Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-14, 14:36
  #1
Medlem
Fler partier för män!

Jag insåg precis att parti efter parti i riksdagen uttalar sig om att de är för feminism. Feminister har även ett eget parti som varit delaktiga i ett val, varför finns det inget för män? Varför har inte män fått en öppen möjlighet Att delta med ett eget parti? Varför uttalar sig inte riksdagens parti om att De är för män?
Gång på gång har kvinnor bevisat att de inte är tillräckligt politiskt mogna för att leda ett land. Det bevisas genom att vi i Sverige bara haft manliga statsministrar.
Mona salin var otroligt nära, men bevisade sin ovärdighet genom att sätta en bit choklad före landet.
Jag som man känner att min rättigheter löper stor risk att förminskas om partiet för kvinnor växer. Vi män måste slå tillbaka och skydda våra rättigheter, därför vill jag starta partiet "maskulint initiativ" som ska kämpa för att mäns rättigheter i samhället finns kvar och bekämpa kränkningar mot manliga individer. Kvinnor Kränker Karlar med sina framrusningar och snapchatfilter på internationella kvinnodagen. När är ens mansdagen? Får vi ett snapchatfilter och uppmärksamhet då?
// en kränkt man!
Citera
2017-03-14, 14:38
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Gång på gång har kvinnor bevisat att de inte är tillräckligt politiskt mogna för att leda ett land.
Maggie Thatcher skulle nog inte hålla med dig.
Citera
2017-03-14, 14:54
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Vi män måste slå tillbaka och skydda våra rättigheter, därför vill jag starta partiet "maskulint initiativ" som ska kämpa för att mäns rättigheter i samhället finns kvar och bekämpa kränkningar mot manliga individer
Ingen dum idé, dock så lär det knappast göra så stor skillnad
Citat:
Kvinnor Kränker Karlar med sina framrusningar och snapchatfilter på internationella kvinnodagen.
Nej.
Citat:
När är ens mansdagen?
19 November
Citat:
Får vi ett snapchatfilter och uppmärksamhet då?
Troligtvis inte, men även om sverige är ett jämställt land så har kvinnor det betydligt värre om vi ser på hela jorden. Önskar bara att alla feminister kan fatta att det inte är dem som kvinnodagen handlar om.
Citera
2017-03-14, 15:02
  #4
Medlem
Ett parti för män? Ett till parti som vill ha jämställdhet då fast för män?
Citera
2017-03-14, 15:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranktman

Vi män måste slå tillbaka och skydda våra rättigheter, därför vill jag starta partiet "maskulint initiativ" som ska kämpa för att mäns rättigheter i samhället finns kvar och bekämpa kränkningar mot manliga individer.

Fanns det inte någon Facebooksida/grupp för ett tag sedan som hette just Maskulint initiativ, som sedan försökte bilda parti? Det gick inte så bra för dem i alla fall. Bättre att jobba med de existerande partierna i så fall, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kranktman
Gång på gång har kvinnor bevisat att de inte är tillräckligt politiskt mogna för att leda ett land. Det bevisas genom att vi i Sverige bara haft manliga statsministrar.
Mona salin var otroligt nära, men bevisade sin ovärdighet genom att sätta en bit choklad före landet.

Mona Sahlins Tobleroneskandal skedde långt innan hon blev partiledare, men hennes misslyckande säger nog mer om Socialdemokraternas oförmåga att välja bra partiledare och om henne som person, än om kvinnor som grupp. Att vi har haft så många manliga statsministrar, presidenter eller motsvarande i världen, säger kanske att fler män än kvinnor vill och kan ha den positionen, men de flesta män och de flesta kvinnor är inte kompetenta nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Kranktman
Fler partier för män!

Ditt problem är att du blandar ihop kvinnor med feminister - de flesta kvinnor håller inte med de feminister som syns i media och politik. Jag är emot feminism just för att den rörelsen skapar människor som dig, som istället för att se vad som är fel med feminism - identitetspolitik - reagerar genom att gå åt motsatt håll. Det är feminismen som har eldat på konflikten mellan kvinnor och män. Egentligen borde vi vara allierade. Det som är bra för kvinnor är ofta bra för män och det som är bra för män är ofta bra för kvinnor. Tror du att kvinnor gillar när deras söner blir felaktigt anklagade för våldtäkt eller missgynnade när de söker jobb pga kvotering? Tror du att vi kvinnor gillar att vi är mer utbildade än män, så att vi inte kan hitta en tillräckligt attraktiv (intelligent, utbildad, hög status, rik) man att skaffa barn med? Vi kan inte leva utan varandra och vi vill inte göra det, så vi borde göra det som gynnar både kvinnor och män. Därför är en rörelse med fokus på män inte svaret.
Citera
2017-03-14, 15:34
  #6
Medlem
Ni har ju ett redan...SD.

Skapat av så gott som enkom män, typiskt "manliga" frågor....INVANDRING!
och absolut inte feministiska frågor på sin dagordning utan tvärtom, aborträtten ska kortas ner, kulturen ska skäras ner i vart fall den som inte är "nationalistisk" dvs i princip allt inte skapat av vita svenska män från 1950 och bak i tiden, inga pengar till något som helt som ens andas kvinnors rättigheter etc.

Retorik av klassiskt "manligt" snitt... mycket öhhhh, ehhhh, upprepningar och taskig tajmning.
Vanligaste upprepningen: "den oansvariga invandringspolitiken" brukar malas i snitt 3 ggr per minut i varje SD tal.


och styrt av de fyras gäng....enkom unga män, och övriga medlemmar nästan enkom unga män varav de flesta verkar lite dumma i huvudet, om du ursäktar.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2017-03-14 kl. 15:40.
Citera
2017-03-14, 15:53
  #7
Medlem
Det finns ingen rim och reson i hur hela media- och politiska Sverige har låtit sig definieras av SD under flera år. Fullkomligt integritetslöst. Hade pressen kunnat motstå tankegenvägen att låta SD representera anti-tesen av allt så hade vi haft ett helt annat politiskt landskap idag. Vi hade definitivt inte sett så mycket falsk feminism som vi fått se.
Citera
2017-03-14, 15:57
  #8
Medlem
Alla vänsterzombies borde läsa och ta intryck av Malcolm Kyeyune https://tinkzorg.wordpress.com/
Citera
2017-03-14, 16:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ni har ju ett redan...SD.

Skapat av så gott som enkom män, typiskt "manliga" frågor....INVANDRING!
och absolut inte feministiska frågor på sin dagordning utan tvärtom, aborträtten ska kortas ner, kulturen ska skäras ner i vart fall den som inte är "nationalistisk" dvs i princip allt inte skapat av vita svenska män från 1950 och bak i tiden, inga pengar till något som helt som ens andas kvinnors rättigheter etc.

Retorik av klassiskt "manligt" snitt... mycket öhhhh, ehhhh, upprepningar och taskig tajmning.
Vanligaste upprepningen: "den oansvariga invandringspolitiken" brukar malas i snitt 3 ggr per minut i varje SD tal.


och styrt av de fyras gäng....enkom unga män, och övriga medlemmar nästan enkom unga män varav de flesta verkar lite dumma i huvudet, om du ursäktar.

Ändå är det hundratusentals kvinnor i Sverige som röstar på dem.

Det dök upp ett parti med namnet Maskulint initiativ inför valet 2014. De fick snabbt många följare på facebook, kommer inte ihåg hur många men runt 40 000 - 50 000 har jag för mig. F!are kände sig mycket hotade och kränkta av det hela och gjorde allt de kunde för att stoppa initiativet. Har dock för mig att strax före valet kom det fram något om partiets grundare som gjorde att partiet snabbt tappade sina följare och dog ut. Minns inte vad det var tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Domina-trix 2017-03-14 kl. 16:09.
Citera
2017-03-14, 16:37
  #10
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranktman
Fler partier för män!

Jag insåg precis att parti efter parti i riksdagen uttalar sig om att de är för feminism. Feminister har även ett eget parti som varit delaktiga i ett val, varför finns det inget för män? Varför har inte män fått en öppen möjlighet Att delta med ett eget parti? Varför uttalar sig inte riksdagens parti om att De är för män?
Gång på gång har kvinnor bevisat att de inte är tillräckligt politiskt mogna för att leda ett land. Det bevisas genom att vi i Sverige bara haft manliga statsministrar.
Mona salin var otroligt nära, men bevisade sin ovärdighet genom att sätta en bit choklad före landet.
Jag som man känner att min rättigheter löper stor risk att förminskas om partiet för kvinnor växer. Vi män måste slå tillbaka och skydda våra rättigheter, därför vill jag starta partiet "maskulint initiativ" som ska kämpa för att mäns rättigheter i samhället finns kvar och bekämpa kränkningar mot manliga individer. Kvinnor Kränker Karlar med sina framrusningar och snapchatfilter på internationella kvinnodagen. När är ens mansdagen? Får vi ett snapchatfilter och uppmärksamhet då?
// en kränkt man!
Är du vit så tycker jag att du ska besöka nordfront.se
Citera
2017-03-14, 16:55
  #11
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
inga pengar till något som helt som ens andas kvinnors rättigheter etc.
Nu är jag förvisso inte överdrivet intresserad av SDs politik, men jag är intresserad av alla dumheter du spyr ut dig.

1. Kan du ge källa på "inga pengar till något som helt som ens andas kvinnors rättigheter"?

(Ber om ursäkt om jag fetat felaktigt, din mening är i vanlig ordning inte helt begriplig. Vad är det som är helt, tex.)

2. Vad är det för speciella rättigheter kvinnor men inte män ska ha pengar till av svenska skatteinkomster? Räkna gärna upp mer än en (tex stöd till abortkliniker), eftersom ditt påstående implicerar massor av rättigheter.
Citera
2017-03-14, 19:16
  #12
Medlem
Det är inte feminister som förstör vårt land. Det är såna som du. Fattar du inte det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback