Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-15, 01:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Helt fel att han straffas för att ha yttrat en sådan sak.
Rent krasst så kan han ju ha rätt, men det är ganska svårt att mäta en eventuell skillnad. I Sverige i nutid så skulle en sådan studie inte överhuvudtaget vara giltig, då man med all sannolikhet skulle kompensera upp en eventuell skillnad om det visade sig att kvinnorna hade lägre intelligens, med så kallade socioekonomiska faktorer. Det verkar vara detta för övrigt som gör att forskare inte är ense om detta. Att vissa menar att det är självklart att man ska kompensera resultatet enligt vissa formler medans andra inte gör det.

Jag bryr mig dock inte så mycket om vad en sådan forskning visar eftersom jag ändå tycker att sisådär 75% utav befolkningen borde klassas som mentalt retarderade

Vilka samhällsåtgärder tror du skulle ske om det kvinnliga könet skulle komma att bli klassat som ett handikapp?
Citera
2017-03-15, 06:20
  #14
Medlem
Europes avatar
Jag har alltid varit positiv till den europeiska integrationstanken och har haft höga förhoppningar på EU-projektet. Jag måste dock gång på gång erkänna att EU-institutionerna straffar ut sig och agerar mot alla demokratiska principer. Att man har låtit PK-styrda EU-länder sätta agendan istället för att bygga upp ett mer demokratiskt och parlamentariskt system kommer att haverera hela projektet. Eurokrisen och Brexit är bara början på det hela.
Citera
2017-03-15, 06:45
  #15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har alltid varit positiv till den europeiska integrationstanken och har haft höga förhoppningar på EU-projektet. Jag måste dock gång på gång erkänna att EU-institutionerna straffar ut sig och agerar mot alla demokratiska principer. Att man har låtit PK-styrda EU-länder sätta agendan istället för att bygga upp ett mer demokratiskt och parlamentariskt system kommer att haverera hela projektet. Eurokrisen och Brexit är bara början på det hela.


Så vadå.. du är alltså OK med att kvinnopartier parlamentariskt får påstå att ALLA män är potentiella våldtäktsmän t ex, samt få förespråka lagändringar som t ex förbjuder Manlig Onani, utifrån medeltida bedömningar?
http://omni.se/texas-politiker-fores...-onani/a/raGva
Citera
2017-03-15, 07:43
  #16
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har alltid varit positiv till den europeiska integrationstanken och har haft höga förhoppningar på EU-projektet. Jag måste dock gång på gång erkänna att EU-institutionerna straffar ut sig och agerar mot alla demokratiska principer. Att man har låtit PK-styrda EU-länder sätta agendan istället för att bygga upp ett mer demokratiskt och parlamentariskt system kommer att haverera hela projektet. Eurokrisen och Brexit är bara början på det hela.


Det är så man ska se det. EU framstår alltmer som ett kalkonartat Sovjetprojekt där yttrandefrihet och andra friheter ska strypas. Ett självmål av Guds nåde. Jag spår att EU upphört helt inom 2 år. Sen måste man nog fundera över ifall sådana här gigantiska överstatliga konstruktioner i själva verket är omöjliga att kombinera med demokrati.
Citera
2017-03-15, 08:37
  #17
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han måste ha haft en provocerande syfte(aka: kvinnohatare) när han påstod att kvinnor har lägre IQ. IQ-testet är inte ens tillförlitlig nog för att mäta ens intelligens. Och det säger jag personligen som har fått högt på IQ-mensa testet.

Dumma vita man

Om han då syftade på att kvinnor får lägre resultat under någon summarisk statistik än män på standard IQ-test - och det stämde - skulle det då legitimera avstängning? Jag anser själv att kommentaren är onödig, fast jag ser inte att det tjänar något syfte att godtyckligt bestraffa idiotiska politikers idiotiske kommentarer.
Citera
2017-03-15, 08:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Om han då syftade på att kvinnor får lägre resultat under någon summarisk statistik än män på standard IQ-test - och det stämde - skulle det då legitimera avstängning? Jag anser själv att kommentaren är onödig, fast jag ser inte att det tjänar något syfte att godtyckligt bestraffa idiotiska politikers idiotiske kommentarer.
Det stämmer inte, IQ-testen är konstruerade så att det inte ska förekomma några skillnader mellan könen.
Citera
2017-03-15, 09:10
  #19
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Det stämmer inte, IQ-testen är konstruerade så att det inte ska förekomma några skillnader mellan könen.

Ok, då har han bara faktuelt fel. Har dock sett forskningsresultat som konkluderar att spridningen skiljer sig mellan könen, vilket indikerar en skillnad så klart. Kanske inte att män i snitt har bättre resultat, men att vissa höga resultat är biased mot män. Han kanske syftade på det av någon anledning. Men skitsamma, poängen är att mannen gör faktuella påståenden - kanske fel kanske korrekta - och detta borde inte i sig vara anledning för disciplinära åtgärder. Om syftet var att argumentera för, låt oss säga, att kvinnor är mindre värda, i syfte att stödja något kontroversielt förslag kring rättigheter eller så, då kan man börja diskutera. Men om det rör sig kritik av t.ex. nyfeministiska dogmer kring hur man mäter jämställdhet, så verkar detta bara vara politisk chikaneri.
Citera
2017-03-15, 09:54
  #20
Medlem
CelenoIIs avatar
Oerhört korkat uttalande, men att bli straffad för det?

Vad är då lämpligt straff för uttalandet ”Stockholmare är smartare än lantisar”?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback