Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-12, 22:20
  #1
Medlem
Jaha, nu har samhället svikit igen. I kvällens Agenda försökte nyhetsankaret ( ni vet han svärmorsdrömmen, lite mesig men ändå) förklara för Demokratiministern att
hon hade ett ansvar, men efter alla kurser på Bommersvik, så lyckades hon ( trodde hon själv ) slingra sig ur frågeställningarna. " Vi tar de återvändande IS-krigarna på största allvar, vi har gjort jättemycket redan, socialtjänsten, SÄPO, Rikspolischefen, ja praktiskt taget alla myndigheter har jobbat stenhårt". Varför sa inte Alice Bah Kuhnke att hon omedelbart skall avgå som minister och återgå till jobbet som programledare för barnprogram, att de misslyckats kapitalt vad gäller den fromma förhoppningen att Sverige skall kunna integrera alla de som kommer från MENA-länderna då jag Alice Bah och hela regeringen innerst inne vet att MENA-folket råkar ha en tankegång som emanerar cirka 100 år bakåt i tiden och att de alldeles nyss har klivit av sina kameler varför jag å hela regeringens vägnar ber hela svenska folket om ursäkt, samt ber dem unisont rösta på Sverigedemokraterna vid nästa val".
Citera
2017-03-12, 22:41
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Finns programmet på Tuben?
Citera
2017-03-12, 22:57
  #3
Medlem
mina3grabbars avatar
Användare "Iconic" brukar vara ganska snabb med att lägga ut på "Tuben"
Citera
2017-03-12, 23:01
  #4
Medlem
retepm.s avatar
För att hon är en politiker hennes ord väger lätt som en fjäder. Skitsnack är deras paradgren.
Citera
2017-03-12, 23:09
  #5
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Fantastiskt vad lite man kan få sagt med så många ord. Alice skämmer ut sig i tv ännu en gång.

Lär bli mer av den varan.
Citera
2017-03-12, 23:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Finns programmet på Tuben?

Klippet finns här:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/de...-behover-hjalp

Sensationellt svag insats av Kuhnke.
Citera
2017-03-12, 23:16
  #7
Moderator
Chantres avatar
Bommersvik är väl för sossar? Hon är ju miljömupp.
Citera
2017-03-12, 23:22
  #8
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Hur i helvete man kan gå ifrån barnprogram till att bli minister är totalt bort mitt förstånd.

Bara i Sverige förmodar jag.
Citera
2017-03-12, 23:30
  #9
Medlem
Såg hela intervjun - vilken orgie i snömos, undanglidande strunt och duckande för relevanta frågor. Låtsat djupsinne som bör ha genomskådats av alla med någon förmåga att avläsa politikersnack medelst kritisk/semantisk analys och sunt förnuft.

Hon var uppenbart pressad i sak flera gånger men att en SVT-reporter skulle sätta ordentligt tryck på det statsråd som har tv och radio i sin portfölj (och som dessutom tidigare jobbat på SVT), trycka in henne i hörnet, strimla sönder hennes undanflykter och direkt säga typ "du har alltså inget verkligt svar?" finns ju inte på kartan här i bananmonarkin Sverige. Ack om det här hade varit BBC och Hardtalk!
Citera
2017-03-12, 23:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hur i helvete man kan gå ifrån barnprogram till att bli minister är totalt bort mitt förstånd.

Bara i Sverige förmodar jag.


Hon mellanlandade i och för sig som moderator på SVT:s debattprogram någon gång runt år 2000, men vad jag minns var hon ett svagt kort även där. Utpräglat snäll-konflikträdd, ingen förmåga att tydliggöra motsättningar och klippa av folk som invecklar sig i yviga undanflykter eller peptalk, inte heller någon strävan att göra "reality checks" på argumenten, Och det är saker som en debattmoderator ibland måste göra, särskilt i paneldebatter med politiker och mediefolk.
Citera
2017-03-12, 23:44
  #11
Medlem
GenesisPs avatar
Personligen hade jag hellre sett att de hade tagit Björne från Björnes Magasin och gjort till minister. Om de måste blanda in personer från barnprogram i politiken.

Bah är genominkompetent. Hon säger exakt det som regimen förväntar sig. Ett manus sparat i huvudet, utan ett spår av egna åsikter eller egen input. Hade media pressat henne, för en gångs skull, skulle hon behöva lägga in sig på psyk efteråt. Hennes konflikträdda floskelhjärna hade inte pallat trycket.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-03-13 kl. 00:18.
Citera
2017-03-12, 23:51
  #12
Medlem
Bara detta att hänvisa till Floskelkontoret för kamp mot våldsbejakande jihadism och beskriva dem som en kraftfull resurs i kampen mot IS' propaganda och potentiella terror på svensk mark (som Bah gjorde ett par gånger) borde vara tjänstefel, med tanke på hur platt de har fallit. Mona Sahlin, anyone? De är idag knappt ens en fungerande myndighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback