Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-14, 19:10
  #13
Medlem
Hämta Pixel från raspberrypi.org, ett OS optimerat för Pi med Chromium webbläsare.
Citera
2017-03-14, 19:52
  #14
Avstängd
53280s avatar
Om du är lite kunnig, så modifiera du en linux distribution eller gör en egen distribution , som laddar så lite som möjlig och starta en Chromium i fullsize..

Annars köp någon windows sticka för typ 1000:-, kan utmärkt användas som "surfdator".
Citera
2017-03-15, 17:03
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Om du är lite kunnig, så modifiera du en linux distribution eller gör en egen distribution , som laddar så lite som möjlig och starta en Chromium i fullsize..

Annars köp någon windows sticka för typ 1000:-, kan utmärkt användas som "surfdator".
Vad fan det kan jag ju, är la bara att göra en egen kernel och på något vis lägga in den på Raspberry Pi? Fast då kommer problemet: Hur vet jag om den är kompatibel med Pi?
Citera
2017-03-16, 06:35
  #16
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1t
Vad fan det kan jag ju, är la bara att göra en egen kernel och på något vis lägga in den på Raspberry Pi? Fast då kommer problemet: Hur vet jag om den är kompatibel med Pi?

Att kompilera egen kernel är kanske lite onödig.. Om du skall ge dej i på kernel kompilering så kompilra man den maskinvara som den körs på..

Men att stänga av onödiga skit som startas, så den bara starta X och Chromium räcker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback