Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 18:13
  #1
Medlem
Har inte mycket tid för träning och bra kost men jag försöker. När det kommer till att äta nyttigt för att nå mina mål vilket främst är muskelökning behöver jag konsumera protein dagligen (!). Jag vet aldrig om jag får i mig tillräckligt och har inte tid för matlagning varje dag heller.

Skulle man i teorin kunna äta 3-4 ägg varje dag / 7 dagar i veckan för att få den mängd protein man behöver? Tänker att det går lättare o snabbare än o stå och steka kött eller laga kyckling, lite så.

Vad tror ni?
Citera
2017-03-15, 18:21
  #2
Medlem
Med 3-4 ägg om dagen kommer du inte långt.
Kanske 3-4 ägg varanan timme skulle räkna men det klarar du inte mer än en dag att leva på.
Räkna 2g per kilo kroppsvikt om dagen. Dvs väger du 70kg så ska du förtära 140g protein om dagen. I annat fall No muscles!
Citera
2017-03-15, 18:59
  #3
Medlem
Fenjal888s avatar
Men vad är det med dagens folk? Ät vanlig mat så kommer du högt i protein redan där. Jag menar inte korv med bröd eller sån skit, riktig mat. Ta en extra shake om du är nojig. Jag själv lägger ungefär 30 sekunder i veckan på att tänka efter vad för macros jag får i mig men ligger alltid över vad jag borde ha, eller över min "undre gräns".

Sen tror jag inte ett dugg på att du inte har tid.
Citera
2017-03-15, 20:19
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Har inte mycket tid för träning och bra kost men jag försöker. När det kommer till att äta nyttigt för att nå mina mål vilket främst är muskelökning behöver jag konsumera protein dagligen (!). Jag vet aldrig om jag får i mig tillräckligt och har inte tid för matlagning varje dag heller.

Skulle man i teorin kunna äta 3-4 ägg varje dag / 7 dagar i veckan för att få den mängd protein man behöver? Tänker att det går lättare o snabbare än o stå och steka kött eller laga kyckling, lite så.

Vad tror ni?

För det första så behöver alla konsumera protein, oavsett målsättning, det är essentiellt för kroppen. Äter du en någorlunda normal kost så får du garanterat i dig tillräckligt. 4 ägg är väl ca 30-35 gram protein beroende på storlek, och förutsätter att du äter mer än endast detta. Ät mat och träna bara, det är inte så komplicerat. Eller rättare sagt, det behöver inte vara så komplicerat. ;p
Citera
2017-03-17, 16:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
För det första så behöver alla konsumera protein, oavsett målsättning, det är essentiellt för kroppen. Äter du en någorlunda normal kost så får du garanterat i dig tillräckligt. 4 ägg är väl ca 30-35 gram protein beroende på storlek, och förutsätter att du äter mer än endast detta. Ät mat och träna bara, det är inte så komplicerat. Eller rättare sagt, det behöver inte vara så komplicerat. ;p

Det är bara för att du kan allt som du tycker det inte är så komplicerat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback