Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 23:54
  #157
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och återigen...feminism är en global rörelse, den finns över hela världen.
Kvinnor finns också över hela världen. Tro't eller ej.

En global rörelse som är splittrad in absurdum. T.om många västerländska kvinnor tycker att ordet feminism är ett skymford. Se bara på F!sarnas senaste bravad, kickar ut en kille som vill fokusera på viktigare saker än påhittad sexism. Det är vad feminism står för i väst. Banalt och utspelat är vad det är. http://www.vlt.se/opinion/ledare/sak...n-hederskultur

(är inte förvånad att du röstar på MP förresten, jag beklagar)
__________________
Senast redigerad av Hexen666 2017-03-17 kl. 23:58.
Citera
2017-03-29, 21:59
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Och var har du den "nedbrytningen" det är ju inte inlägg #32.
Och jag får förmoda att i denna "nedbrytning" så återfinns kategorin "nazifeminster" eftersom det är trådens ämne? eller?
Är ju en liten rolig detalj i sånt fall kommen från en debattör som verkar lägga vikt vid seriositet. Tjosan.
Ja det är bara att kolla i tråden, men du har ju vid otaliga tillfällen tillstått att du är för bekväm för att kolla hur det verkligen ligger till, och att du föredrar att bemöta din egen version av andras argument.


Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
2. Var har du glidningen? Du har din åsikt kring SD-sympatisörer i allmänhet, jag har min. Hur tycker du vi ska komma fram till fakta i saken?

jag har själfallet en rad saker gemensamt med SD-sympatisörer, stå upprätt på 2 ben ex.
men synen på a) svensk invandringspolitik och b) invandrare lär vi inte ha gemensamt.
Glidningen ligger naturligtvis i allt du tillskriver SD-sympatisörer. Jag säger att det finns gott om invandrare som sympatiserar med SD, så ditt argument att de är mot bl.a. invandring stämmer ju helt enkelt inte.

Det finns helt enkelt en större spännvidd av åsikter inom den grupp som är SD-sympatisörer än vad som funkar för din begränsade argumentationsförmåga.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Aneldningen till att SD har fått mer och mer medvind handlar om hela västvärldens närmande mot högerpopulism, där invandringsskräck ingår som majs i popcorn.

Anledningen är kort och gott att vi har haft den största invandringen av alla jämförbara länder och samlad media och politiskt etablissemang har låtsas att det inte finns några problem med det, fram tills det blev oundvikligt att inte medge att det inte var hållbart. Svårare än så är det inte. Det är hela anledningen till att SD sitter som tredje största parti i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

3. Och jag kan lova dig att det debatteras i vissa kretsar enbart, och om högerpopulism även skulle lyckas ta sig in i akademiska korridorer och skallar, så skulle genusvetenskap ligga pyrt till, men som sagt då skulle vetenskap i sig ligga pyrt till....fråga Trump vad han anser om vetenskap eller saklig media som inte håller med om hans tweets.

Det debatteras i kretsar där man sätter högt värde på de vetenskapliga metoderna ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback