Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 00:02
  #1
Medlem
Någon som vart där ute och tittat? Det är en massa övergivna bunkrar där ute och jag vet inte riktigt hur man ska ta sig in där eller om någon annan gjort det ?

Vad finns där inne och vart leder dem till någonstans ?

Läste någonstans att det var en f.d militärbas förut?
Citera
2017-03-15, 01:39
  #2
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Någon som vart där ute och tittat? Det är en massa övergivna bunkrar där ute och jag vet inte riktigt hur man ska ta sig in där eller om någon annan gjort det ?

Vad finns där inne och vart leder dem till någonstans ?

Läste någonstans att det var en f.d militärbas förut?

Järvafältet har varit militärt område för längesedan. Tror till någonstans fram till början av 60-talet då man började bygga bostäder därute. Sen finns det några tunnlar för högspänningsdistribution där det ligger kablar i närheten av Akalla. Finns även gångar för tunnelbanan.
Citera
2017-03-15, 02:05
  #3
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Någon som vart där ute och tittat? Det är en massa övergivna bunkrar där ute och jag vet inte riktigt hur man ska ta sig in där eller om någon annan gjort det ?

Vad finns där inne och vart leder dem till någonstans ?

Läste någonstans att det var en f.d militärbas förut?

Men du de som ligger i närheten av Granholmstippen?
Jag promenerar ofta runt där. Jag har själv alltid undrat.
Citera
2017-03-15, 08:39
  #4
Medlem
Det var militär område redan på 40-talet.

De bunkrar som jag varit i är inte speciellt intressanta ett rum med 1 meter tjocka väggar och skottgluggar! Skulle det vara mer ett rum så är det bunker med Ammunition rum.

förr kunde man hitta lite rester av handgranater och granater, och en jävla massa porrtidningar!
Tror faktiskt inte det finns några hemliga stora bergrum på Järva, dock har de det i Akalla helt i onödan!
Citera
2017-04-11, 22:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulag
Järvafältet har varit militärt område för längesedan. Tror till någonstans fram till början av 60-talet då man började bygga bostäder därute. Sen finns det några tunnlar för högspänningsdistribution där det ligger kablar i närheten av Akalla. Finns även gångar för tunnelbanan.

Aha okej, men hur kommer man ens in där ? Jag tänker på alla som varit inuti dessa bunkrar, hur gör dem ? Bryter dem sig in eller finns det andra ingångar/vägar in och ut ur dessa bunkrar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback