Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-15, 12:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den absolut bästa metoden är dock att träda in i kattrummet och sitta där i x antal timmar, tills en av katterna kommer fram till en och kanske till och med lägger sig i ens knä.

Då kan man vara SÄKER på att man hittat RÄTT katt.
Nja, Det är katten som väljer dig. Om katten får bestämma. Har några och alla tyr sig mer eller mindre till de olika familjemedlemmarna. Klart man duger om de andra tvåbeningarna inte är hemma.
Vi har en katt som inte pratar med oss andra om sonen är i rummet, men hon svarar honom alltid.
Där var det kärlek från första gången vi var och titta på henne. Sen dess är du osklijaktiga, o det är 11 år nu.

Men för svara på trådskaperens fråga. Tycker vuxen katt, antagligen rumsren, har mindre otyg för sig , men många katter är kattungar livet ut. Och sen är det ju så, visst kattungar är bara för goa, men de växer upp också. Ska du ha kattunge, se till att den är MINST 12v helst 14.
Citera
2017-03-15, 12:20
  #14
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvitrev
Hei,

jeg har tenkt på å skaffe meg en ny katt, men er litt usikker i valget mellom kattunge eller att skaffa en voksen katt fra dyrebeskyttelsen.

Vil gjerne vite litt om erfaringer med å ha en voksen katt i hjemmet og om det er noen utfordringer rundt det? Vil jo gjerne gjöre en god gjerning, men samtidig vil jeg jo at katten skal trives

Jag har haft katter både från kattunge och även vuxna katter som valt att flytta in för att hemmet dom kommer från inte duger.

Och alla har sin charm. Men katter som väljer att flytta in hos en är mer trogna skulle jag säga. Och dom har ju varit vuxna.

Men åk till ett katthem och se vad det är för katt som väljer dig skulle jag säga.

Det är mitt råd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback