Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-06, 00:05
  #217
Medlem
Spud-boys avatar
Den gamla vikingakulturen, eller den Amerikanska indianens kultur, är nått vi borde eftersträva i Sverige, NU - total frihet! Sparka bort alla false prophets, de sinnesförvrängda ledarna('servants'), som förespråkar att vi ska fortsätta driva, sovandes, i romansen. Bort med ALLA lagar och förordningar - BACK TO THE PRIMITIVE! Total frihet åt alla! BORT MED ALLTING, som tillhör konspirationen! Tillbaka till det spirituella..

Hittade denna musikvideo på tuben, där nån gjort ett bild-kollage av gamla bilder av indianer.. Och när man kollar på dom, så kan man se och känna en otrolig vacker kultur med vackra individer - där dom levde i total spiritualitet, fria som en del av jorden, en kultur sammanflätad med moder jord, genomsyrad av spiritualitet. https://www.youtube.com/watch?v=U9qx7aZjFl0
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-09-06 kl. 00:17.
Citera
2017-09-06, 09:40
  #218
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det som hänt är att bolsjeviker successivt berövat människor friheten på alla plan. Inte minst vad gäller vapen. Det var inte så många decennier sedan det var helt fritt för vem som helst att skaffa hur många vapen de ville. Inga licenser krävdes.

Nåja, det är ungefär nio decennier sedan. Sveriges första vapenlag sammanhänger med bildandet av Muckska frikåren 1927.
Citera
2017-09-06, 11:07
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du tillhör samma såssefierade och feminiserade individer som förde fram att lastbilar borde förbjudas efter terrorattacken i Stockholm. Det är människor som är farliga, inte vapen. Dessutom är det bara en viss typ av människor som är farliga. En normal man är intresserad av vapen och inte av att sticka fitthattar.
Och samma person kommer helt oberoende av hur saker utvecklar sig att vara ungefär lika benägen att skjuta eller inte skjuta? Aldrig mentalt störd, aldrig hotad, aldrig ostabil av andra anledningar?

Grejen är, när sinnet rinner till, då skall du inte ha en pistol i handen.

Alltså, missförstå mig inte för nån jävla mjukis här. Själva iden med vapen i den amerikanska konstitutionen är att kunna försvara sin frihet, om till exempel en tyrann kommer till makten, i din stad eller din kommunitet. Och den iden är jag med på. Det är inte enkelt, det är inte så att jag menar att alla oavsett skall inte ha vapen om de inte är militärer eller poliser. Som jag skrev ovan, vapenfrihet förutsätts av ett fungerande rättssamhälle.

Men vill man bara ha ett handeldvapen hemma för att man får, då är man tämligen oansvarig. Av den enkla anledningen att de är så pass farliga. Utövade Eric och Dylan sin libertarianska frihet? De var inga kaosungar. Vi har inte haft skolskjutningar i Sverige. Än. Men för att tillfredställa er libertarianska identitet, låt mig då säga så här. Jodå, det kan väl vara tillåtet med skjutvapen. Men jag respekterar då de som gör valet att inte ha skjutvapen.
Citera
2017-09-06, 12:58
  #220
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Och samma person kommer helt oberoende av hur saker utvecklar sig att vara ungefär lika benägen att skjuta eller inte skjuta? Aldrig mentalt störd, aldrig hotad, aldrig ostabil av andra anledningar?

Grejen är, när sinnet rinner till, då skall du inte ha en pistol i handen.

Alltså, missförstå mig inte för nån jävla mjukis här. Själva iden med vapen i den amerikanska konstitutionen är att kunna försvara sin frihet, om till exempel en tyrann kommer till makten, i din stad eller din kommunitet. Och den iden är jag med på. Det är inte enkelt, det är inte så att jag menar att alla oavsett skall inte ha vapen om de inte är militärer eller poliser. Som jag skrev ovan, vapenfrihet förutsätts av ett fungerande rättssamhälle.

Men vill man bara ha ett handeldvapen hemma för att man får, då är man tämligen oansvarig. Av den enkla anledningen att de är så pass farliga. Utövade Eric och Dylan sin libertarianska frihet? De var inga kaosungar. Vi har inte haft skolskjutningar i Sverige. Än. Men för att tillfredställa er libertarianska identitet, låt mig då säga så här. Jodå, det kan väl vara tillåtet med skjutvapen. Men jag respekterar då de som gör valet att inte ha skjutvapen.


Psykiskt sjuka och mordiska individer ska inte gå lösa. Istället använder bolsjevikstaten den här typen av individer för att motivera repression mot vanligt folk. Så enkelt att genomskåda. Och man går inte ut och skjuter folk bara för att man har vapen. Eller hugger ned folk för att man har kniv. Eller skjuter pilar i random person för att man har pilbåge. Till saken hör ju att du argumenterar för att vanliga människor ska drabbas och inte ha möjligheten att försvara sig för att staten inte klarar av att upprätthålla en rättsstat. Kriminella, psyksjuka och jihadister ska få beväpna sig men inte vi andra. Jag är verkligen ingen libretardian förövrigt.
Citera
2017-09-06, 18:59
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Psykiskt sjuka och mordiska individer ska inte gå lösa. Istället använder bolsjevikstaten den här typen av individer för att motivera repression mot vanligt folk. Så enkelt att genomskåda. Och man går inte ut och skjuter folk bara för att man har vapen. Eller hugger ned folk för att man har kniv. Eller skjuter pilar i random person för att man har pilbåge. Till saken hör ju att du argumenterar för att vanliga människor ska drabbas och inte ha möjligheten att försvara sig för att staten inte klarar av att upprätthålla en rättsstat. Kriminella, psyksjuka och jihadister ska få beväpna sig men inte vi andra. Jag är verkligen ingen libretardian förövrigt.
Är en persons mentala status något som är konstant? Är du samma person då du sitter med en bärs på puben, som då du ligger bakom kärringen som kör 45 och du inte har någon chans att köra om...?
Citera
2017-09-06, 19:41
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Är en persons mentala status något som är konstant? Är du samma person då du sitter med en bärs på puben, som då du ligger bakom kärringen som kör 45 och du inte har någon chans att köra om...?
Normala människors mentala status är väldigt konstant. Men om du ibland känner att du vill ta till våld mot andra människor så bör du nog inte beväpna dig. Vare sig med skjutvapen, kniv eller stekpanna. Vi andra som inte drabbas av frispel med aggressionsgenombrott kan lugnt behålla våra pickor. Det tar mig ca 15 minuter att köra till skjutbanan, och inte vid ett enda tillfälle har jag skjutit på andra trafikanter!
Citera
2017-09-06, 23:16
  #223
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Är en persons mentala status något som är konstant? Är du samma person då du sitter med en bärs på puben, som då du ligger bakom kärringen som kör 45 och du inte har någon chans att köra om...?


Svar ja. Random normal person går inte ut och sljuter ihjäl någon. Individer med svag impulskontroll och bristande konsekvenstänk räknar jag inte som normala men av en händelse har vår regim bestämt sig för att massimportera just sådana. Samma regim som helst vill avväpna normala svenskar.
Citera
2017-09-12, 05:14
  #224
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Det är en frihet som föreligger helt naturligt - dom skapar en lögn, tar bort den naturliga friheten som borde forma vår kultur, till sanningen av våra liv och den värld vi lever i....

Jag skulle vilja återgå till mitt tidigare inlägg.. Där jag skriver om den stora lögn människorna har byggt upp och som vi lever i. Lögnen vi sover i, den bindande romansen.

Jag skulle vilja kontra detta ytterligare, med att lägga till ett citat av den store filosofen Friedrich Nietzsche.

“What is the truth, but a lie agreed upon”.

Enligt den egentliga realiteten, hur vår värld egentligen förhåller sig, så finns inget som hindrar dig från att hålla och bära vapen - bara därför att nån människa har bestämt ÖVER DIG, så betyder det inte att det ÄR SÅ.

Det är en lögn vi alla kommit att rätta oss efter - dagens samhälle, vår kultur ligger i en destruktiv dvala, där du som lamm oxå ska gå sakta i ledet ner i graven - OCH PLIKTA NU FÖR FRAMTIDEN, alltså knega bort ditt liv..

Jag, du, dom, världen - allt är irrelevant - inga lagar/regler; universum är irrelevant. Nothing is true everything i´s permitted. Det är en värld för den fria viljan, och tanken - så vi borde vara helt fri.

Vi är all nedsövda.. Vi lever alla bakom en mask..
Citera
2017-09-14, 17:50
  #225
Medlem
Skulle antalet skjutningar i Sverige gå upp eller ner med mer frihetliga vapenlagar??
Citera
2017-09-14, 20:12
  #226
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.hjelm
Skulle antalet skjutningar i Sverige gå upp eller ner med mer frihetliga vapenlagar??

Det skulle nog inte få någon nämnvärd påverkan i nuläget. Eftersom så gott som alla skjutningar utförs mellan kriminella invandrare med illegala vapen. Däremot kan det få betydelse i ett framtida scenario ifall polisen helt tappar greppet och invandrargängen börjar ge sig på svenskar. Då har svenskarna en rimlig chans att försvara sig.
Citera
2017-11-06, 14:18
  #227
Medlem
Handikappadmuss avatar
Självförsvar är givetvis en rättighet men när folk fortsätter att kämpa för att bära pepparsprej lagligt börjar jag tvivla på hur effektivt det egentligen är, jag menar, kan du, kan förövaren, och 1+1 blir lika med att förövaren sprutar detta i fejset på dig och tar handväskan /plånboken innan du hinner reagera, och vips har du gjort förövaren en tjänst = misstag. I vissa fall kan det funka men om det likaså gynnar tjuven/våldtäktsmannen så spelar det ingen roll.

Nattvakter är ju ett bra alternativ, ifall också det kan förlja någon hem också, brukar oftast bara vara någora stycken som hänger inom centrum. Vi måste blir fler som vill/kan ta hand om våra medmänniskor i nöd! (När polisen vägrar...).
Citera
2018-02-02, 03:57
  #228
Medlem
Jo men dem som är födda i Sverige inte dem som kommer från Afghanistan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback