 14:18
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Nyfiken på hur många som är i samma situation som jag och lever ett normalt Familje Svensson liv och har fru och barn, ett vanlig jobb där ingen vet om ditt beroende?

Själv är jag i 40 års åldern och har barn i övre tonåren, har ett bra jobb inom IT som konsult och umgås inte med några missbrukare eller andra som är beroende.
Ingen i min umgåskrets vet att jag missbrukar subutex dagligen.
Är skiljd sedan 3år och min exfru hade ingen aning om att jag höll på med opiater.

Hörde av min kran att han säljer till läkare och brandmän, så jag gissar jag inte är ensam?

Vet många som klarar det och sub är ju inte jättedyrt direkt, hade nog sett annorlunda om du hade gått på heroin.
Citera
2017-12-07, 18:36
  #30
Medlem
pyrohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag var förvisso ganska ung då men jag missbrukade Subutex under tre år utan att en enda kotte visste om det. Subutex var min första och enda drog. Anförtrodde mig till några få personer när jag beslöt mig för att sluta vilket var bland det svåraste jag någonsin gjort.

Såhär, en väldans massa år senare har folk fortfarande svårt att tro att jag en gång i mitt liv missbrukat droger i deras närhet. Många tror att jag ljuger.

Jag tog en ganska liten dos var dag. Kände aldrig något "rus" utan brukade för att bli normal och klara av dagen. Subutex gav mig en enorm energi och det var det stora helvetet när jag väl slutade.

Om du någon gång beslutar dig för att sluta, vilket jag hoppas att du gör, så be för guds skull om hjälp. Hade inte jag suttit inlåst under abstinensens värsta helvete så hade jag inte klarat av det. Jag får ont enda in i själen när jag tänker på den tiden.

Som fd heronist förstår jag inte resonemanget att knarka på sub,själv har jag metadon. Vanligt idag att fler och fler skapar opiat missbruk i tablett form. Mitt missbruk såg ut som ditt. Jag skötte mig utomordentligt fast jag gick heroin. För mig är detta här substionsbehandling och ingen drog. Tyvärr är det så att eftersom det florerar så mycket av dessa på svarta marknaden vilket försvårar för oss som faktiskt har det som medicin. Ska inte läxa upp dig för det är totalt onödigt. Du sitter fast i ett jävla helvete helt ärligt.

Du kan om du vill vända dej till metadon sektionen och göra en egenanmälan. Ingen kommer få reda på det, du har ju jobb och du sköter dej fint förövrigt verkar de som. Eller så trappar du långsamt ut själv. Opiat kan endast botas med andra opiater.

Väljer du att gå in i substionsbehandling blir du tilldelad ett team och du får avstå en hel del av din frihet att börja med. Sedan blir det bättre.

Jag hoppas du hittar något som hjälper dig.
Kram 🥀
Citera
2017-12-11, 00:53
  #31
Medlem
Jag har gett upp; vill bryta med mitt hemliga knarkande. Jag är VD för ett framgångsrikt bolag, gift med fin tjej, har 2 underbara ungar men bär på fruktansvärda hemligheter med överdoser kokain flera gånger ( iv) krampat, varit nära döden många gånger. Nu har jag berättat för min fru, chef, syskon, vänner (utvalda) om min hemlighet. Jag har knarkat helt ensam, går aldrig på krogen! Har nästan helt slutat dricka alkohol för att effekten är värdelös jämfört CS.
Mitt knarkande trodde jag att jag kunde sluta med närsomhelst men det har bara eskalerat från att aldrig provat CS för 2 år sedan till att ha ett fullskaligt krig med mig själv där jag bytts från en omtänksam och stolt man med värderingar till ett totalt vrak med inåtvänd ilska, enorm frustration att ha mist kontrollen och inser att om jag fortsätter så mister jag allt och dör inom 6-12 mån. Nu är hemligheten berättad för dem som måste veta och jag är inskriven på beroendecentrum men inte fått träffa nån än. Men motivation är mycket stor men trots det är suget enormt om i te konsekvenserna med barnen är så stor skulle Jag närsomhelst vilja köpa 5 g koks och slå i mg i hemlighet igen. jag undrar hur i helvete jag ska bli av med suget. NA och allt sånt vill jag undvika för det finns de som inte är lika motiverade som jag att bli långsiktigt fri och jag tror inte att jag är ett dugg bättre än någon annan men jag vill inte ha fler kontakter än vad jag redan har. Kan beroendecentrum ge mig tillräckligt med stöd utan att köra en månads 12 steg? Jag har slutat med knarket dricker inget och kan inte sova. Har mycket skuld och ångest för vad jag gjort.

Alla tips och råd tas gärna emot. Hårt brutalt, jag tål.
Jag vill aldrig mer knarka. Har redan slutat med kaffe snus. Äter bra; har ingen abstinens men ett otroligt sug efter mer, känner det finns fler grejer att prova trots att jag kört nästan allt utom Heroin.
Favoritdroger är koks; tjack, CS på rc, allt iv allt annat är helt oaktuellt. Visst beroende av benz men bara som nattmedicin; aldrig på dagarna
Gillar inte mdma, röka, och gillar inte opiater pga den helvetiska avtändningen. Provat men aldrig igen om jag ens får det gratis

Nuså, hjälp mig snälla

En stor stark snygg kille men fast i ett ohyggligt beroend som gjort mig till kall och en liten svag och hjälplös Tarsan som kapitulerat och ber bröder och systrar om vänskapliga tips oCh råd om era berättelser om hur er drogfria resa gått till.
__________________
Senast redigerad av tarsan90 2017-12-11 kl. 01:07.
Citera
2017-12-11, 05:59
  #32
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Du är verkligen inte ensam! Jag lever också familjeliv med barn, djur, kärring & jobb samtidigt som jag är aktiv "morfinist", mest blir det subutex pga pris & tillgänglighet och de sista åren har jag nästan uteslutande kört sub men började banan som heroinist runt 2002 så några år har det hunnit bli...

Tror vi möts tidigare i lite sluta-trådar här Ts så kan inget annat än lyckönska dig i din stävan att slippa skiten. Hade varit skönt som fan eller hur? ...och då har jag ändå en sambo som vet om och tolererar mitt missbruk/självmedicinerande så jag slipper åtm att mörka det för henne och hon hjälper mig att hålla fasaden uppe både här hemma, utåt och även i kontakter så det känns som det är lite lättare för mig än vad det verkar vara för många andra som behöver gå med en så stor hemlighet ensam och dessutom behöva ordna upp allt införskaffandet alltid helt själv?

-Lycka till med allt!
__________________
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2017-12-11 kl. 06:08.
Citera
2017-12-11, 07:31
  #33
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Du är verkligen inte ensam! Jag lever också familjeliv med barn, djur, kärring & jobb samtidigt som jag är aktiv "morfinist", mest blir det subutex pga pris & tillgänglighet och de sista åren har jag nästan uteslutande kört sub men började banan som heroinist runt 2002 så några år har det hunnit bli...

Tror vi möts tidigare i lite sluta-trådar här Ts så kan inget annat än lyckönska dig i din stävan att slippa skiten. Hade varit skönt som fan eller hur? ...och då har jag ändå en sambo som vet om och tolererar mitt missbruk/självmedicinerande så jag slipper åtm att mörka det för henne och hon hjälper mig att hålla fasaden uppe både här hemma, utåt och även i kontakter så det känns som det är lite lättare för mig än vad det verkar vara för många andra som behöver gå med en så stor hemlighet ensam och dessutom behöva ordna upp allt införskaffandet alltid helt själv?

-Lycka till med allt!
Att du knarkar är upp till dig. Du borde dock sluta ljuga om det vore skönt att sluta, du vill inte sluta. Du kan kan inte ha något samvete då du dragit in din tjej i det. Hur hon gått med på det är ett mysterium. Varför slutar du inte? Vad är det som är så jävla trist med livet att det kräver att du är påtänd? Har du ingen respekt för din familj?
Citera
2017-12-12, 05:29
  #34
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Att du knarkar är upp till dig. Du borde dock sluta ljuga om det vore skönt att sluta, du vill inte sluta. Du kan kan inte ha något samvete då du dragit in din tjej i det. Hur hon gått med på det är ett mysterium. Varför slutar du inte? Vad är det som är så jävla trist med livet att det kräver att du är påtänd? Har du ingen respekt för din familj?
Hör på din ton att detta inte är något du begriper dig på så jag tänker inte ens försöka att förklara för dig...
__________________
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2017-12-12 kl. 06:19.
Citera
2017-12-12, 19:27
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Du är verkligen inte ensam! Jag lever också familjeliv med barn, djur, kärring & jobb samtidigt som jag är aktiv "morfinist", mest blir det subutex pga pris & tillgänglighet och de sista åren har jag nästan uteslutande kört sub men började banan som heroinist runt 2002 så några år har det hunnit bli...

Tror vi möts tidigare i lite sluta-trådar här Ts så kan inget annat än lyckönska dig i din stävan att slippa skiten. Hade varit skönt som fan eller hur? ...och då har jag ändå en sambo som vet om och tolererar mitt missbruk/självmedicinerande så jag slipper åtm att mörka det för henne och hon hjälper mig att hålla fasaden uppe både här hemma, utåt och även i kontakter så det känns som det är lite lättare för mig än vad det verkar vara för många andra som behöver gå med en så stor hemlighet ensam och dessutom behöva ordna upp allt införskaffandet alltid helt själv?

-Lycka till med allt!

Tack för uppmuntran! Just nu finns inga tankar på att använda igen och jag har fått bra stöd från vänner och ska in på möte med beroendevården snart. Jag inser ju att suget kommer hänga mig i hasorna ständigt efter the honeymoon. Jag kommer ju lämna prover säkert en bra tid framöver men det kan ju sjukvården omöjligt ha råd med i all evighet. Mina infall att skaffa knark har gått från att vara stabil till att 0,5 sek senare sitta och göra en beställning eller ringa kran som snabbt försett mig med det jag vill ha. Det gör att jag inser att det blir en tuff kamp att stå emot den dagen jag själv och andra sänker garden och ser hur bra det går. Då är nog risken stor trots att jag tiskerar familj jobb och allt. Hur stå emot??
Citera
2017-12-12, 20:11
  #36
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Hör på din ton att detta inte är något du begriper dig på så jag tänker inte ens försöka att förklara för dig...
Du har helt rätt i att jag inte begriper. Hur långt ner i ett smutsigt beroende man är borde man inse att man är en skitstövel, åtminstone. Du ser inte det vidriga i att din tjej hjälper dig att styra morfin illegalt? Om du inte förstår så är jag inte emot att du använder morfin. Det som stör mig är att du tycker synd om dig själv och manipulerar din sambo, som du har barn tillsammans med. Det är smutsigt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback