Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 13:43
  #601
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.s...3-1024x681.jpg



Nackdelen med att bygga sig en egen kokong som en skyddsbarriär mot omvärlden (åter igen, safe-space) är ju att kontrasten mellan det som känns tryggt och otryggt blir större. Man stänger ute verkligheten och lever i sin egen fantasivärld och umgås bara med liknande/likasinnade. Resultatet blir att man triggar varandra att bli mer extrema och radikala.
"Omvärlden måste anpassa sig till mig" blir ett "Omvärlden måste anpassa sig till oss".

https://www.youtube.com/watch?v=sXQkXXBqj_U

Självfallet, även om dom påstår vilja förstå sig på andra människor och bli bättre människor själva. Det är vad dom intalar sig själva så att deras hybris inte imploderar till en psykos. För i själva verket är dom offer och martyrer som kräver andras uppmärksamhet och stöd.

Hade världen varit rättvis så hade alla tagit emot mig med öppna armar, kysst min panna, torkat mina tårar och plåstrat om mitt hjärtas alla sår. Men det är inte så verkligheten ser ut.

Citat:
Vi lever i en värld där såna som jag, som rubbar människors världsbild, blir hatade, utsatta, trakasserade, förföljda, attackerade, misshandlade, våldtagna och mördade bara för att vi existerar. Låt mig upprepa - bara för att vi existerar.

Pim behöver inte oroa sig för speciellt mycket men hon verkar vara upprörd över att andra transpersoner kanske inte har det lika lätt. Notera nu hur man höjer sin egna grupp över alla andra för hon är inte upprörd över att Is slaktar minoriteter eller Israels bombningar av palestinier eller att befolkningsgrupper i Afrika våldtas, mördas och fördrivs. Nej det är bara transgruppen som är den viktiga.


Citat:
Vid ett tillfälle så fick jag träffa en person som sitter i riksdagen. Jag grät i sorg och frustration och berättade om vardagen jag och mina syskon lever i, där vi måste kämpa varje dag för att överleva, en verklighet där vi ständigt behöver försvara vår identitet och existens.

Uteliggare och fattiga som rotar på soptippar eller har tre minimilön jobb kämpar varje dag för att överleva, Pim gör det inte. Det finns kastlösa i Indien som tömmer toaletter manuellt med hink och spade , dom kan inte sjukskriva sig för att dricka cola, spela tv spel och skriva poesi hela dagarna. Bortskämda könsfixerade svenskar, går in i depression efter att ha vevat mot väderkvarnar och för att staten inte identifierar dom som ett icke-kön. Numera är hon så jävla ömtålig att hon kräver ett massivt skyddsnät som backar upp henne 24/7 och folk låter henne hållas med sin poesi och tv spel i tron att det ska göra henne frisk, föreslår någon arbetsträning bryter hon ihop.
Citera
2017-03-25, 14:40
  #602
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Nu begriper jag. Du har bestämt dig för hur saker är: Män är si och så, och det finns inga avvikelser från din formel. Stöter du på en avvikelse förklarar du bort den så gott du kan, men du lyckas inte alltid. Den lätt skruvade föreställningsvärlden som blir resultatet av allt detta kallar du "verkligheten", och du blir provocerad som ett litet barn när du någon gång förnimmer att andra inte delar den. Givet allt detta förstår jag varför någon som Pim blir ett rött skynke för dig. Det kan inte vara lätt, och jag tycker faktiskt lite synd om dig. Gissningsvis är du fortfarande väldigt ung, och jag kan trösta dig med att det går över i de flesta fall.

hahaha, det är faktiskt gulligt att du försöker att såra mig. Det är nästan ett bra försök. Lilla gumman, det är inte jag som har bestämt något. Utan det finns en vetenskap som heter Biologi. Denna vetenskap lärs ut i grundskolan, gymnasiet och universitet. Enligt biologin är Pim en kvinna. Dom flesta normala människor kan se detta. Är du född som en kvinna, är du en kvinna biologiskt. Och är du född som en man, är du en man biologiskt. Det är inget konstigt med det. Tro det eller ej, så är det faktiskt fullt normalt.
Biologi har dom flesta utav oss läst, som har gått i skolan. Och biologi är en verifierad vetenskap, till skillnad från dina 30 högskolepoäng i feministisk pseudovetenskap. Att du väljer att förneka verifierad vetenskap (Biologi), är ditt problem och inte omvärldens. Det är mer synd om dig.
Du vågar inte ens att svara på frågan, vilket biologiskt kön är Pim? För att det skulle rasera hela din feministiska världsbild. Och det skulle inte ditt psyke klara av. Du är för svag för det.

Så stanna kvar i din safe space, för att du klarar inte av verkligheten där ute.

https://m.youtube.com/watch?v=sXQkXXBqj_U
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-03-25 kl. 14:55.
Citera
2017-03-25, 15:42
  #603
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Något som däremot inte verkar vara en övergående fluga är förtidsbittra spolingar som grämer sig över allt som är nytt och obekant för dem och försöker avfärda det på olika sätt, t ex genom att kalla det för "en trend". Det beteendet har funnits länge och verkar av allt att döma inte vara på utdöende.

Det var tyvärr längesedan jag var en spoling. För övrigt grämer jag mig inte, jag bara påpekar det absurda.
Citera
2017-03-25, 22:36
  #604
Medlem
En avvikelse från det normala kan aldrig och skall aldrig bli normalt.
Citera
2017-03-27, 19:10
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Jag finner det rörande att så många önskar sig tillbaka till 50-talet så pass innerligt att de faktiskt tror sig vara där. Vakna upp: Socialt och juridiskt kön är frikopplade från biologiska markörer, vad du än råkar ha för åsikt om det.


Vi har inte ett tredje juridiskt kön, oavsett hur mycket du vill det eller inte. Vi ska heller inte vika oss för enstaka individer som tror de kan kräva vad som helst bara för de har identitetskris.
Citera
2017-03-27, 19:19
  #606
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Vi har inte ett tredje juridiskt kön, oavsett hur mycket du vill det eller inte. Vi ska heller inte vika oss för enstaka individer som tror de kan kräva vad som helst bara för de har identitetskris.
Käre needcounseling, jag har inte fått för mig att det finns ett tredje juridiskt kön i Sverige. Jag antar att det gick lite fort när du läste mitt inlägg.
Citera
2017-04-02, 12:44
  #607
Medlem
Bennermanns avatar
Aftonblaskans senaste kampanj att införa ett "tredje kön" Borde motverkas till varje pris. Dom här personerna behöver psykvård, inget annat.

Antingen är du man eller kvinna om du inte medicinskt är en hermafrodit. Då är du en hermafrodit. Jävla vansinne.
Citera
2017-04-02, 16:11
  #608
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
2 st är kön, resten är mentala sjukdomar.
Citera
2017-04-02, 21:06
  #609
Medlem
Om multipla personligheter-personer vill börja registrera alla sina olika kön, hur blir det då egentligen? Kommer dessa skrivas på en och samma person eller hur blir det? Varför ser vi aldrig nån sån gråta ut i pressen för?

Pim är en gränstestare. 'Se mig!' är hennes melodi mellan raderna i allt 'Jag får inte finnas till!'. Vem har sagt att hon inte får finnas till? Uppenbart existerar hon. Tyvärr också nu på förstasidorna så ingen ska kunna undgå hennes speciella existens. I klippet visar hon till och med pattarna i klassisk feministgränsöverskridarstil.
Citera
2017-04-05, 20:18
  #610
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Om multipla personligheter-personer vill börja registrera alla sina olika kön, hur blir det då egentligen? Kommer dessa skrivas på en och samma person eller hur blir det? Varför ser vi aldrig nån sån gråta ut i pressen för?

Pim är en gränstestare. 'Se mig!' är hennes melodi mellan raderna i allt 'Jag får inte finnas till!'. Vem har sagt att hon inte får finnas till? Uppenbart existerar hon. Tyvärr också nu på förstasidorna så ingen ska kunna undgå hennes speciella existens. I klippet visar hon till och med pattarna i klassisk feministgränsöverskridarstil.

Självklart, har inte alla personligheterna existensberättigande? Staten MÅSTE erkänna dessa! 3 personligheter, tre id-kort och 3 sjukförsäkringar, allt annat är ett hatbrott.
Citera
2017-04-10, 12:46
  #611
Medlem
Mosbulles avatar
Människan behöver hjälp av en vårdare inte en ny identitet.
Vad är det för fel på en del människor va?
Citera
2017-09-28, 15:36
  #612
Medlem
Fattar inte det här med införande av ett tredje juridiskt kön som något progressivt. Det är snarare i starkt könsnormativa länder man har detta, Indien exempelvis.

I Sverige är det här med juridiskt kön enbart en praktisk grej. Det vill säga även om man identifierar sig som binär är det knappast en könsnormativ värdering samhället kör ned i halsen på en genom att man har två juridiska kön. Det gör däremot de som vill ha ett tredje juridiskt kön, då de lägger en värdering i de juridiska könen.

Pim är binär OCH har kvinna som juridiskt kön, det kan hon nog tugga i sig om hon inte la alltför stor vikt vid kön själv. Det ena utesluter liksom inte det andra för det ena, juridiskt kön, handlar om en rent byråkratisk teknikalitet och det andra om, hennes binära identitet, om en könsidentifikation.

Eller har jag missat nåt förtryckande i att vi har två juridiska kön?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback