Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-13, 15:59
  #1
Medlem
Tjena!

Har bestämt mig för att köra en period med Ultimate Diet 2.0, har köpt och läst boken samt börjat kolla igenom mina macros. Där kom problem! Jag är djävulskt dålig på sånt här, så pass dålig att det kanske går att argumentera huruvida jag egentligen kanske borde lägga ner och äta chips hela dagarna istället.

Jag ska, under 4 dagar (3.5 dag egentligen) leva på låga kolhydrater, måttligt med fett och relativt högt proteinintag. Sen börjar carb-loaden och underhållskcal under helgen. Målet med macros är att komma så nära 1400 kcal per dag, varav 720 kcal utav protein, 280 kcal av kolhydrater, 400 kcal av fett = 180 gram protein, 70 gram kolhydrater, 44,44(444...) gram fett.

Känner mig ganska hopplös, och undrar ifall någon möjligtvis kan hjälpa mig på vägen i rätt riktning!

Här är det jag hittills pysslat ihop, och det är.. Ja, kaos.

Citera
2017-03-13, 16:07
  #2
Medlem
Spara dig tid och energi.

Två enkla tips:

1.Ät mindre, du vet säkert vad du behöver äta för att ligga still i vikt, dra då bort 500kcal. 2 gram protien per kroppsvikt.
2. Träna minst 4 gånger, kör övre och nedre av kroppen.

Gör du så, så kommer du se förändring redan efter en vecka.
Citera
2017-03-13, 16:10
  #3
Medlem
Jo vet att det går det med, är mest att jag vill köra en riktig diet. Behöver dock lite hjälp med det hela!

Tränar 6 dagar i veckan just nu, med Ultimate Diet kommer jag köra 4 dagar i veckan, och gå igenom kroppen varje gång!
Citera
2017-03-13, 16:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smage
Tjena!

Har bestämt mig för att köra en period med Ultimate Diet 2.0, har köpt och läst boken samt börjat kolla igenom mina macros. Där kom problem! Jag är djävulskt dålig på sånt här, så pass dålig att det kanske går att argumentera huruvida jag egentligen kanske borde lägga ner och äta chips hela dagarna istället.

Jag ska, under 4 dagar (3.5 dag egentligen) leva på låga kolhydrater, måttligt med fett och relativt högt proteinintag. Sen börjar carb-loaden och underhållskcal under helgen. Målet med macros är att komma så nära 1400 kcal per dag, varav 720 kcal utav protein, 280 kcal av kolhydrater, 400 kcal av fett = 180 gram protein, 70 gram kolhydrater, 44,44(444...) gram fett.

Känner mig ganska hopplös, och undrar ifall någon möjligtvis kan hjälpa mig på vägen i rätt riktning!

Här är det jag hittills pysslat ihop, och det är.. Ja, kaos.


Jag tror du gjort rätt. Standardupplägg när det gäller kost för att gå ner i vikt. Kommer fungera fint. Ditt matupplägg går att diskutera med pulver och skit men jag var inte bättre jag i början. Man lär sig laga mat om man tar tag i den biten.
Citera
2017-03-13, 16:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag tror du gjort rätt. Standardupplägg när det gäller kost för att gå ner i vikt. Kommer fungera fint. Ditt matupplägg går att diskutera med pulver och skit men jag var inte bättre jag i början. Man lär sig laga mat om man tar tag i den biten.

Tackar för svaret! Ja asså jag är ganska flexibel med pulver osv, så har någon något förslag för att jag ska komma så nära de siffror jag är ute efter så är jag all ears, så att säga!
Citera
2017-03-13, 18:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smage
Tackar för svaret! Ja asså jag är ganska flexibel med pulver osv, så har någon något förslag för att jag ska komma så nära de siffror jag är ute efter så är jag all ears, så att säga!

De sifforna som står i boken är inte alla så viktiga. Få i dig runt 1 till 2g protein per kilo kroppsvikt om dagen och 0.5-1g fett per kilo kroppsvikt. Låt det pendla däromkring varje dag beroende på vad du äter och lägg dig runt 1400 kcal om dagen. Det är inte svårare än så. Det är mer optimalt än det du presenterade då detta ger utrymme för schysst variation i käket och samma resultat kommer du få.

Jag vet inte vad som står i din bok. Men du kan söka på tex LCHF recept och så kör du tex kyckling till recepten. Kan du få ihop riktigt schyssta grejer.
Om du undrar över protein så googla "Proteinkällor". Även fettkällor. Enkelt för att få fett i maten är att hälla på kallpressad rapsolja under tilllagningen. Volla! Bra fetter i maträtten!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback