Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-18, 17:15
  #25
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Såg en medelålders kvinna för ett tag sen som satt på en uteservering.

På bordet låg en burk Ettan
Första gången du ser en dam snusa? tro det eller ej så är det faktiskt ganska vanligt.
Ungefär häften av alla kvinnor jag känner stoppar upp en prilla ibland eller dagligen. Känner nog endast en som började vid 80-talet. Umgås å andra sidan med folk födda runt 90-talet, min egna ålder dvs.
Citera
2017-11-18, 21:09
  #26
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kanske på 80-talet eller på 70-talet. Det var Tre Ankare som var först ut med påsar, ingen på den tiden gillade påsar.

Definitivt 80-talet. Minns att min farsa snusade Tre ankare när han försökte sluta röka.
Detta var mitten/slutet av 80-talet. Innan dess fanns inte portionssnus bara lössnus.
Citera
2017-11-24, 13:25
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Första gången du ser en dam snusa? tro det eller ej så är det faktiskt ganska vanligt.
Ungefär häften av alla kvinnor jag känner stoppar upp en prilla ibland eller dagligen. Känner nog endast en som började vid 80-talet. Umgås å andra sidan med folk födda runt 90-talet, min egna ålder dvs.

Nope, men har knappt sett kvinnor över 50 snusa.
Citera
2017-11-25, 18:55
  #28
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kanske på 80-talet eller på 70-talet. Det var Tre Ankare som var först ut med påsar, ingen på den tiden gillade påsar.
Kul, kan tänka mig att det ansågs kärringaktigt.
Citera
2018-01-24, 22:55
  #29
Medlem
Verkar inte ha varit så många kvinnor som snusat på den tiden då, lite tråkigt då de flesta fastnade för de livsfarliga cigaretterna istället
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback