2017-03-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Bor i Boden enligt VK.SE:

http://www.vk.se/1955092/man-sprangskadad-i-norrbotten

Rätt många "Svenskar" i Boden, om jag fattat det rätt. Kan förstås vara vilken idiot som helst som hålt på med sprängladdningar. Dock, att ha flera sprängladdningar....

Polisen har spärrat av en fastighet i Boden och med det ska det vara säkert och tryggt för allmänheten. Låter inte som ett flerbostadshus för då skulle fastigheten kanske ha utrymts och med det skulle det hela ha blivit ett litet större projekt?

En 25-årig man som ska avvisas från Sverige och som bor ensam i en fastighet och har tillgång till en bil? Nja, det stämmer inte riktigt.

Jag tippar på en av polisen känd rättshaverist som kanske har haft psyket på Sunderby lasarett som mål.
Senast redigerad av Konrad 2017-03-12 kl. 23:55.
Citera
2017-03-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Polisen har spärrat av en fastighet i Boden och med det ska det vara säkert och tryggt för allmänheten. Låter inte som ett flerbostadshus för då skulle fastigheten kanske ha utrymts och med det skulle det hela ha blivit ett litet större projekt?

En 25-årig man som ska avvisas från Sverige och som bor ensam i en fastighet och har tillgång till en bil? Nja, det stämmer inte riktigt.

Jag tippar på en av polisen känd rättshaverist som kanske har haft psyket på Sunderby lasarett som mål.

Någon som vet vilken fastighet det är som är avspärrad i Boden? Finns några utanförskapsområden där.
Citera
2017-03-13, 00:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
25 år och platsen är det röda norrland.

Vad är oddsen på att bombmannen byggt ett antal rörbomber för att iscensätta lite rasist och nazist extremistiskt våld. Syfte att få vänstersympatier och skylla på SD och andra rasister. Vid test i skogen baktänder skiten.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2017-03-13 kl. 00:18.
Citera
2017-03-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Bor i Boden enligt VK.SE:

http://www.vk.se/1955092/man-sprangskadad-i-norrbotten

Rätt många "Svenskar" i Boden, om jag fattat det rätt. Kan förstås vara vilken idiot som helst som hålt på med sprängladdningar. Dock, att ha flera sprängladdningar....

Fel det har blivit tvärtom sedan man la ner alla militärförläggningar där. Migrationsverket har ju en av sina få "huvudorter" där. Så det kan likaväl vara någon som är besviken och planerat något som gick galet.

https://www.migrationsverket.se/down...nindelning.pdf
Citera
2017-03-13, 00:20
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Fel det har blivit tvärtom sedan man la ner alla militärförläggningar där. Migrationsverket har ju en av sina få "huvudorter" där. Så det kan likaväl vara någon som är besviken och planerat något som gick galet.

https://www.migrationsverket.se/down...nindelning.pdf

Ja, därav citationstecken runt ordet.
Citera
2017-03-13, 00:21
Medlem
Knappast nå alibabas som ligger bakom det här. Känner massor med folk som bor i Boden o dem har aldrig haft problem med nå invandrare.
Senast redigerad av Skidoolule 2017-03-13 kl. 00:27.
Citera
2017-03-13, 00:43
Medlem
Wonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidoolule
Knappast nå alibabas som ligger bakom det här. Känner massor med folk som bor i Boden o dem har aldrig haft problem med nå invandrare.
Håller delvis med. Min känsla var att det är något psyko, vare sig de är svensk eller invandrare. Psykopat eller någon typ av missbrukare som har problem med andra.
Men nog har allt Boden ändrat på sig, förut för 10+ år sedan var det en massa raggare som körde runt. Nu sist jag var där på sommaren var det fullt med invandrare som spela sin musik i bilarna med rutan öppen.
Även haft bekant som fått sin mobil stulen i Luleå och via app kunna hitta telefonen i Boden dagar efter i ett område nära i19 där det på nätet cirka 90%+ av personerna med invandrar efternamn.
Citera
2017-03-13, 01:54
Medlem
Körde förbi sunderbyn sjukhus från Boden hållet mot Luleå ikväll och de första jag såg var en ambulans på baksidan av sjukhuset och sen stog en polisbil och blockerade infarten där man kör av 97an ner mot sjukhuset och just brevid ca 10 meter står en ljusblå /gråaktig liten bil som jag förmodar är denna bombmannens bil
Om de nu är så har han ju alltså lämnat bilen där och sprungit ner mot rondellen och sen vidare ca 1km till baksidan av sjukhuset där ambulansen stog med blåljus och öppna bakdörrar samt personer som sprang runt bilen när vi passerade så nog måste de varit så han fått hjälpen
De intressanta är ju att ca 100 meter från rondellen åker man ju höger in till akuten och de är tydligt skyltat men personer har alltså missat de och sprungit ca 900 meter till i så fall
Missar man en sån skylt gissar jag på att svenskan kanske inte är så bra
Jag tyckte mig ju se en bmw bredvid polisbilen uppe på 97an men ser att nån skrivit här att de var en Hyundai jets eller liknande och de får mig ju att tänka invandrare också då de är mest sånna som kör lite "tattar" bilar här uppe

Bomben som smullit kan ju inte ha smällt av på 97an de skulle ju folk ha sett då de var mycket trafik och sen skulle de ju hörts långa vägar men de finns ju inga rapporter om nå sånt
Jag gissar att de är nån som skulle spränga sig själv eller nånting i morgon och skulle nu testa hur kraftig sprängladdning var och där har de gått snett och han sprängt den så han själv blev skadad och i paniken kört mot sjukhuset med bilen och kastat ut övriga sprängmedel i hopp om att komma att polisen inte skulle hitta en bil full i sprängämnen då han förmodligen förstått att de skulle bli gode utredning när han kom in på sjukhuset med sprängskador osv

Jag gissar isvägen eller liknande har varit testplatsen för detta och han behöver inte alls varit själv i bilen nån kunde lika gärna hoppat av antingen där bilen stannade på avfarten till 97an eller just innan för att dom vet att dom kommer bli anhållna och förmodligen satt under utredning och fått ögon på sig ordentligt om deras senaste aktiviteter och vem vet vad de finns att hitta där ...

För ca 6 månader sedan larmade ju personalen på ett flyktingboende i Boden om en man med radikala åsikter som hade hotat att spränga flyktingförläggningen i luften och då blev de ju också ett jäkla polispådrag där man spärrade av bostadsområden osv i Boden och enligt uppgifter jag fått från 3 part så var inte de här någon rumsren person som uttalade dessa hoten så många har bara väntat på att nått ska hända för här är de rena rama terroristen med en jävla massa sjuka värderingar som bor och de skulle ju inte förvåna mig om han nu gick miste om sina 72 oskulder i himlen

Högerextrema grupper/personer är de fruktansvärt lite av i norrland sen tycker jag både bil tillvägagångssätt samt att man inte ens hittar till akuten säger emot att de skulle vara någon svensk som utfört detta

Boden är ju för övrigt invandrar hålan nr 1 i norrland och de finns mycke skit här som kanske inte vanliga Svensson hör i sin vardag och uttrycket i dom lugnaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna stämmer ganska bra här
Citera
2017-03-13, 02:51
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Håller delvis med. Min känsla var att det är något psyko, vare sig de är svensk eller invandrare. Psykopat eller någon typ av missbrukare som har problem med andra.
Men nog har allt Boden ändrat på sig, förut för 10+ år sedan var det en massa raggare som körde runt. Nu sist jag var där på sommaren var det fullt med invandrare som spela sin musik i bilarna med rutan öppen.
Även haft bekant som fått sin mobil stulen i Luleå och via app kunna hitta telefonen i Boden dagar efter i ett område nära i19 där det på nätet cirka 90%+ av personerna med invandrar efternamn.

Jag kan ganska säkert (obs utan att jag har kollat fakta) tro att det bor en och annan Svensk kvar där uppe där uppe.
Citera
2017-03-13, 03:57
Medlem
Europes avatar
I förbigående tänkte jag att det skulle kunna handla om en hobbysprängare, för det finns ju sådana. Men rörbomber är väl inte i första hand det de brukar använda? Speciellt om det nu skulle visa sig handla om bomber som sprider splitter? Hobbysprängarna brukar väl föredra sådant som smäller högst framför sådant som gör mest skada?
Citera
2017-03-13, 05:24
Medlem
fernebos avatar
Det talas onekligen om en rörbomb:

Citat:
Sprängladdingen ska enligt initiala uppgifter ha varit en hemmabyggd rörbomb, skriver de lokala tidningarna. Det tillbakavisas som "spekulationer" av polisen:

– Vi vet inte vad det är för någonting förrän bombskyddet har gått igenom vad det kan vara. Det är spekulationer, säger Levy.

Polisen har även spärrat av mannens bostad som ska undersökas, för att säkerställa att det inte finns mer explosiva ämnen där.

– Vi har en detonationsplats, vi vet var det har skett men den kommer vi inte att gå ut med förrän den är helt säkrad, det hände inte i bilen.

Polisen rubricerar händelsen som allmänfarlig ödeläggelse.

Det är oklart hur skadad mannen är. Sjukhuset vill inte lämna några uppgifter.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24543367.ab

Om det stämmer, så lär det ju garanterat handla om förberedelse till nåt dåd avsett att skada folk. Lär väl framkomma inom kort vad det är för tjomme och helt meningslöst att ens spekulera än. Troligtvis en svensk i varje fall.
Citera
2017-03-13, 05:32
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ja, svensk GM verkar sannolik. Med tanke på klientelet där uppe kan han ha planerat attack mot flyktingar. Eller SD. Eller försäkringskassan. Eller sina föräldrar. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in