Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-15, 18:44
  #1
Medlem
199702042s avatar
Är det så här numera i Sverige? och hur tror ni att barnen påverkas åt detta?
Med det citerade nedan så är min mening; föräldrarna är sjuka i huvudet, bägge skulle få sig en rejäl lavett. Barnen blir knullade, inte curlade.


Citat:
Helsingborgs Dagstidning
Det är föräldrarna till barnet som gjort anmälan till Skolinspektionen.
Förskolläraren har enligt anmälan vid flera tillfällen sagt kränkande saker till barnet, och även ett annat barn. Händelserna ska ha inträffat under våren förra året.
Enligt anmälan ska förskolläraren bland annat ha sagt till flickan: ”Om du inte är tyst skall jag sätta ett plåster för din mun”.
Under samma period ska samma förskollärare ha sagt till barnet i samband med lunchen att "om du inte står stilla i matkön får du sitta i barnstol som bebisarna".
Dessutom ska flickan ha sagt till sina föräldrar att pedagogen torkat både henne och ett annat barn hårt kring munnen, och att det var obehagligt. Vid något tillfälle ska förskolläraren också ha hållit barnet hårt under hakan och sagt till henne att hålla tyst.
Skolinspektionen tog allvarligt på anmälan och har nu krävt svar av kommunen hur den hanterat fallet.

http://www.hd.se/2017-03-15/forskoll...er-for-din-mun
Citera
2017-03-15, 18:49
  #2
Medlem
om man inte kan vara snäll och lugn med barn, så ska man fan inte arbeta med dom heller,

är hen ens utbildad pedagog?


nej jag tar ochså allvarligt på en vuxen människa som inte kan bete sig framför barnen
Citera
2017-03-15, 18:50
  #3
Medlem
Passepartouts avatar
Helt rätt av föräldrarna. Förskolläraren är olämplig att arbeta med barn. Punkt.
Citera
2017-03-15, 18:53
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
om man inte kan vara snäll och lugn med barn, så ska man fan inte arbeta med dom heller,

är hen ens utbildad pedagog?


nej jag tar ochså allvarligt på en vuxen människa som inte kan bete sig framför barnen

Så hur ska man uppfostra olydiga barn enligt dig? Ge dem en ballong och ett fint armband varje gång de beter sig illa?
Citera
2017-03-15, 19:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så hur ska man uppfostra olydiga barn enligt dig? Ge dem en ballong och ett fint armband varje gång de beter sig illa?




ja inte med hot iaf,

var tydlig, och konsekvent, du behöver inte hota och kränka ett barn för att det ska förstå
Citera
2017-03-15, 19:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
ja inte med hot iaf,

var tydlig, och konsekvent, du behöver inte hota och kränka ett barn för att det ska förstå

Var tydlig å konsekvent? Du tror att fskläraren va otydlig? Du tror inte han/hon typ sa "nu får du vara stilla i matkön" innan? Om jag säger till mina barn "nu får ni äta upp maten annars blir det inget lördagsgodis" så är det olämpligt tycker du? Vi snackar om riktigt små barn här men du verkar tro att 3-6 åringar tänker som vuxna människor. Herregud, så farligt är det inte att säga till ett barn att han/hon får sitta i bebisstolen om han/hon beter sig som en bebis.
Citera
2017-03-15, 19:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko12
Var tydlig å konsekvent? Du tror att fskläraren va otydlig? Du tror inte han/hon typ sa "nu får du vara stilla i matkön" innan? Om jag säger till mina barn "nu får ni äta upp maten annars blir det inget lördagsgodis" så är det olämpligt tycker du? Vi snackar om riktigt små barn här men du verkar tro att 3-6 åringar tänker som vuxna människor. Herregud, så farligt är det inte att säga till ett barn att han/hon får sitta i bebisstolen om han/hon beter sig som en bebis.



men varför hota tex en 3-4 åring med att sitta i bebis stolen, vad för det för gott med sig,

nej tack o lov att mina barn är på ett dagis med utbildade pedagoger,
Citera
2017-03-15, 20:06
  #8
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
men varför hota tex en 3-4 åring med att sitta i bebis stolen, vad för det för gott med sig,

nej tack o lov att mina barn är på ett dagis med utbildade pedagoger,

Konstigt att dagens unga blir kränkta och måste gå i terapi utav att ha sett svarta glassar, trafikdjus och hemska bakverk rullade i kokos.

Förr slog man barnen när de var olydiga, hur mår de som idag är 50+ av det? Blir de sönderkränkta utav att bli tillsagda på skarpen och kissar på sig av auktoriteter, och är allmänt vilsna i livet?

Det är på grund av såna som du som landet idag håller på att kollapsa på grund av att det bästa polisen kan komma på för att förhindra våldtäkter är ett armband - istället för att hårt straffa de kriminella som tar sig allt större friheter utan att riskera ens minsta lilla påföljd.
Citera
2017-03-15, 20:08
  #9
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
men varför hota tex en 3-4 åring med att sitta i bebis stolen, vad för det för gott med sig,

nej tack o lov att mina barn är på ett dagis med utbildade pedagoger,

Vi verkar ha barn på samma dagis. Min 7-åring identifierar sig som bebis, det skall inte behöva vara en fråga om kronologisk ålder. Alla som vill skall få sitta i bebisstolen. Den skall vara en trygghet, inte ett hot. Sverige har faktiskt rykte som ett land där det är kallt, så vi behöver alla snöflingor.
Citera
2017-03-15, 20:32
  #10
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
men varför hota tex en 3-4 åring med att sitta i bebis stolen, vad för det för gott med sig,

nej tack o lov att mina barn är på ett dagis med utbildade pedagoger,

Ja varför. Kanske för att hjälpa de barnen att fatta att det finns gränser för hur man kan bete sig. För att de inte ska växa upp till egoistiska skitstövlar? Finns de vuxna som tycker sånt är viktigare än att slippa ta en konfrontation.
Citera
2017-03-15, 20:40
  #11
Medlem
sagtsuls avatar
Ett barn som aldrig lär sig gränser eller hur man uppför sig mot andra kommer att växa upp till en vilsen individ som ej kommer att förstå moral eller empati.
Eller så kommer barnet aldrig att växa upp och bli en mogen människa.
Vi har faktiskt börjat se tendenser på detta i studievärlden på senare tid med triggervarningar och selektering av nyheter så det vuxna barnet inte behöver använda sin moraliska kompass som den aldrig har lärt sig använda på grund av att allting obekvämt för barnet skulle elemineras vid den skyddade uppväxten.

Med samma djävla tänk så kan jag ge mitt barn en kulspruta som den får leka med hejvilt.
Det är de andra som är dumma och står ivägen för kulorna som mitt underbara barn pangar iväg.
Helt enkelt så är de andra onda som hindrar kulorna med sina kroppar.
Citera
2017-03-15, 20:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
men varför hota tex en 3-4 åring med att sitta i bebis stolen, vad för det för gott med sig,

nej tack o lov att mina barn är på ett dagis med utbildade pedagoger,

Det betyder att dina barn kommer att bli kommunister.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback