2017-03-15, 00:29
Medlem
Jag har en tendens att fastna i en massa olika "men tänk om.." och "jag kommer aldrig.." eller olika värdelöshet/hopplöshets kännslor som verkligen golvar mig och gör att jag känner att jag antingen vill bara skita i att gå utanför dörren nått mer eller ta mitt liv för det är ju ändå kört/meningslöst/kommer aldrig bli bättre.

Jag vill bli av dessa destruktiva tankar som plågar mig. Jag är mycket väl medveten om att de inte hjälper mig frammåt.

Tankarna rör oftast det som jag tycker är svårast i mitt liv, dvs. karriärval och relationer. De lämnar mig nästan alltid i ett tillstånd av apati, jag undviker beslut och skjuter upp och det blir ingenting av eftersom jag vågar inte ta svåra beslut pga tankarna. Jag vet också att jag kommer ångra mig så fort jag tagit ett svårt beslut.

Ibland är ju just inget av alternativen egentligt dåligt, men eftesom jag inte kan välja så blir det det sämsta, nämligen ingenting alls, eller i bästa fall en pankaka där jag går halvvägs och sedan ågrar mig.

Hur skall jag göra för att komma bort från detta problem med att ta beslut, och de inlärda destruktiva tankemönsterna?
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-15 kl. 00:34.
Citera
2017-03-15, 01:29
Medlem
singularitets avatar
Jag brukar tänka mig psykiska måendet som en börskurva. När det är på väg ned så identifierar jag när det händer och "stänger av alla krav och förväntningar på livet" några minuter, timmar eller kanske till och med hela dagar. Det vänder alltid uppåt och om jag avbryter negativa spiraler snabbare så vänder det snabbare åt rätt håll igen.

Jag har några negativa triggers som kan förstöra en halv dag i värsta fall:

1) Mötet med mänsklig ondska och ondskans utbredning. Fler än en av tio.

2) Avvisning

3) Massinvandring och folkmord på vita genom avel.

Dessa tre ämnen kan med lätthet ge mig negativ utstrålning. Botemedlen finns där också, fina minnen, sexuell bekräftelse, makt, goda handlingar, rikedom mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in