Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-13, 17:18
  #1
Medlem
WeedWhackers avatar
Kan det vara så?
Att det är det största beslaget i svensk historia?
Minus förpackningsmaterial då...

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-13...600-kilo-hasch
Citera
2017-03-13, 18:02
  #2
Medlem
kufikiris avatar
hahaha fyfan
Citera
2017-03-13, 18:12
  #3
Medlem
jamesdeans avatar
Ofta skrattar jag åt vilken stor grej polisen/media försöker göra av olika beslag, där de ska slå på den stora trumman för att de tagit något enstaka kilo hit eller dit. Men det här var ju ett rejält beslag, får man ju erkänna. Dock så kommer det ju ändå inte göra till eller från i det stora loppet. Förmodligen kommer andra grossister helt enkelt sälja slut på sina grejer snabbare än annars. I värsta fall kanske det blir lite torka i några veckor tills de lyckas ta in en ny leverans.
Citera
2017-03-13, 18:21
  #4
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Oj, om vi ''vanliga'' små puffare kommer märka av det här är svårt att sia om, men det är märkbart stort för Sverige. Jag skulle tro att detta är något som kommer att vara kännbart åtminstone för några områden/platser i Sverige. Sen är ju frågan om det var en 'rutinkontroll' eller ej, även när tips lämnats i förväg så framkommer ju det inte i nyheterna så att säga.
Citera
2017-03-13, 18:21
  #5
Medlem
flaskborstes avatar
Någon/några här i landet är nog på dåligt humör över att deras "investering" slagit slint..
Vilka i Sverige har råd att handla in 600 kg? Ger dom 20000 kilot så är det ju iaf 12 mille att förlora på ett bräde...
Citera
2017-03-13, 18:40
  #6
Medlem
"Grovt räknat skulle det för en van användare ta drygt 400 år att röka upp alltihop" aahhahahaha
jag fick tårar i ögonen av skratt
Citera
2017-03-13, 19:01
  #7
Medlem
Ett jäkla slöseri på skattepengar, men handen på hjärtat nu; Vem röker ens hasch nu för tiden när det finns så mycket gräs?
Nä, nu får dom fan ta och legalisera.
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Någon/några här i landet är nog på dåligt humör över att deras "investering" slagit slint..
Vilka i Sverige har råd att handla in 600 kg? Ger dom 20000 kilot så är det ju iaf 12 mille att förlora på ett bräde...
Jag tror inte att det rör sig om några sådana penningar, antagligen mycket, mycket mindre än så.
Citera
2017-03-13, 19:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
"Grovt räknat skulle det för en van användare ta drygt 400 år att röka upp alltihop" aahhahahaha
jag fick tårar i ögonen av skratt
Så 4000 vana användare kunde röka upp det på ca 5 veckor, 8000 vana använder på 2.5 veckor, 16000 vana använder på 1.25 veckor...

Hur många vana användare finns det i Sverige? Hur många användare totalt finns det i Sverige?
Citera
2017-03-13, 19:25
  #9
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Så 4000 vana användare kunde röka upp det på ca 5 veckor, 8000 vana använder på 2.5 veckor, 16000 vana använder på 1.25 veckor...

Hur många vana användare finns det i Sverige? Hur många användare totalt finns det i Sverige?

Om det är frågan om ett experiment så anmäler jag mig
Citera
2017-03-13, 19:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Så 4000 vana användare kunde röka upp det på ca 5 veckor, 8000 vana använder på 2.5 veckor, 16000 vana använder på 1.25 veckor...

Hur många vana användare finns det i Sverige? Hur många användare totalt finns det i Sverige?

Prova läs artikeln så kanske du förstår.
Citera
2017-03-13, 19:54
  #11
Medlem
JavalangIIs avatar
Troligen har utbudet på den svenska cannabismarknaden nu minskat märkbart i kanske ett par veckor. Efterfrågan bör vara oförändrad vilket innebär att detta beslag kan driva upp gatupriserna ett tag. Kurirerna och langarna har mer att tjäna på att handla med samma mängd, och mer pengar på spel innebär hårdare konkurrens om narkotikamarknaden, mer riskvilliga beväpnade kriminella i städerna och mer bråk grupperingarna emellan.

Om några veckor är troligen ordningen återställd, med kanske lite fler skottlossningar än vanligt. Naturligtvis kommer det inte att minska narkotikabruket över huvud taget. Duktigt jobbat av Tullverket - väl investerade skattepengar.

Citera
2017-03-13, 20:05
  #12
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Ett jäkla slöseri på skattepengar, men handen på hjärtat nu; Vem röker ens hasch nu för tiden när det finns så mycket gräs?
Nä, nu får dom fan ta och legalisera.

Jag tror inte att det rör sig om några sådana penningar, antagligen mycket, mycket mindre än så.

Mindre än 20 kr grammet ? Tja kanske men nog inte så mycket mindre, Misstänker att det har fraktats en bit och alla vill få en del av "Kakan" (Oavsiktligt skämtsamt) då dom hanterar det.. Inte direkt en mängd ens en van bög kan trycka upp i baken. Antar att men behövt muta tullare och liknande för att få igenom en last som denna i flera länder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback