Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-13, 12:43
  #1
Medlem
Jeg har sett på yougov sine meningsmålinger, der står det at nesten dobbelt så mange menn ønsker å stemme på sverigedemokratene, som kvinner. Her er en link til nyeste måling: https://d25d2506sfb94s.cloudfront.ne...bruari2017.pdf

Omtrent 30% av menn ønsker å stemme på SD, kun 16,8% av kvinner ønsker å gjøre det samme. De eldre ser ut til å ønsker mye mer innvandring og, siden de stemmer på sosialdemokratene.

Vi ser den samme trenden i Norge og, der kvinner generelt ikke stemmer på FrP. Er det slik at nordiske kvinner hater deres egne menn og samfunnet deres, eller hvordan har dette seg?

Se også gjerne denne videoen:
https://youtu.be/kPtNON6sHXw
__________________
Senast redigerad av Oleoh 2017-03-13 kl. 12:47.
Citera
2017-03-13, 12:47
  #2
Medlem
Det ligger inte i en kvinnas natur att vara lojal mot sin nation och männen i landet även om det handlar om ens egna bror, far, son eller man. En kvinnas natur ligger preliminärt att föda barn. Sen vems barn det är kvittar rent biologiskt så länge det är den starkaste hanen.

Och än så länge demonstrerar invandrare mest styrka både mentalt och fysiskt genom alla övergrepp, upplopp och kaos.
Citera
2017-03-13, 12:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Det ligger inte i en kvinnas natur att vara lojal mot sin nation och männen i landet även om det handlar om ens egna bror, far, son eller man. En kvinnas natur ligger preliminärt att föda barn. Sen vems barn det är kvittar rent biologiskt så länge det är den starkaste hanen.

Och än så länge demonstrerar invandrare mest styrka både mentalt och fysiskt genom alla övergrepp, upplopp och kaos.

Meget mulig, meget mulig.
Citera
2017-03-13, 12:49
  #4
Avstängd
BaZoBazos avatar
Det finns massor av kvinnor som ser problem med invandring men de syns kanske inte i PK-media som du läser?
Citera
2017-03-13, 12:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
Det finns massor av kvinnor som ser problem med invandring men de syns kanske inte i PK-media som du läser?

16,8% av velgermassen
Citera
2017-03-13, 12:53
  #6
Medlem
franges avatar
Propaganda.

Genom att Stat och massmedia ständigt återupprepar propagandan om Den Goda Mångkulturen™, så kommer kvinnor svälja den med hull och hår - precis som när Jim Jones (Jonestown) och Marshall Applewhite (Heavens Gate) sa åt dem att jorden var på väg att gå under och den enda utvägen var (mass)självmord - så lyder kvinnorna snällt vad de blir tillsagda.

Oavsett hur bisarr och sjuk lögnen än är - är man tillräckligt karismatisk och återupprepar lögnen tillräckligt många gånger, så blir den sanning i vissas huvud. Och bland de som är mer lättledda och gladeligen sväljer allt Den Gode Ledaren™ säger - finns framförallt kvinnor. Som följer flockledaren.
Citera
2017-03-13, 12:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Meget mulig, meget mulig.

Även den mest civiliserade västerländska kvinnan har sin rot från en primitiv grottkvinna. Den delen, kan vara orsaken varför kvinnor i större andel, speciellt yngre kvinnor i sin prime inte är lika villiga att t. ex stoppa gränserna.
Citera
2017-03-13, 12:54
  #8
Medlem
de.Montforts avatar
Det är en minoritet som är för massinvandring, många ser inga problem med ensamkommande män som exempel för hazarer är nya gambianska män
Citera
2017-03-13, 12:57
  #9
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Jeg har sett på yougov sine meningsmålinger, der står det at nesten dobbelt så mange menn ønsker å stemme på sverigedemokratene, som kvinner. Her er en link til nyeste måling: https://d25d2506sfb94s.cloudfront.ne...bruari2017.pdf

Omtrent 30% av menn ønsker å stemme på SD, kun 16,8% av kvinner ønsker å gjøre det samme. De eldre ser ut til å ønsker mye mer innvandring og, siden de stemmer på sosialdemokratene.

Vi ser den samme trenden i Norge og, der kvinner generelt ikke stemmer på FrP. Er det slik at nordiske kvinner hater deres egne menn og samfunnet deres, eller hvordan har dette seg?

Se også gjerne denne videoen:
https://youtu.be/kPtNON6sHXw

Jag tror att det beror på kvinnors större förmåga till klokhet och empati.
Har har DU lite film att titta på:
https://www.youtube.com/watch?v=yOQOT3axaPs
Citera
2017-03-13, 13:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Jag tror att det beror på kvinnors större förmåga till klokhet och empati.
Har har DU lite film att titta på:
https://www.youtube.com/watch?v=yOQOT3axaPs

Ja, det er veldig empatisk å skape et nytt balkan etterkommerne deres kommer til å kjenne fruktene av. Veldig smart og progressivt. Lykken er å ha det vondt ikke sant?
Citera
2017-03-13, 13:24
  #11
Medlem
Man kan inte sätta likhetstecken mellan kritisk inställning till invandringen och en röst på Sverigedemokraterna. Jag är kvinna och mycket kritisk till den invasion av huvudsakligen unga män, som pågår till vårt land, men jag kan inte förmå mig till att rösta på SD för det. Nu har jag inte studerat partiprogrammet på några år, men tidigare fanns där en klar uppfattning att kvinnorna skulle tillbaka till spisen. Det tilltalar mig inte. Inte heller partiets israelvänliga hållning, där man till och med har med det landets flagga på sina möten. Den ena skandalen efter den andra avslöjas, även bland högt uppsatta medlemmar, och intrycket man får är att SD i stor utsträckning består av mer eller mindre skurkaktiga och okultiverade manspersoner. Det är ingenting jag röstar på, men det innebär inte att jag välkomnar massinvandringen. Sist löste jag dilemmat med att rösta blankt.
Citera
2017-03-13, 13:33
  #12
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Man kan inte sätta likhetstecken mellan kritisk inställning till invandringen och en röst på Sverigedemokraterna. Jag är kvinna och mycket kritisk till den invasion av huvudsakligen unga män, som pågår till vårt land, men jag kan inte förmå mig till att rösta på SD för det. Nu har jag inte studerat partiprogrammet på några år, men tidigare fanns där en klar uppfattning att kvinnorna skulle tillbaka till spisen. Det tilltalar mig inte. Inte heller partiets israelvänliga hållning, där man till och med har med det landets flagga på sina möten. Den ena skandalen efter den andra avslöjas, även bland högt uppsatta medlemmar, och intrycket man får är att SD i stor utsträckning består av mer eller mindre skurkaktiga och okultiverade manspersoner. Det är ingenting jag röstar på, men det innebär inte att jag välkomnar massinvandringen. Sist löste jag dilemmat med att rösta blankt.

Jag känner inte till om SD har något av "tillbaka-till-spisen" i sitt program, men om Du fick välja på spisen eller att rädda nationen - hur skulle Du välja då?

Du kan samtidigt fundera på hur "spis-relationen" ser ut för kvinnorna till de män som nu i allt högre utsträckning är på väg att ta över Sverige kvarter för kvarter.

Det är inte så att jag tillhör SD:s tillskyndare, varken här på FB eller i verkligheten, men fundera på hur Du agerar. Att låta bli att fatta beslut är också ett beslut, som för konsekvenser med sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback