Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 20:52
  #1
Medlem
frankerzs avatar
Tjena!

Förra fredagen så tog jag och min kompis 500mg Tramadol. Efter ca 1hr och 40m så drog vi fram en holk och började puffa med 2 andra också (ca 0,8g). Jag känner tramet och gröningen sammtidigt och det va väldigt härligt. Några timmar senare så träffade vi på några vänner och en av dom hade lite sprit (Stark sprit blandat med kolsyrat-cider).

Nu efter detta mår jag väldigt konstigt (ca 5 dagar efter). Det känns som en liten del i hjärnan har slutat fungerar eller att det ''skickar inte signaler''. Jag har innan druckit med tramadol men inga konstiga efter känslor då med andra ord ''det va nice''. Detta påverka bara mig själv, ingen annan märker det på mig. Jag känner det nästan hela tiden och när jag tänker på det så blir det bara värre och jag vill verkligen bli normal igen (som om man är sjuk och vill bli frisk igen ''känsla'') Men annars mår jag fysiskt bra och har inga svårigheter att andas eller för att träna.

Och NEJ jag burkar inte dagligen (Tramadol/Cannabis) och brukar inte kombinerar droger men detta va första gången jag ''kombinerade''

Min riktiga fråga är om någon annan har känt som jag?
-Är detta en permanent skadad/känsla eller temporärt?
-Finns det något som kan lätta känsla eller ta bort det helt?
-*Om det är temporärt hur lång tid kommer det ta tills det försvinner?*

Är 16 år och väger 65kg
Citera
2017-03-15, 21:11
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Är man ett litet barn ska man inte knarka eller blanda när du inte verkar ha någon aning om vad du sysslar med.
Citera
2017-03-15, 21:17
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankerz
Min riktiga fråga är om någon annan har känt som jag?
-Är detta en permanent skadad/känsla eller temporärt?
Extremt osannolikt att det är permanent tror jag. Det är teoretiskt möjligt att du t.ex. fått syrebrist på grund av andningsdepression (en risk från alkohol och opiater, särskilt blandat. Det är därför blandningen är livsfarlig) och på det sättet permanent dödat hjärnceller. Min vän dog av just denna kombinationen och denna orsaken förra månaden. Det är typ alltid orsaken när man dör av opiater.

Men detta är nog osannolikt. Svårt att råka ut för det utan att dö tror jag. Det skulle betyda att du skulle ha balanserat precis på gränsen, och den gränsen är nog väldigt tunn.

Å andra sidan finns det många fall där folk tappat synen, intelligens, talförmåga, rörelseförmåga m.m på grund av syrebrist.

Citat:
Ursprungligen postat av frankerz
-Finns det något som kan lätta känsla eller ta bort det helt?
-*Om det är temporärt hur lång tid kommer det ta tills det försvinner?*
Förmodligen så är det inbillning eller det faktum att mentaliteten påverkas tillfälligt negativt när man tar sådana droger helt enkelt på grund av balanser av signalsubstanser eller minnen i hjärnan. Alla mår dåligt när de tar skit, ofta ett tag efteråt.

Hjärnan lär sig nya saker, nya kopplingar mellan synapser bildas, förstärks och försvagas eller kapas ständigt. Förmodligen så har du bara "lärt" din hjärna någonting som gör att du mår dåligt för tillfället. Om du håller dig undan det så kan du också få din hjärna att "glömma" det.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-03-15 kl. 21:26.
Citera
2017-03-15, 21:19
  #4
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Lille vän, när man är i din ålder ska man hålla sig från allt vad droger heter. Din hjärna är inte färdig och ja, har du otur har du pajat något. Troligtvis inte men tramadol och alkohol är en dum kombination, vet du ens om det var bolagssprit så ni inte fick något annat? Även cannabis i din ålder är dumt och att kombinera det med annat är som att be om en psykos. Man har nog med känslostormar i tonåren så håll dig till läskeblask och kakor. Det blir lätt att du hamnar i missbruk, för hur många är det inte som bara "kört någon gång då och då" som en dag plötsligt måste köra hela tiden?

Hoppas du mår bättre snart, men snälla lägg ned det här. Det är inte festligt när folk får hjärnskador, gör dumma saker, ödelägger sin framtid eller går bort för tidigt.
Citera
2017-03-15, 21:26
  #5
Medlem
frankerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Är man ett litet barn ska man inte knarka eller blanda när du inte verkar ha någon aning om vad du sysslar med.

Man lever bara en gång
Citera
2017-03-15, 21:28
  #6
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankerz
Man lever bara en gång
Och vissa endast en bråkdel av vad de hade kunnat

Jag ska inte sticka under stolen med att jag själv varit missbrukare. Men det är en hemsk väg att gå. De värsta åren i mitt liv. Och jag vet många som dött av det. Så sluta gärna.

Din frontallob är inte färdigutvecklad förrän i drygt 25-28-årsåldern. Det är den sista delen i hjärnan att utvecklas, och vad som gör människor till människor. Den sköter socialt liv, planering och avancerade känslor. Det är också delen av hjärnan som sköter konsekvenstänkande. Så jag förväntar mig inte att du ska förstå. Minns själv vilken idiot jag var i din ålder. Du är nog klok för att vara i din ålder. Men ha i åtanke att du kommer att tänka annorlunda i framtiden, och kan ångra misstag du gjort i livet. Hade jag kunnat åka tillbaka i tiden och träffa mig själv så skulle jag gjort allt för att aldrig göra vissa av sakerna jag gjorde. De tunga drogerna är den första grejen jag hade förhindrat, no doubt
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-03-15 kl. 21:38.
Citera
2017-03-15, 21:31
  #7
Medlem
frankerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Förmodligen så är det inbillning eller det faktum att mentaliteten påverkas tillfälligt negativt när man tar sådana droger helt enkelt på grund av balanser av signalsubstanser eller minnen i hjärnan. Alla mår dåligt när de tar skit, ofta ett tag efteråt.

Hjärnan lär sig nya saker, nya kopplingar mellan synapser bildas, förstärks och försvagas eller kapas ständigt. Förmodligen så har du bara "lärt" din hjärna någonting som gör att du mår dåligt för tillfället. Om du håller dig undan det så kan du också få din hjärna att "glömma" det.

Såna här svar glädjer mig jävligt mycket, tack! Förhoppningsvis så kommer jag må bättre (att det försvinner). Kommer ta en jävlig lång paus eller rent sagt sluta med ''konstiga kombinationer''
Citera
2017-03-15, 23:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankerz
Man lever bara en gång

Ja, och du är 16 år, tro mig det är inte värt att börja tidigt då du inte blivit färdigutvecklad än. Du har gott om tid att experimentera och prova på saker då du är 20+
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback