Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-16, 14:48
  #649
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
Bara för att östrogen och testosteron finns hos både män och kvinnor så betyder det inte att man är lite kvinna eller man. Antingen har du XX kromosomer och är en kvinna eller så har du xy kromosomer och är en man. Du blir inte tilldelad kön vid födseln, du blir tilldelad kön vid befruktning enligt dom biologiska lagar som gäller för däggdjur som oss. Vi är inte något speciellt undantag.
Du är inne på lite av det jag tänker mig.

Men undantag? Många arter hjälps åt med att ta hand om ungarna. Mig veterligen är det endast hanen som gör detta i vissa arter.

Vad är en man och en kvinna då?
Citera
2023-06-16, 15:18
  #650
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Men en feminin och en maskulin sida som något objektivt? Vi har ju tre hjärnor. Det är du med på. Reptilhjärnan. Däggdjuret och neocortex

🤔

Fast det är ju en brutal skillnad mellan att ha båda delar och att tro att du tillhör "fel sida". Störningen ligger ju att du går emot en objektiv sanning som du aldrig kommer ifrån.
Citera
2023-06-16, 15:22
  #651
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Pim är sjukskriven och tillbringar stora delar av sina dagar på Rivhuset, ett självstyrande kulturhus som arbetar med aktivism och gräsrotskultur.

Säger väl allt. Hon mår väldigt dåligt och detta är en del av den psykiskasjuldomen.

Hur kan man bli sjukskriven för ett icke-problem när knappt folk med riktiga problem blir sjukskrivna under en längre tid?
Citera
2023-06-16, 15:44
  #652
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fast det är ju en brutal skillnad mellan att ha båda delar och att tro att du tillhör "fel sida". Störningen ligger ju att du går emot en objektiv sanning som du aldrig kommer ifrån.
Ja jo.

Där får du mitt medhåll min gode man

Menar bara att skeva bilder av mansrollen finns det gott om
Citera
2023-06-16, 16:05
  #653
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Ja jo.

Där får du mitt medhåll min gode man

Menar bara att skeva bilder av mansrollen finns det gott om

Transrollen är ju dock 100 gånger skevare. Jag menar din självbild skapar du trots allt själv, går du runt och skapar dina egna helveten så är du problemet. Skev mansroll är ju inte problemet för Pim som testade enligt egen utsago både att vara super feminin och extremt maskulin. Det är en total avsaknad av balans.
Citera
2023-06-16, 16:11
  #654
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Transrollen är ju dock 100 gånger skevare. Jag menar din självbild skapar du trots allt själv, går du runt och skapar dina egna helveten så är du problemet. Skev mansroll är ju inte problemet för Pim som testade enligt egen utsago både att vara super feminin och extremt maskulin. Det är en total avsaknad av balans.
Kanske 1.3ggr skevare

Sen tänker jag flyktigt på att det är lite förminskande av helheten att se det som att man skapar sina egna helveten. Men visst denna person som tråden handlar om mår inte bra
Citera
2023-06-16, 16:36
  #655
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Kanske 1.3ggr skevare

Sen tänker jag flyktigt på att det är lite förminskande av helheten att se det som att man skapar sina egna helveten. Men visst denna person som tråden handlar om mår inte bra

Nej mansrollen är något naturligt och något vi behöver och transrollen är något onaturligt som vi inte behöver.

Ja ingen annan kan komma in i ditt huvud så jävligt att dom lyckas intala dig att klippa av dig kuken... Det är verkligen ett helvete dom skapar själva. Det är den största björntjänsten genom alla tider att spelade med i deras störning.
Citera
2023-06-16, 17:19
  #656
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur kan man bli sjukskriven för ett icke-problem när knappt folk med riktiga problem blir sjukskrivna under en längre tid?

Det stod väl inte vad hon var sjukskriven för? Hon har nog rätt stora problem för som du säger är det svårt att bli sjukskriven i Sverige.
Citera
2023-06-17, 10:55
  #657
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Du är inne på lite av det jag tänker mig.

Men undantag? Många arter hjälps åt med att ta hand om ungarna. Mig veterligen är det endast hanen som gör detta i vissa arter.

Vad är en man och en kvinna då?

Inget av det du säger förändrar vad en hane och hona är och vad som är en man och en kvinna har jag redan svarat på.

Citat:
Antingen har du XX kromosomer och är en kvinna eller så har du xy kromosomer och är en man.
Citera
2023-06-17, 11:30
  #658
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Det är lite intressant att Pim anser sig vara en man till den grad att hon skaffar skägg och tar manliga hormoner hennes kropp inte kan producera tillräckligt av samtidigt som hon inte beter sig som en man med tanke på dom accessoarer hon använder. Vad är det som säger att hon inte är gender fluid ? Hur vet man om man är en man eller kvinna med tanke på att man lika gärna kan vara gender fluid? Vad händer om Pim börjar känna sig som en kvinna senare?

https://dms-api.ntm.eu/api/v1/images...ht/551/as/webp

Hon-hanen verkar f ö vara kassör i en kulturförening som driver ett fyra dagars sommarläger som är subventionerat med 3000:- per person, detta via Abf och skattemedel får vi anta. Utöver det har dom lyckats med 2 aktiviteter och två digitala träffar sedan 2019. Förutom Pims sambo finns det även två män med kvinnonamn eller två kvinnor med mustasch/skägg.

https://nuarttadekf.webnode.se/om/
Citera
2023-06-17, 11:41
  #659
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det stod väl inte vad hon var sjukskriven för? Hon har nog rätt stora problem för som du säger är det svårt att bli sjukskriven i Sverige.

Psykisk ohälsa är allt man nämner så det är lite luddigt men psykisk ohälsa och könsförvirring går ofta hand i hand och med tanke på att man jämställer fel pronomen med regelrätta övergrepp så är det kanske inte så konstigt om man mår mycket sämre än vad man borde.
__________________
Senast redigerad av AlucardaLucifera 2023-06-17 kl. 12:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback