Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-12, 21:38
  #1
Medlem
BossModes avatar
Jag och tjejen har lagt en budget på 6000-8000k var för att resa en vecka någon stans för o komma bort lite .. vill inte till ett land som liknar sverige om ni förstår vad jag menar .. var i london för någon månad sen och det kändes inte något speciellt .. iallafall vad kan vi få för våra pengar ? inga planer på att handla något .. så det är bara boende och mat osv!
Citera
2017-03-12, 21:45
  #2
Medlem
l150s avatar
Malmö kanske?
Nej men, jag kan slå ett slag för Kiev i Ukraina.
Var där förra året och hade det skitroligt.
Citera
2017-03-12, 21:49
  #3
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Malmö kanske?
Nej men, jag kan slå ett slag för Kiev i Ukraina.
Var där förra året och hade det skitroligt.

Hahaha inte så kul när jag redan bor där!

Men min polare och hans brud skulle åka en vecka till turkiet i ett jätte fint hotell med all inklusive och buss till och ifrån flygplatsen och hotellen .. allting för 12k för båda två!
Citera
2017-03-12, 21:50
  #4
Medlem
Hassan13371s avatar
Det är förvånansvärt billigt att flyga till usa, göteborg till san fransisco typ. Tar en 15h resa men där har ni ett resmål som skiljer sig lite från vad svennen håller så skärt
Citera
2017-03-12, 21:51
  #5
Medlem
BossModes avatar
kan tillägga att vi har inte rest så mycket .. så kanske platser som är vanliga/tråkiga och resa till .. kan vara väldigt uppskattade från oss
Citera
2017-03-12, 22:00
  #6
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Hahaha inte så kul när jag redan bor där!

Men min polare och hans brud skulle åka en vecka till turkiet i ett jätte fint hotell med all inklusive och buss till och ifrån flygplatsen och hotellen .. allting för 12k för båda två!



12k för All-Inclusive i Turkiet är dyrt - speciellt i dagens läge när ingen vågar resa dit.
Med din budget kan du få all-inclusive i många andra länder, som dessutom är säkrare.

För att kunna hjälpa dig mer så behöver vi veta när du vill resa? Vill du resa på sommaren så är det helt andra resmål som gäller än om du vill resa på vintern.
Citera
2017-03-12, 22:13
  #7
Medlem
osamahcoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
12k för All-Inclusive i Turkiet är dyrt - speciellt i dagens läge när ingen vågar resa dit.
Med din budget kan du få all-inclusive i många andra länder, som dessutom är säkrare.

För att kunna hjälpa dig mer så behöver vi veta när du vill resa? Vill du resa på sommaren så är det helt andra resmål som gäller än om du vill resa på vintern.

På vilket sätt är det osäker? Har kollat mycket youtube videos om folk som blivit lurade / rånade
Citera
2017-03-12, 22:19
  #8
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
12k för All-Inclusive i Turkiet är dyrt - speciellt i dagens läge när ingen vågar resa dit.
Med din budget kan du få all-inclusive i många andra länder, som dessutom är säkrare.

För att kunna hjälpa dig mer så behöver vi veta när du vill resa? Vill du resa på sommaren så är det helt andra resmål som gäller än om du vill resa på vintern.

Allt mellan juli och september
Citera
2017-03-13, 02:47
  #9
Medlem
Illusioners avatar
Greklands övärld är fantastisk. Kanske kunde vara något?
Citera
2017-03-13, 08:24
  #10
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osamahcoder
På vilket sätt är det osäker? Har kollat mycket youtube videos om folk som blivit lurade / rånade


Du har kollat på youtube där folk blir lurade och rånade, och ändå frågar du mig om det är osäkert?

En annan sak att ha i åtanke är kanske att det nyligen var en militärkupp i landet?
Citera
2017-03-13, 08:25
  #11
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Allt mellan juli och september

Då tycker jag ni ska välja någon mysig ö i Grekland. Ni får mycket för pengarna!
Citera
2017-03-13, 12:16
  #12
Medlem
Om pengarna enbart ska gå till resa och inte fickpengar så:

En vecka i dubai på fint hotell. Hittade ett par fina hotell för 6-8k för en vecka på hotels.com
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2820580

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback