Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-30, 22:00
  #3025
Medlem
Skaraborg2s avatar
En personlig anledning?

Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Min bästa gissning blir nog att Beställaren av händelsen uttryckligen sagt sig vilja ha huvudet. Bråka med mig & se vad som händer, döskallar.

Ett Windows till alla andra DOS-kallar som tror att de vet hur man gör. Kolla vilken blåskärm ja fick till. Det visar väl att det inte är någon random killing utan ett mer personligt intresse som driver handlingen. Att bara Zaida blev dekapiterad leder också in tankarna på något mer personligt.

Kan mycket väl ha varit på det sättet men då tydligen "bara" ett huvud.

Att "bara" Zaida blev dekapiterad tycker jag också tyder på något personligt riktat mot henne. Kanske för att hon var kvinna? Lär inte ha varit många vita kvinnor som har besökt detta område där hon och Sharp mördades.
Citera
2022-01-30, 23:01
  #3026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon skjuts ihjäl på videon som florerade och halshuggning sker först senare när kroppen skändas.
Tror de skär av huvudet medans hon fortfarande lever, finns video.
Otäckt oavsett
Citera
2022-01-30, 23:04
  #3027
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicknamelost
Tror de skär av huvudet medans hon fortfarande lever, finns video.
Otäckt oavsett

Är det någon som har en fungerande länk till hela avrättningsvideon?
Citera
2022-01-30, 23:12
  #3028
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicknamelost
Tror de skär av huvudet medans hon fortfarande lever, finns video.
Otäckt oavsett
Nej, jag har sett videon - det gör de inte.
Citera
2022-01-30, 23:17
  #3029
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicknamelost
Tror de skär av huvudet medans hon fortfarande lever, finns video.
Otäckt oavsett
Tack och lov. Nej, det gjorde dom inte.
Citera
2022-01-30, 23:48
  #3030
Medlem
Scientologys avatar
Händelseförlopp Avrättningsvideo med lätt transaktions analys

Original Videon är 6 min 17 sek. Transkriberingen med händelseanalys visar att Zaida sannolikt var väl medveten om situationens allvar.
Citat:
Moi j’ai des enfants (jag har barn)
Det är 13 mördare på plats

Noterar att det finns en lite onaturlig tystnad precis innan de försöker ta bort den vita kvinnans huvud. Vilket skulle kunna indikera en liten paus i inspelningen där någon gett order om vad som ska ske.

Händelseförlopp med analys
https://webdoc.rfi.fr/rdc-kasai-viol...s-video-en.pdf
https://archive.ph/MvJVW arkivkopia för den som inte kan läsa pdf ovan.

IMEI rörelser och förändringar efter avrättningen?
Tycker det är störande att vi inte fått veta något om Zaidas och Michaels tillhörigheter främst deras mobiler och deras historik i masterna när samma IMEI (mobilidentiteten) dyker upp med ett nytt nummer efter deras död. För deras tillhörigheter togs nog omhand speciellt de personliga får man gissa. De var vid avrättningen redan strippade på skor klockor och smycken och dylikt.Tar för givet att huvud och mobil följts åt till beställaren.

Det är alldeles för meningslöst och slabbigt med dekapitation om man inte har ett tydligt mål med handlingen. Hur sjukt man än må tycka det är bör väl ändå handlingen vilka på strikt logiska grunder? Vilket också rimligen kan skvallra något om motivet.

Någon som har tillgång till lite forensiska data från undersökningen och rättegången? De kanske säger så mycket mer än mycket annat.

Citat:
chief, in the name of
the great chief, in
the name of the
great chief
Citat:
We belong to the bloodline
of Kamwina Nsapu. When
you come to force us to do
wicked deeds, you die
Citat:
Start by cutting the head, do
it right now so we can go
Indikerar möjligen att man vill ha med sig huvudet på färden.
Citat:
Save your bullets. Don’t
waste them. They are
already dead. Let’s cut the
head and get going.
Strikt sparsamhet och inget slösande med kulorna anbefalles.
Citat:
In the name of the great
chief, you died because of
your own crime

Citat:
In the name of the great
chief (pauses) then manages
to continue: Let the land be
your yoursLet the land be your
ancestor’s land
Let it be yours. The other
follows: for your ancestors
Citat:
You died because of the play
you came here to stage

Citat:
Cutting only hair is out of
the question. Cut off the
head of this dreadful person
as well. You aren’t cutting
the head, you are only
cutting hair… says
something
indiscernible:Isn’t that a
knife ?
Lite logistikproblem visar sig när utföraren tydligen bara skär av håret för sig och inte hela skallen i ett prydligt paket. Att bara cutta håret är helt otänkbart! En riktig blandning av religiöst pladder och nationalism med logistisk regi visar mig att skallen är viktig och att den nog ska med till beställaren. Vissa problem med att förstå varandra verkar sällskapet dras med. Lite kinkigt med språket blir det och detta sinkar handlingen.
Reflektioner?
Citera
2022-01-31, 00:20
  #3031
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag har sett videon - det gör de inte.
Dör hon av 4 skott i ryggen? Dom skär väl av i videon? Verkar som det av transkriberingen nedan
Citera
2022-01-31, 00:26
  #3032
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Dör hon av 4 skott i ryggen? Dom skär väl av i videon? Verkar som det av transkriberingen nedan
I den video som tidigare cirkulerats skjut de båda ihjäl. Exakt var skotten tar ser man inte.
Den innehåller ingen halshuggning eller skändning av kroppen. Har det dykt upp en längre video kvarstår det att de var döda innan skändningen.
Citera
2022-01-31, 00:54
  #3033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Hon avslöjade ingenting.
Men jag får ge henne att hon levde som hon lärde- att vara så dum och naiv där man tillsammans med en annan vit västerlänning åka iväg med en stackars tolk in i ett helt livsfarligt område på motorcyklar o Joggingskor visar på totalt avsaknat omdöme. Detta är exakt vad MP tillsammans med Psykopaten Reinfeldt gjort med Sverige. Jag hoppas att Reinfeldt också åker iväg på mc i samma område
Mitt intryck av Catalan är att hon var extremt envis i sin övertygelse. I normala fall brukar människor även ha förmågan att ta intryck av andra sidan myntet och vad oliktänkare tycker. Hos henne var det verkligen noll. Bara titta på hennes debatt med Betner om sexköp. Även när hon var med i programmet SVT debatt och diskuterade sexköp på backstage med Hanna Wagenius. Med all respekt för att Catalan kan ha rätt att ha sin åsikt i frågan, men sättet hon helt blundar för andra sidan myntet, sättet hon inte ens kan bemöta motståndares argument med egna sakliga argument, istället går hon fram som en pansarvagn och uttrycker sig i stil med "det är som jag säger, det är den absoluta sanningen, det jag säger är rätt".

Samma tänk kan jag tänka mig att hon hade när hon åkte ner till djungeln med tunnelseende. Noll riskbedömning. Noll rädsla eller konsekvenstänk. Mitt narrativ är det rätta. Bara jag är trevlig så kommer ingenting att hända. Nu slutade det med att hon dog 36 år gammal, för ingenting.
Citera
2022-01-31, 01:26
  #3034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valet2022
Mitt intryck av Catalan är att hon var extremt envis i sin övertygelse. I normala fall brukar människor även ha förmågan att ta intryck av andra sidan myntet och vad oliktänkare tycker. Hos henne var det verkligen noll. Bara titta på hennes debatt med Betner om sexköp. Även när hon var med i programmet SVT debatt och diskuterade sexköp på backstage med Hanna Wagenius. Med all respekt för att Catalan kan ha rätt att ha sin åsikt i frågan, men sättet hon helt blundar för andra sidan myntet, sättet hon inte ens kan bemöta motståndares argument med egna sakliga argument, istället går hon fram som en pansarvagn och uttrycker sig i stil med "det är som jag säger, det är den absoluta sanningen, det jag säger är rätt".

Samma tänk kan jag tänka mig att hon hade när hon åkte ner till djungeln med tunnelseende. Noll riskbedömning. Noll rädsla eller konsekvenstänk. Mitt narrativ är det rätta. Bara jag är trevlig så kommer ingenting att hända. Nu slutade det med att hon dog 36 år gammal, för ingenting.

Du kan ha mycket rätt i det du säger.. Jag undrar verkligen vad man gör där nere när det råder regler som det var på 1600 talet. Jag förstår att man vill hjälpa till men ibland kanske det är för riskfyllt om man inte har skydd.
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2022-01-31 kl. 01:41.
Citera
2022-01-31, 07:25
  #3035
Avstängd
Spenatkungens avatar
51 stycken, det var inte illa pinkat. Man undrar ju hur avrättningarna kommer att gå till. Uppradade mot en stenmur och nermejade? Det smidigaste vore ju en kraftig sprängladdning mitt i högen.
Citera
2022-01-31, 08:09
  #3036
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
51 stycken, det var inte illa pinkat. Man undrar ju hur avrättningarna kommer att gå till. Uppradade mot en stenmur och nermejade? Det smidigaste vore ju en kraftig sprängladdning mitt i högen.
Fruktansvärt, skall 51 negrer dö för att de gjorde en god gärning och tog huvudet av några grönmögel och biståndsparasiter.
Sverige bör skicka specialstyrkor och hämta hem de stackars negrerna, straffet bör avtjänas i Sverige, antagligen skulle de flesta av negrerna frikänns att och få ett fett skadestånd av svenska staten om de blev ställda inför skranket i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback