Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-15, 00:18
  #25
Medlem
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater Dottern har lagt upp en bild på sin pappa. :/
Citera
2017-03-15, 12:59
  #26
Avstängd
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Av skadorna på fasaden så ser det ut som om de nedre bucklorna är av mc:n och den övre bucklan är gjord av mannens halskotor.

Inte konstigt att han dog.

Tror att dom övre ringarna på fasaden är gjorda av motorcykelns strålkastare. Vilket i sin tur betyder att killen var luftburen då han smackade in i fasaden.

http://www.vlt.se/blaljus/olyckor/mc...-olycka-pa-e18
Citera
2017-03-15, 14:34
  #27
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror att dom övre ringarna på fasaden är gjorda av motorcykelns strålkastare. Vilket i sin tur betyder att killen var luftburen då han smackade in i fasaden.

http://www.vlt.se/blaljus/olyckor/mc...-olycka-pa-e18

Fast var tog kroppen då? För den har ju samma vektor som mc:n väl?
Citera
2020-06-29, 01:19
  #28
Medlem
Min älskade pappa han va världens finaste
Citera
2020-06-29, 01:22
  #29
Medlem
Hej detta är Thomas dotter, och såg va ni har skrivit för skit om min pappa, väldigt respektlöst helt ärligt, ni känner inte ens han, han va en j*vligt fin person som man antingen hatade eller älskade något mellanting fanns inte, och nej han kallades ej peng, utan Penka och nej han har inte hållt på med droger de 15-20 senaste åren, han gjorde de lite då och då, mer en så va det inte, jag levde inte med min pappa för han ville inte att jag skulle se honom som en dålig pappa, och de va han verkligen inte, han va bästa pappan någonsin. Om han hade vart en dålig pappa hade han suttit och tagit skit framför mig, men de gjorde han inte för han brydde sig om sina medmänniskor. Och de tycker jag också att ni ska göra i fortsättningen istället för att skriva skit om folk ni inte känner!
Citera
2020-06-29, 02:31
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsandudinjavel
Min älskade pappa han va världens finaste

Citat:
Ursprungligen postat av Hejsandudinjavel
Hej detta är Thomas dotter, och såg va ni har skrivit för skit om min pappa, väldigt respektlöst helt ärligt, ni känner inte ens han, han va en j*vligt fin person som man antingen hatade eller älskade något mellanting fanns inte, och nej han kallades ej peng, utan Penka och nej han har inte hållt på med droger de 15-20 senaste åren, han gjorde de lite då och då, mer en så va det inte, jag levde inte med min pappa för han ville inte att jag skulle se honom som en dålig pappa, och de va han verkligen inte, han va bästa pappan någonsin. Om han hade vart en dålig pappa hade han suttit och tagit skit framför mig, men de gjorde han inte för han brydde sig om sina medmänniskor. Och de tycker jag också att ni ska göra i fortsättningen istället för att skriva skit om folk ni inte känner!

Snälla du, tror du att du gör din döda pappa en tjänst genom att dra upp en gammal tråd som legat still i mer än 3 år...?

Det blir precis tvärt om, och en massa nya läsare som får se vad som hände.

Och, tråden är faktiskt ovanligt fri från skitsnack.

Du kan inte blunda för att han körde en motorcykel full som en spruta på både alkohol och knark, utan körkort och med nummerskylten avskruvad.
Han körde på ett sätt som riskerade andra människors liv, men fick plikta med sitt eget - utan en tanke på sitt ansvar gentemot sina anhöriga.

Inget av detta är att vara en bra pappa, och jag vet att riktiga motorcyklister avskyr idioter som bär sig åt så här.


Istället verkar det som om du ärvt hans skeva syn på vad som är rimligt och acceptabelt:

Citat:
- och nej han har inte hållt på med droger de 15-20 senaste åren, han gjorde de lite då och då, mer en så va det inte.

”Droger lite då och då” under 15 - 20 års tid är inte ”mer än så var det inte.”

Det du beskriver är en missbrukare som inte förmår styra upp sitt liv, och som brukar åsamka sin omgivning mycket elände.

I just detta fallet körde han ihjäl sig själv, men han hade precis lika gärna kunnat dödat någon annan på kuppen.

Fortfarande världens finaste pappa?
Det tror jag säkert att du tycker, men du lär vara väldigt ensam om det. Det är dags att ompröva din idoliserande bild av din pappa.

För din egen skull, och för samhället i stort.
Citera
2020-06-29, 17:56
  #31
Medlem
Så du menar att du känner min pappa då eller? Duvet att de finns inte en jävel i denna ävkliga tråd som kände min pappa, han va fin på sitt sätt visst han hade problem men de va pågrund av sin barndom, uttala dig inte om saker du inte vet ett skit om MR KRÄNKANDE IDIOT.
Citera
2020-06-29, 20:40
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsandudinjavel
Så du menar att du känner min pappa då eller? Duvet att de finns inte en jävel i denna ävkliga tråd som kände min pappa, han va fin på sitt sätt visst han hade problem men de va pågrund av sin barndom, uttala dig inte om saker du inte vet ett skit om MR KRÄNKANDE IDIOT.


Jag känner till mer om kraschen än vad kanske till och med du gör, eller vill erkänna för dig själv.

Han blåste förbi en skola och ett dagis i våldsam hastighet innan det small.

Han var på vippen att dra in i sidan på en personbil just innan han prickade huset.

Han var årets förste omkomna på motorcykel detta året.

Han var utan körkort, och blivit tagen körkortslös många gånger tidigare.

Däremot hade han inte stulit hojen som många trodde och somliga påstod. Han köpte den sent 2016 och jag undrar om det inte var i Jakobsberg...? Upplands Väsby?
Det sista är jag inte säker på, jag kan ha blandat ihop just detta med ett annat liknande fall.

Du kallar mig idiot och menar att det jag skriver är kränkande?

Ta ett par andetag och läs.
Inget av det jag skriver är på något sätt fel i sak. Föraren var både full på alkohol och påverkad av narkotika.
Hojen var strippad på nummerskylt och oförsäkrad/avställd om jag minns rätt, och han körde som en vettvilling.

Har det skett någon kränkning här så är i vart fall inte jag skyldig. Jag berättar vad som hände och vad som låg till grund för kraschen.

Om du verkligen upplever det som kränkande så borde du tänkt dig för innan du drog upp en död gammal tråd till ytan igen.

Jag bryr mig inte om din gamla farsa.
Olyckan har redan skett och just denna gång var det bara brottslingen själv som drabbades, åtminstone fysiskt.

Jag är mer oroad över nästa tant som blir ihjälkörd på ett övergångsställe,eller nästa läkare som dödas på en motionsslinga av någon som absolut inte borde köra motorcykel.
Citera
2020-06-30, 09:06
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsandudinjavel
Hej detta är Thomas dotter, och såg va ni har skrivit för skit om min pappa, väldigt respektlöst helt ärligt, ni känner inte ens han, han va en j*vligt fin person som man antingen hatade eller älskade något mellanting fanns inte, och nej han kallades ej peng, utan Penka och nej han har inte hållt på med droger de 15-20 senaste åren, han gjorde de lite då och då, mer en så va det inte, jag levde inte med min pappa för han ville inte att jag skulle se honom som en dålig pappa, och de va han verkligen inte, han va bästa pappan någonsin. Om han hade vart en dålig pappa hade han suttit och tagit skit framför mig, men de gjorde han inte för han brydde sig om sina medmänniskor. Och de tycker jag också att ni ska göra i fortsättningen istället för att skriva skit om folk ni inte känner!

Vilken jävla humor.

Om han hade varit den bästa pappan någonsin så hade han valt dig framför drogerna. Nu va drogerna viktigare än sin dotter..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback