Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 22:47
  #121
Medlem
Sammansvetsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
Ja, helsinki 2ggr och tampere 1gng

Tja, du har ju dina erfarenheter och det kan ju mycket väl vara så att de som du stötte på i Helsingfors och Tammerfors var otrevliga. Jag tycker bara att det låter lite suspekt eftersom min erfarenhet av finnar är att de är helt okej. Du får komma ihåg att vissa finnar kan vara väldigt framåt med sina tankar och åsikter på ett sätt som förvisso kan upplevas som rentav oförskämt i Sverige och i största delen av Europa men det är inget illa menat med det. Så åk tillbaka till Finland en gång till och ta det hela med en nypa salt nästa gång vettja.
Citera
2019-01-18, 15:28
  #122
Medlem
Här en ganska skön skildring av hur svenskar skojfriskt ser på finskar. Det är med Bosse Parnevik och
Charlie Norman, dom ganska sköna svenska underhållarna. Som finsk i Sverige kan jag inte låta
bli att dra på smilbanden lite. Svenskar är ett kärt broderfolk för oss finskar. Så är det bara.

https://www.youtube.com/watch?v=28fqqJsIDl4
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback