Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 16:51
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo, det sistnämnda tycker jag är rasism. I alla fall på sätt och vis, då det är underförstått att det menas "svenska vita barn". Eller?

På sätt och vis men det tycker inte InnesI för att " svenska vita barn " är ingen ras.
Dem har bara mindre pigment än mörkare barn eller råkar vara född.
Citera
2017-03-19, 17:01
  #74
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Precis, det är inte rasism.
Jo islam är starkt rasistiskt. Men det går att säga att araber är rasistiska eftersom koranen är en arabisk sagobok med arabisk teologi, sufisminte minst är en slags renklärighetsmysticism som förstärker koranens rasistiska ideologi som är en botten ur vilken pelarna liksom skjuter ut och tydligt föraktar människor utifrån rasistiska parametrar. Hudfärg, ögonfärg, kön ..... zzzz

Hela persiska riket byggde på rasteologi och vek sig frivilligt för de rasläror som florerade i Europa medan den vita rasen är en anglosaxisk urtro. Det är också i angloszxiska länder kungadyrkandet är starkt hela vägen till nuet, skulle det inte vara utan härskarideologi som faktiskt har för avsikt att få folk ner på knäna. Du måste se symboliken i kyrka för att se samma symbolik i överklassens krav.
Citera
2017-03-19, 17:02
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Jo islam är starkt rasistiskt. Men det går att säga att araber är rasistiska eftersom koranen är en arabisk sagobok med arabisk teologi, sufisminte minst är en slags renklärighetsmysticism som förstärker koranens rasistiska ideologi som är en botten ur vilken pelarna liksom skjuter ut och tydligt föraktar människor utifrån rasistiska parametrar. Hudfärg, ögonfärg, kön ..... zzzz

Hela persiska riket byggde på rasteologi och vek sig frivilligt för de rasläror som florerade i Europa medan den vita rasen är en anglosaxisk urtro. Det är också i angloszxiska länder kungadyrkandet är starkt hela vägen till nuet, skulle det inte vara utan härskarideologi som faktiskt har för avsikt att få folk ner på knäna. Du måste se symboliken i kyrka för att se samma symbolik i överklassens krav.
Allt beror som sagt var på hur man användet "rasism" och vad en ras är.
Citera
2017-03-19, 18:22
  #76
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Allt beror som sagt var på hur man användet "rasism" och vad en ras är.
Därför är den klassiska indelningen en bra början, vit ras svart ras.

Kolonialismen kanske utgick från den mer naturligt latenta oförståelsen varför andra människor inte gör tänker eller vill eller kan, vad man själv kan - så var det nu så att det råkade vara den vita elelr ljushyade människan som vågade ge sig ut på äventyr, så är det en historik som är gjord och bakom och det går inte att ändra livsparametrarna på jorden.. hur elementen påverkar, att det råkade bli att afrikas befolkning aldrig gav sig ut på äventyr utan levde där de levde , ofta i polygami som de vita upptäckarna kanske glömt att de själv härstammat ifrån, svårt att veta. Men jag tror nog att polygamin kan ha varit en utlösande faktor för grunddragen i ras-ideologiska skisser, iaf i sin början.

Har sett filmer med naturfolk som forftarande lever-med-sin-natur. och ännu inte tänker i radier som sträcker sig utanföär skogen.. antgligen för att de trivs i skog eller djungel, skulle de känna obehag skulle de säkert av panik leta sig ut ur djungeln. Men det är också konstaterat att urbefolkning i Lappland eller i tibetanska höglandskapet eller mongoler faktiskt levt isolerat från civilisation i dalar och glapp mellan bergskedjornas landskap, deselekterar också och inte så lite.

Så den naturliga selektionen hör nog ihop med att man kanske genetiskt älskar sitt barn och kanske också familjesammanhållning är starkt, de flesta vet att det är så, sedan finns det här med våldtäkter. Våldtäkter har alltid skett, indianstammarna inte minst men inompolygamiskt är våldtäkt aldrig definierat som våldtäkt , det är så att polygamister faktiskt inte ens definierar, fråga polygamister vad grammatik betyder för dem, inget. Det har med halten av primitiva gener i kroppen att göra. Samer idag hatar inte europeer längre som man gjorde innan, du vet hur MP gjorde allt för att sabotera.. innan de växte ur omognaden och poletterna började trilla ner, men men.. varje kontinent har sina primater.
Citera
2017-03-19, 18:31
  #77
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Fast jag är inte antropolog, det är ändå bevisat att våldtäkt definieras olika utifrån olika folkslag, förr i tiden när mobiltelefonen distribuerades strikt till mkt få utvalda, pågick våldtäkter ohämmat.

Man inte ens definierade hämning, utan blandade korten och nej ska inte dra fram KKK som en mycket duglig arbetsmeetod att ha i åminne vad vit ras och ideologiskt motiverad rasism fått utbreda sig sytematiskt och på djupet. Har ett par skitbra böcker hemma, så källor finns.
Citera
2017-03-19, 20:12
  #78
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Du menar alltså om jag säger till en muslim:
- jag gillar inte muslimer då är det inte rasism, för muslimerna har en tro / politisk åsikt på Islam.
Om muslimerna säger till mig:
- jag gillar inte att mina muslimska barn är med svenska barn, är det inte rasism, för svenskar är ingen ras.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Du menar att muslimer är en ras då ? Eftersom muslimer brukar dra rasist kortet.


Precis så. Bra! Du lär dig

Angående referens till svenskhet handlar det naturligtvis om vad du lägger i begreppet. Menar du etniskt ursprung, vilket jag tror, skulle det absolut vara rasism. Menar man bara svensk medborgare, vilket är den gängse definitionen i massmedia av vem som är svensk, så kan det vara en person av vilket etniskt ursprung som helst och då inte rasism. Så det beror på vad du lägger in i ordet. I det här sammanhanget handlar det säkert om en vit person med europeisk kulturell bakgrund och allt vad det innefattar så skulle ett sådant agerande eller uttalande vara rasistiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
På sätt och vis men det tycker inte InnesI för att " svenska vita barn " är ingen ras.
Dem har bara mindre pigment än mörkare barn eller råkar vara född.

Det har jag aldrig skrivit. Sluta lägga ord i min mun tack.
Citera
2017-03-20, 09:42
  #79
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Precis så. Bra! Du lär dig

Angående referens till svenskhet handlar det naturligtvis om vad du lägger i begreppet. Menar du etniskt ursprung, vilket jag tror, skulle det absolut vara rasism. Menar man bara svensk medborgare, vilket är den gängse definitionen i massmedia av vem som är svensk, så kan det vara en person av vilket etniskt ursprung som helst och då inte rasism. Så det beror på vad du lägger in i ordet. I det här sammanhanget handlar det säkert om en vit person med europeisk kulturell bakgrund och allt vad det innefattar så skulle ett sådant agerande eller uttalande vara rasistiskt.




Det har jag aldrig skrivit. Sluta lägga ord i min mun tack.
Nej det menas immunitet och så kallade vardagsdiplomater, du är bekant med vardagsrasism? så har du vardagsrasismen i samhällen och samhällen i samhällen så ja, rasismen är starkt rotad i bl.a black riots med roten i sydafrika sedan har du nordafrika som medvetet idkat barnhandel sexhandel och fullskaligt slaveri i systematik. En rasist njuter av det som pågår och en rasist vill bevara sin uppfattning av renhet, och det faktiskt i alla skikt. Så det går inte att försöka tramsa med definitioner, en rasist har samtliga parametrar som definition i sitt försvar.

Att haditer använt sig av nazistiska mannualer, är jag helt övertygad om. Man har roligt när det brinner. Så kkk-mannualer är också något man påstod sig forska om.. jaja.. forskning och anslag, på vilka grunder?

Och så fort jag yttrar mig, så är det "något konstigt ändå" , det ska vara något som ska kunna tolkas, islam är mycket och ovanligt tolkningsbenäget. Med islam menas de falanger som skapat isis daesh och resternande ideologisk söndring, för man "stod inte ut" med "vitingarnas" tro att de hade demokrati, varför själva värdegrunden behövde luckras upp och bli lite mottagligare/porös , dvs man fick bort kyrkobesök vid skolavslutningar , bort med flaggor bort med allt.. och man lyckades ju rätt fint att provocera fram konflikterna i Ukraina också.

Värderasismen, där "svenskheten" bli ämne, istället för söndringsmekanismerna, eftersom den svenska demokratin som ju formas av iaf en del svenskar, men vissa av dem var stukade och alltför pårökta.
Muslimska brödraskapet har röka istället för sprit, och i land där spriten är statskontrollerad och ändå inte utsätts för t.ex det kampanjande som tobaken gör, så är det nog för att rökheroinet dödar rätt saftigt, och annat som behövs för att luckras upp eller, låt säga dyrkas upp.

Jag förstår inte hur öht svenskhet kunnat bli ett ämne öht, kan vara när polemisk samhällsuppfattning, radikalism, inte känner sig nå fram, då har man drivit alt. hetsat fram så otroligt felaktigt fokus. Om folk inte förstår svenska, är det inte svenskhet som är ämnet, tycker jag inte, utan ämnena de vägrar ta till sig eller utifrån storhetsvansinnena att "ha pengar nog" därmed känna sig "inte behöva".
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-03-20 kl. 09:48.
Citera
2017-03-20, 09:53
  #80
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Men offerspelandet är värst ändå. Men värst är hur man juridiskt inskaffat målvakter. Typ om det krigas i syrien ska det minsann krigas i sverige, annars är det inte rättvist.
Citera
2017-03-20, 09:58
  #81
Medlem
InnesIs avatar
Du får ursäkta Honey.B.Blue men det där var bland det mest snurriga jag läst på Flashback som har som ambition att låta välgenomtänkt och akademiskt. Du borde läsa igenom dina inlägg innan du publicerar dem så att du är säker på att budskapet går fram. Som det står nu är det grammatiskt galet och med tankar som flyter in i varandra utan att du lyckas koppla ihop varför.
Citera
2017-03-20, 10:06
  #82
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Om inte barnet i afrika äter samma mat klär sig i samma kläder och jobbar med samma jobb, så är det orättvist. Så likhetslagen i uppfattning om begreppet rättvisa ser inte ut i islamiska mannualer som i kristna mannualer eller demokratiska men humanvärdiga mannualer, men man ville inte utan köpte upp religionsfrihetslagen och via den finns nu teokrati istället och påståenden om att man behärskar termen rasist.

Strukturell rasism ser jag inte i alla islamiska länder, däremot kraftigt utbredd rasism. De flesta muslimer blir arga och vill inte erkänna , kanske för att det känns skamligt eller tar väldigt låmg tid att förstå vilka sekteristiska agendor som dyrkats och tillbetts, allt via narkotika och uppluckring av värderingar för ilsamistiska värderingar att försöka göra samhällen toleranta för arabisk rättspraxis. Nu hängde de 2 journalisterna på ett rep och kom hem förstörda men med nya filosofiska linjer att följa, men det måste ha varit vänsterextremismen som fått dem så långt och vänsterextremismens regissörer som man ju aldrig kan veta vilka. Men Iran är oavsett en terrordiktatur som håller sina raslagar intakt och med stolthet kränker så som islamister tolkar.

Fattar inte upprördheten över lite faktum, iranska tribunalens alla offer var väl ändå dem som försökte följa muhammeds rena lära, det gick inte under shahen inte under revolutionen och inte efter revolutionen men kanske i framtiden, Salman Rushdie och Dawkins vet nog mer om sådant, de har många upplopp i U.K tack vare den trovärdighet som extremister fick och mötesfrihet och de har ju sina raslagar implementerade t.o.m så de går inte att upphäva utan hot och blodsspillan har det ju varit tillräckligt redan. Räcker att se hur islamister diskuterar med L.Krauss en i kollegiatet av väldigt kompetenta vetenskapsmän i världen. De vågar inte kasta sten på honom.
Citera
2017-03-25, 07:57
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Precis så. Bra! Du lär dig
Det har jag aldrig skrivit. Sluta lägga ord i min mun tack.

Ser muslimerna sig själva som en ras ? Eftersom dem är snabba på att dra rasistkortet.

Men OM muslimerna är en ras, då måste det finnas olika raser för muslimerna är mycket splittrade.
Hur ser du på det ?
Citera
2017-03-25, 08:06
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Men offerspelandet är värst ändå. Men värst är hur man juridiskt inskaffat målvakter. Typ om det krigas i syrien ska det minsann krigas i sverige, annars är det inte rättvist.

Ja, jag förstår ditt påstående men dem tar med sig sina känslor hit till Sverige.
Och lägger ut dem på andra människor - muslimerna är experter på att vara Energitjuvar.

Många många gånger jag har varit inne på detta men ingen vill ta i ämnet.
En Muslim kan inte gifta sig med en annan muslim från ett annat land. Muslimerna måste komma från samma land för att känslor / kärlek ska uppstå.
Därför söker sig muslimerna till kristna / ateister / svenskar ( valfritt ord för icke muslim )
det är inte bara för att få dem att konvertera utan för att muslimerna hittar ingen partner från sitt land.
Sedan gör dem allt som står i dess makt att leva enligt koranen och förtycka och utöva sin makt.

Är det rasism ? Ja, självklart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback