Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-16, 18:47
  #73
Medlem
Måste vara skönt att kunna skylla sina problem och misstag på diskriminering.

Har ibland själv använt den strategin även om jag inte är homo, men pga jag var singel länge så fungerade det ett tag. Problemet kom när folk skulle försöka få iväg mig ut på gaybarer, sminka mig, och fixa dejter, då fick jag erkänna sanningen och så var den möjligheten slut.

Nu får hon säkert en lägenhet av Familjebostäder. Gråter man ut i media och företaget riskerar bli stämplat som hatiska/intoleranta/rasistiska etc så brukar de omedelbart agera, även om det går utanför alla regler. I "godhetens namn" går det alltid bra att mygla och böja på reglerna. (t.ex. om det gäller homosar eller flyktingar)
Citera
2017-03-16, 19:49
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hon har uppgett fel nummer i sin annons och därför inte varit nåbar. Det är hennes fel och ingen annans. Jävla barnunge som inte tar eget ansvar och skyller bort sig.

Med en enorm bostadsbrist och flera tusentals sökande per objekt kommer såklart inte hyresvärden lägga en massa tid på att jaga personer.

Jag tycker dock det låter konstigt att hon ska ha fått sin kötid återställd från 7 år till 0 dagar även om hon inte fick objektet. Stämmer verkligen detta? Det är ju i så fall Boplats hon ska tala med och inte Familjebostäder. Jag tycker inte hon ska förlora sin kötid utan att få objektet, det är faktiskt fel. Det är ju bara den som får objektet som får sin kötid återställd, inte om man bara går på visning. Ljuger hon?

Att hon inte fick själva lägenheten är dock helt i sin ordning.


Jag vet inte hur den där kön fungerar men det låter osannolikt att man skulle förlora kötiden för att man tackat nej/missat att svara en enstaka gång. Tre gånger är nog vanligare i så fall.

Det verkar även som att hon blivit uppmanad att söka andra objekt i området men att de inte var lika bra och att hon därför var ointresserad.

Hon är alltså både klantig och kräsen. Och sedan gråter hon ut i media.
Citera
2017-03-16, 20:40
  #75
Avstängd
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag vet inte hur den där kön fungerar men det låter osannolikt att man skulle förlora kötiden för att man tackat nej/missat att svara en enstaka gång. Tre gånger är nog vanligare i så fall.

Det verkar även som att hon blivit uppmanad att söka andra objekt i området men att de inte var lika bra och att hon därför var ointresserad.

Hon är alltså både klantig och kräsen. Och sedan gråter hon ut i media.

Tror jag läste fel. Hon verkar inte ha förlorat sin kötid.
Citera
2017-03-16, 21:57
  #76
Medlem
AmaiLiuIVs avatar
Kanske migrationsverket tog lägenheten och betalar 10 gånger högre hyra? Då är det ett solklart fall av diskriminering är det så hon menar?
Citera
2017-03-17, 14:15
  #77
Medlem
0gKolhydraters avatar
Jag sympatiserade med Felicia fram till sista meningen.
Nu känner jag istället enorm skadeglädje.

Hoppas du får sova kvar på soffan länge till, ingen man i kostym kommer jaga dig men det är ju också därför du är FI:are
Citera
2017-03-18, 22:21
  #78
Medlem
kanelkakas avatar
Att vara klantig i kombination med reaktiv och upplevt diskriminerad genererar ingen stilig förfäktan.

---> Skuldöverskrivningar in absurdum.¨

Girlie needs to get a grip.
Citera
2017-06-02, 01:01
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beace
Påminner lite grann om arbetsmarknaden i Sverige. Ena partnern håller alla kort och kan bete sig hur som helst mot arbetssökande.

Detta. Det är ju inga lismande mäklare man har med att göra på hyresmarknaden, snarare arroganta socionomer/arbetsförmedlartyper. Mina egna trevliga upplevelser nedan.

familjebostäder - tackar direkt ja till en lägenhet redan innan jag sett den, en dag innan sista dagen för att tacka ja/nej - handläggare s*sanne *lfsson visar sig då redan ha gett kontraktet till nån annan dagen innan, vilket lustigt nog även är dagen innan hennes semester börjar, och är sen ej längre kontaktbar. Efter att mailat familjebostäder får jag ett svar utan signatur att "de vet ej varför men gör så ibland"

bostadsbolaget - ringer upp mig och påstår att jag söker för många "jättefina" lägenheter utan att tacka ja (vilket stod på boplats.se skulle öka chansen) och att de för en svart lista över sådana personer. "-Du är bortskämd" (+hånfullt skratt) får jag höra av handläggare h*len k*rlsson (jobbar nu på poseidon?). blir sen vidare utpressad att vid kontraktskrivning genomföra tapetsering gratis av en lägenhet som f n är "obeboelig". vid besök känns dock bara en doft av nikotin från en gubbe, och hans kärring blir rasande över handläggarns beskrivning och vill anmäla henne för förtal.

poseidon - ägnar sig åt kollektiv bestraffning och vägrar fixa den gemensamma duschen i källaren som stinker mögel och dörren knappt går att låsa, då "de boende själva förstört" (vilket inte har med mig som ny boende att göra - hörde f ö att lägenhet utan egen dusch ej lär vara tillåtet sen länge?). Vägrar även titta mig i ögonen när jag kommer för att skriva kontrakt vid Linnéplatsen, utan tittar snett mot väggen som om jag vore nåt katten släpat in. Börjar dock att lisma när jag berättar varför jag är där.

Nej hon förlorar inte sin kötid, det är bara om man tackar nej 6ggr(?) man blir avstängd från att söka 6mån, dock utan att förlora kötiden. Men kan dröja lång tid innan det dyker upp nåt nytt, trevligaste lägenheten av dessa tre jag kollade på var från familjebostäder, och det var även de som gjorde mig mest irriterad i behandlingen. Den fick jag titta på efter bara ett år i kö, men kunde efter det gå ett helt år utan att man fick visningserbjudande på nåt nytt och ibland dök de upp tätare.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback