Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-14, 06:22
  #1
Medlem
Mdenstores avatar
Hej!

Jag och min tjej ska till Peru för en ~10 dagars resa i mitten på april. Vi flyger in till Lima och funderar på att avsluta med att flyga från Cusco till Bogota. På vår att-göra-lista står Machu Picchu, Amazonas och Lake Titicaca där vi tänker oss att vi utgår från Cusco. MP är högst prio och Lake Titicaca lägst (tankar på det?). Värt att tillägga är att vi inte är vandringstypen, så vi kommer ta tåg till Machu Picchu istället för någon av vandringslederna.

Är detta möjligt att göra på 10 dagar (+- ett par dagar om nödvändigt) och i så fall hur?

Tacksam för alla typer av input!
__________________
Senast redigerad av Mdenstore 2017-03-14 kl. 06:41.
Citera
2017-03-14, 11:48
  #2
Medlem
Goldmanns avatar
Knappt möjligt. Då rusar ni runt utan att hinna stanna till och uppleva det. Varför Bogota? Förutom guldmuseet så finns det inte mkt att se. Carthagena är mkt trevligare (o varmare..)
Citera
2017-03-15, 16:47
  #3
Medlem
Jag skulle inte försöka. Det är bättre att välja ut några saker och göra de ordentligt.
Cusco är mysigt. Stanna där några dagar och mys.
Vandringslederna till M.P. har också många sevärdheter och lämningar. Vacker natur ingår.

Kanske katakomberna i Lima kan va kul om ni ändå är där?
Citera
2017-04-03, 22:34
  #4
Medlem
Titicacasjön är nog kontinentens mest överreklamerade plats. Inte ens speciellt vackert. Visst om man är intresserad av kultur etc, men...
Citera
2017-04-04, 19:58
  #5
Medlem
Ni kan givetvis flyga från Lima till t.ex Pucallpa med mellan-stopp och "uppleva" amazonas i två/tre dagar sen flyga tillbaka till Lima och sen flyga till Cusco och hinna med MP på kort tid och sen hoppa på bussen mot Puno i 22-timmar och försöka göra det bästa av er korta tid runt sjön, sen ta en till La Paz för flyg mot Bogota. Allt på 10 dagar. Men det låter så stressigt att jag inte förstår varför just de tre platserna på så kort tid. Ni borde nog kapa något från listan och det är ändå tight. Räkna bort två/tre dagar som res-dagar. Då har ni två platser på en vecka, det kan funka!
Citera
2017-04-06, 21:57
  #6
Medlem
spida-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Titicacasjön är nog kontinentens mest överreklamerade plats. Inte ens speciellt vackert. Visst om man är intresserad av kultur etc, men...


Håller med. Har man vägarna förbi så visst men ingenting som är värt omvägen. Finns sjukt mycket roligare ställen i Bolivia om man har begränsat med tid och pengar. Ett undantag är om man är där 6:e augusti på Bolivias nationaldag och Virgen de Copacabana även råkar ha sin fest just då.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2820955

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback