Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-13, 21:44
  #37
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
...
Tyvärr fick en av personerna här min oro att verka ohälsosam och började hitta på egna saker när det inte alls är det jag har sagt...
Ditt kontrollbehov lär förstöra relationen med din bror. Kanske har han redan brutit sig fri från er familjs diktators fasoner och låter er svettas medan han äntligen kan njuta av sin frihet. Långt ifrån översitteriet.

Låt honom leva sitt liv med sin kärlek. Ditt ego får vänta denna gång.
Citera
2017-03-14, 00:23
  #38
Medlem
beaver_ses avatar
Himla tråkig TS som efter att ha fått seriösa tips, struntar i att uppdatera. Troligen så var det som tipsen hen fick och att skäms för att hen var hysterisk i onöden...

Trevligt att så många och så snabbt försökte att hjälpa hen.
Citera
2017-03-23, 17:27
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Jo jag vet att det tar lång tid men han skulle ha hört av sig till vår pappa innan han gick på planet för att berätta vilken tid han kommer till Arlanda, men han gjorde aldrig det, och hans fru svarar inte heller. Det var tydligen lite problem med hennes ex, som också är far till hennes barn, så jag vet inte.... jag oroar mig lite att han kanske har gjort dom något precis innan min bror hann åka hem...

edit: sen har vi ju försökt få tag på honom hela morgonen, men han slutade svara för tolv timmar sen, och han skulle börja åka för typ fem timmar sen. är det jag försöker säga

Hur gick det då?
Citera
2017-04-02, 11:01
  #40
Medlem
Limberjs avatar
Hej igen! Herregud vad tiden gick snabbt och jag ber om ursäkt att jag inte har svarat i tråden (jag vågar inte ens titta på vad alla har skrivit men ska göra det ändå efter att jag har gjort det här inlägget)

Så här blev det: Min bror hade skickat ett sms men som inte hade kommit fram och anledningen till att jag blev orolig var för att min pappa också blev det, och han brukar inte oroa sig. Planet var försenat med nån timme i Sverige så han kom hem vid tiotiden, då jag går och lägger mig, så hann inte riktigt kolla till den här tråden.
Dagen efter berättade min bror att han skulle bli tvungen att avliva hunden som jag hade haft hos mig dom två veckorna han var borta. Den hunden har jag tagit hand om mellan fyra och halv tio varje vardag, vissa helger och varje gång bror har åkt iväg nånstans, så den var lite som min egen hund också.
Självklart blev jag helt förstörd över beskedet. Hunden skulle avlivas dagen efter jag fick reda på det (han hade fått flera anfall under natten, epilepsi, och det blev bara värre och värre).
Hela veckan efter det mådde jag självklart skit och sen har jag helt enkelt glömt att logga in här på grund av jobb och andra förströelser.

Det var anledningen till varför jag inte har svarat här och jag ber om ursäkt ifall ni olidligt väntade på svar!
Citera
2017-04-02, 11:02
  #41
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Himla tråkig TS som efter att ha fått seriösa tips, struntar i att uppdatera. Troligen så var det som tipsen hen fick och att skäms för att hen var hysterisk i onöden...

Trevligt att så många och så snabbt försökte att hjälpa hen.

hysterisk var jag inte och jag skäms inte över svaren jag fick. Har skrivit ett svar nu i alla fall om du är intresserad.

HEN... jag är en tjej och inte könsförvirrad.
Citera
2017-04-03, 03:07
  #42
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Hej igen! Herregud vad tiden gick snabbt och jag ber om ursäkt att jag inte har svarat i tråden (jag vågar inte ens titta på vad alla har skrivit men ska göra det ändå efter att jag har gjort det här inlägget)

Så här blev det: Min bror hade skickat ett sms men som inte hade kommit fram och anledningen till att jag blev orolig var för att min pappa också blev det, och han brukar inte oroa sig. Planet var försenat med nån timme i Sverige så han kom hem vid tiotiden, då jag går och lägger mig, så hann inte riktigt kolla till den här tråden.
Dagen efter berättade min bror att han skulle bli tvungen att avliva hunden som jag hade haft hos mig dom två veckorna han var borta. Den hunden har jag tagit hand om mellan fyra och halv tio varje vardag, vissa helger och varje gång bror har åkt iväg nånstans, så den var lite som min egen hund också.
Självklart blev jag helt förstörd över beskedet. Hunden skulle avlivas dagen efter jag fick reda på det (han hade fått flera anfall under natten, epilepsi, och det blev bara värre och värre).
Hela veckan efter det mådde jag självklart skit och sen har jag helt enkelt glömt att logga in här på grund av jobb och andra förströelser.

Det var anledningen till varför jag inte har svarat här och jag ber om ursäkt ifall ni olidligt väntade på svar!
Trevligt med uppdatering, bra att resan gick bra, men trist det där med hunden.
Citera
2017-04-05, 06:17
  #43
Avstängd
Aztec09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Alltså det som jag har sagt till dom andra är ju att det inte är likt honom att börja åka utan att ge oss information först, typ när planet är framme eller bara för att säga "nu åker jag, så att ni vet". Typ.
Jag blev lite orolig eftersom han aldrig hörde av sig, och frågar här på fb om man kan göra något, typ ringa flygbolaget för att kolla om han har kommit på planet, eller höra av sig till hans frus släktingar för att se exakt vilket plan det var, så att man själv kan kolla tiderna.
Tyvärr fick en av personerna här min oro att verka ohälsosam och började hitta på egna saker när det inte alls är det jag har sagt...


Men som andra också säger. Jag kan inte göra något nu, så jag kan bara vänta och se ifall han ringer när han har landat i Sverige.

Läste du ordentligt vad han skrev? så typiskt brudar att missförstå allt, han skrev att det inte är nyttigt för hälsan att oroa sig så mycket och tänka det värsta alltid, att du plågar dig själv när du gör så, det var ett tips för ditt eget bästa att tänka på i framtiden.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2820439

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback