Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-14, 23:03
  #1
Medlem
Har börjat gymma relativt seriöst det senaste, kör 2 olika muskelgrupper, 3-4 övningar/muskelgrupp ca 4-5 gånger i veckan. Är 198 lång och väger 98kg, äter ca 2700 kalorier om dagen. Har märkt att jag blivit ganska känslig mot protein (Whey 80, men även gainerpulver) så får kanske bara i mig runt 100-130g om dagen, med tanke på det underskottet av protein funderar jag på att ta något annat så som omega3, Amino-/fettsyror.

Vad hade ni rekommenderad och varför?

Vill verkligen få ut max av min träning då då jag tränat till och från i tidigar utan större resultat.
Citera
2017-03-15, 18:00
  #2
Medlem
Varför skulle omega 3 och fettsyror hjälpa till mot ditt "underskott" av protein? Vassle är för övrigt inte det enda proteinpulvret som finns i världen, testa soja t.ex.
Sen är 2700 kalorier lite om du är ute efter att bygga så du kan säkert lösa det bara genom att äta mer.
För övrigt är 3-4 övningar per muskelgrupp mycket för t.ex. biceps, iaf om du kör fler än 1 set per övning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback