Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-12, 15:00
  #13
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Tyvärr har jag inget vidare bra svar på det.
Men har du någon du hänger med där nere så kan du ju sätta över pengar till den personens kort och ta ut ifrån dennes kort.

Därför det alltid är bäst att ha med sig Svenska kontanter alternativt 2 st kort man kan föra över emellan..

Mitt tips är att kontakta din bank här hemma i Sverige.

Kontaktade min bank igår, men det är helg, så jag får vänta ett par dagar till :/
Tyvärr, reste ensam, så jag har ingen här som kan hjälpa mig.
Citera
2017-03-12, 15:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Kontaktade min bank igår, men det är helg, så jag får vänta ett par dagar till :/
Tyvärr, reste ensam, så jag har ingen här som kan hjälpa mig.


Hooka upp med någon dam då (men släpp henne för allt i världen inte ur sikte!), alternativt att du sätter in pengar till dig själv till Western Union.

Givetvis blir det en ganska hög avgift (tror 250 kr att skicka pengar via Western Union)

17 timmar kvar tills bankerna öppnar.

Du kan givetvis fortsätta att betala med kortet även om du inte kan ta ut pengar. Så de stora shopping mallsen i Bkk kan man lita på när det gäller kortbetalning.

Lycka till.
Citera
2017-03-12, 15:12
  #15
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Hooka upp med någon dam då (men släpp henne för allt i världen inte ur sikte!), alternativt att du sätter in pengar till dig själv till Western Union.

Givetvis blir det en ganska hög avgift (tror 250 kr att skicka pengar via Western Union)

17 timmar kvar tills bankerna öppnar.

Du kan givetvis fortsätta att betala med kortet även om du inte kan ta ut pengar. Så de stora shopping mallsen i Bkk kan man lita på när det gäller kortbetalning.

Lycka till.

Tack, jag lyckades få svar från Swedbank via Facebook sidan. Det kommer gå bra att ta ut mer pengar den 15:e.
Jag befinner mig i Phuket och behöver kontanter för att tattuera mig, därför behövde jag ta ut en större summa.
Citera
2017-03-14, 01:07
  #16
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Tack, jag lyckades få svar från Swedbank via Facebook sidan. Det kommer gå bra att ta ut mer pengar den 15:e.
Jag befinner mig i Phuket och behöver kontanter för att tattuera mig, därför behövde jag ta ut en större summa.
Andra problem med kort som kan vara bra att veta är att ibland händer inget när man knappat in på ATM, det beror oftast på att maskinen inte har kontakt via internet för tillfället med Svenska banken, i de fallen kan man knalla in på banken och ta ut pengar med pass och bankkort... Bäst service har jag fått inne på de stora köpcentren i Bkk.
Vad blir det för tatuering?
Citera
2017-05-27, 22:02
  #17
Medlem
Vet att Swedbank har en max gräns på runt 10,000 sek / 7 dagar.
Kanske du nått gränsen..
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2820411

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback