Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 11:14
  #1
Medlem
vargvids avatar
Skoj, dom börjar bli ett problem igen.

Så lite smått.
Jag har knappt skäggväxt men ändå får jag sjukt mycket inflammerade hårsäckar i ansiktet.
Då pratar vi om att det blir som stora finnar och det enda sättet att få bort dom är att klämma ut som en "rot" i dom. Gör jag inte det så kommer den bara växa och växa tills den spricker och med lite tur då som kommer själva "roten" ut av sig själva men i majoriteten av fallen så gör den inte det utan ligger ganska djupt ner så jag måste klämma ur den.

Gör jag inte det så blir jag aldrig av med den. Jag har testat att låta dom vara och tvätta ansiktet morgon och kväll med oparfymerad tvål och även testat med att smörja in med nå antibakteriell kräm men dom finns fortfarande kvar, klämmer jag ur den och sen låter det läka så försvinner den på nolltid.

Men det är ganska irriterande då jag är runt 30 och får dessa finnar som jag vore fan 16. Det är inte speciellt snyggt då jag knappt har skäggväxt att dölja det hela med.

Vad säger ni på flashback? Vad ska jag göra? Jag tänkte uppsöka läkare för det hela bara för att få något slut på det.
Citera
2017-03-15, 18:17
  #2
Medlem
Hade det problemet förr. utslag i ansiktet och låren.

jag slutade nästan helt att äta potatis pasta och fet snabbmat som pizza och hamburgare.
slutade helt med läsk. begränsade intag av chips och godis till enstaka helger.

problemet försvann nästan direkt, min hy blev mycket bättre helt enkelt.

även värk i leder försvann och jag känner mig mycket piggare.

men det kanske inte funkar för dig.
Citera
2017-03-15, 18:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Skoj, dom börjar bli ett problem igen.

Så lite smått.
Jag har knappt skäggväxt men ändå får jag sjukt mycket inflammerade hårsäckar i ansiktet.
Då pratar vi om att det blir som stora finnar och det enda sättet att få bort dom är att klämma ut som en "rot" i dom. Gör jag inte det så kommer den bara växa och växa tills den spricker och med lite tur då som kommer själva "roten" ut av sig själva men i majoriteten av fallen så gör den inte det utan ligger ganska djupt ner så jag måste klämma ur den.

Gör jag inte det så blir jag aldrig av med den. Jag har testat att låta dom vara och tvätta ansiktet morgon och kväll med oparfymerad tvål och även testat med att smörja in med nå antibakteriell kräm men dom finns fortfarande kvar, klämmer jag ur den och sen låter det läka så försvinner den på nolltid.

Men det är ganska irriterande då jag är runt 30 och får dessa finnar som jag vore fan 16. Det är inte speciellt snyggt då jag knappt har skäggväxt att dölja det hela med.

Vad säger ni på flashback? Vad ska jag göra? Jag tänkte uppsöka läkare för det hela bara för att få något slut på det.
Det hjälper inte att klämma ut "roten"- Skaffa en remiss till en hudläkare, få ett recept på antibiotika så löser det sig. Det gjorde det för mig.
Citera
2017-03-16, 12:46
  #4
Medlem
15minFames avatar
Är ditt hår lockigt/krulligt? Det kan vara inväxta hårstrån som orsakar ditt problem.
Svettas du mycket? Det kan vara en obalans i pH värdet. Kan ju prova Eucerin, en pH balanserad tvål som finns på apoteket och som jag själv använder och rekommenderar.
Citera
2017-03-20, 22:00
  #5
Medlem
Jag har också problem med inväxta hårstrån men vad kan antibiotika göra åt saken???
Citera
2017-03-21, 14:28
  #6
Medlem
Pusts avatar
Jag får inåtväxande hårstrån på halsen om jag inte rakar mig regelbundet och låter stubben växa. Du måste förmodligen göra det oftare. Annars skall tvättning med ansiktsskrubb hjälpa.
Citera
2017-05-12, 09:06
  #7
Medlem
Raka inte dig så mycket, har för mig att rakhyvlar rakar hårstråna på ett ojämnt sätt som får de att gå in i huden. När de väl växer ut blir det några finnar av de, tvätta även ansiktet och försök att ha en bra ph-balans. Som någon tidigare inlägg sa, använd Eucerin, de är riktigt bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback