• 4
  • 5
2006-04-12, 21:47
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag tror det är en viktig egenskap att kunna ta emot saker "off the record" och att det ibland genererar att man också får ta emot saker "on the record" som inte andra får del av.
Möjligen, men nånstans går ju en gräns. Om Marita Ulvskog "off the record" meddelar att Göran Persson har mördat sex centerpartister och reporten håller käften i utbyte mot ett fotografi som visar att Persson gick mot röd gubbe i Katrineholm för 11 år sedan, då kan man undra var lojaliteten finns - hos läsaren eller den man bevakar.
Citera
2006-04-12, 22:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Möjligen, men nånstans går ju en gräns. Om Marita Ulvskog "off the record" meddelar att Göran Persson har mördat sex centerpartister och reporten håller käften i utbyte mot ett fotografi som visar att Persson gick mot röd gubbe i Katrineholm för 11 år sedan, då kan man undra var lojaliteten finns - hos läsaren eller den man bevakar.

Självklart. Tyvärr får vi aldrig veta var Hans Linnés gräns gick.
Citera
2006-04-13, 09:19
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Självklart. Tyvärr får vi aldrig veta var Hans Linnés gräns gick.
När en lång rad spelare unisont säger "den snubben var bra eftersom man kunde säga en massa saker utan att det hamnade i tidningen" tycker jag att det finns skäl att fundera.

Men: Snubben var verksam på Expressen sedan 1973, jag har ingen totalkoll på hans karriär och vet inte vad han eventuellt utelämnade i spalterna. Vila i frid.
Citera
2006-04-13, 15:21
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
När en lång rad spelare unisont säger "den snubben var bra eftersom man kunde säga en massa saker utan att det hamnade i tidningen" tycker jag att det finns skäl att fundera.

Det kan man lugnt säga. Låter som han borde ha arbetat som betjänt snarare än journalist.

Erik Fittelius kommer väl få ett liknande eftermäle.

- F.G
Citera
2025-01-26, 22:15
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Aha! Jag trodde att det var någon form av lyteskomik dvs att Linné hade någon form av spasm som gjorde att han tiltade med huvudet på ngt konstigt sätt. Det hade kanske varit för taskigt men roligare iofs...

Huvudrörelsen!

Haha. Det trodde jag också. Ungefär som den där översten i "Pang i bygget", under Basils galamiddag (fiasko).

Men så var det alltså inte. Skönt att få denna gåta utredd efter hela 20 år i ovisshet.

För egen del tyckte jag Linné var helt ok i sin bevakning av svenska fotbollsproffs.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in