Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-03-14, 08:01
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Jag mår bra. Att känna ett stort förakt för kommunister och kulturmarxister är inte psykisk sjukdom. Du verkar ha fått saker och ting om bakfoten. Att TS föräldrar släpper in en ensamkommande parasit och våldtäktsman i hans barndoms uppväxtplats är äcklande och han bör inte passivt acceptera det. Hens föräldrar behöver ett ordentligt uppvaknande för att inse vad de håller på med. Att släppa in vuxna män i en barnkammare är inte normalt. Det är snarare TS föräldrar som behöver hjälp av en psykolog om någon.


Det är inte en barnkammare längre , det är ett rum i deras hem som inte längre används. Ts är vuxen och har inte någon "rätt" till rummet, föräldrarna avgör vad det ska användas till eftersom det är deras hem.
Om ts uppför sig som en vidrig skitstövel mot sina föräldrar så ökar väl inte chansen att de vill avsätta rummet endast till dennes ca4 besök/år. Så om ditt förslag mot förmodan är seriöst menat så tror jag det är ytterst kontraproduktivt för det syftet.
Citera
2017-03-14, 08:31
  #50
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Hej!

Jag och mina bröder är utflugna sen länge, men mina föräldrar bor kvar i sin villa. Dom har på senare år börjat aktivera sig i olika integrationsaktiviteter för invandrare, vilket passar dom utmärkt och även jag tycker är bra. Det har medfört att dom har lärt känna diverse olika invandrare på boendet nära deras villa. Boendet ska snart läggas ner och de boende ska slussas ut till andra boende på olika avstånd (10-50mil bort). Det har fått mina kära föräldrar att vilja ta emot en ensamkommande afghan (18årig) i hemmet.

Som ung man så har jag även gått i skola med diverse invandrare på berikade skolor, och är därmed negativ överlag till många invandrare. Det gör att det känns lite felaktigt att det bor en afghan i min barndomssäng där jag bodde för 5-10år sen.

- Hur ska man hantera en sådan här situation?
- Vad kan jag säga till mina föräldrar egentligen? Jag tycker ju egentligen att det är deras liv och att jag inte har att göra med deras val. Men det känns ändå fel.

Säg åt dem att skaffa hund istället , bättre sällskap .
Mindre risk att hunden överfaller dina föräldrar eller våldtar grannens barn .
Hunden är tacksam och glad över att få mat och husrum .
Hunden kan dessutom inte bli radikaliserad och ansluta sig till IS
Citera
2017-03-14, 17:21
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Hej!

Jag och mina bröder är utflugna sen länge, men mina föräldrar bor kvar i sin villa. Dom har på senare år börjat aktivera sig i olika integrationsaktiviteter för invandrare, vilket passar dom utmärkt och även jag tycker är bra. Det har medfört att dom har lärt känna diverse olika invandrare på boendet nära deras villa. Boendet ska snart läggas ner och de boende ska slussas ut till andra boende på olika avstånd (10-50mil bort). Det har fått mina kära föräldrar att vilja ta emot en ensamkommande afghan (18årig) i hemmet.

Som ung man så har jag även gått i skola med diverse invandrare på berikade skolor, och är därmed negativ överlag till många invandrare. Det gör att det känns lite felaktigt att det bor en afghan i min barndomssäng där jag bodde för 5-10år sen.

- Hur ska man hantera en sådan här situation?
- Vad kan jag säga till mina föräldrar egentligen? Jag tycker ju egentligen att det är deras liv och att jag inte har att göra med deras val. Men det känns ändå fel.

Vi är många här som kommit med hängivna infallsvinklar. Du får gärna berätta för oss vad dina åtgärder blir och hur situationen utvecklar sig!
Citera
2017-03-15, 20:55
  #52
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Jag tror faktiskt inte att du är seriös nu.

Jaha. Men faktumet är att jag är seriös nu...

Har du fler "tunga" argument i rockärmen än ovanstående?
Citera
2017-03-15, 20:58
  #53
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Det är inte en barnkammare längre , det är ett rum i deras hem som inte längre används. Ts är vuxen och har inte någon "rätt" till rummet, föräldrarna avgör vad det ska användas till eftersom det är deras hem.
Om ts uppför sig som en vidrig skitstövel mot sina föräldrar så ökar väl inte chansen att de vill avsätta rummet endast till dennes ca4 besök/år. Så om ditt förslag mot förmodan är seriöst menat så tror jag det är ytterst kontraproduktivt för det syftet.

Där tycker vi olika. Jag tycker inte man passivt skall acceptera kommunism och kulturmarxism utan man skall reagera med kraft mot det.
Citera
2017-03-16, 10:52
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Där tycker vi olika. Jag tycker inte man passivt skall acceptera kommunism och kulturmarxism utan man skall reagera med kraft mot det.

Okej, och din åsikt är att man bör begå brottsliga handlingar mot sina föräldrar för att markera sin politiska åsikt.
(bl.a. ofredande, som det är att spotta en annan person i ansiktet)
Är du konsekvent ? Anser du att det är ok att kasta sten mot polisen om man misstycker i deras arbete så som en del invandrarungar gör i förorten? Dom visar väl bara vad dom tycker... Nej precis, skulle inte tro det. Det tycker inte jag heller, lika lite som dina metoder.

Du vill ha nån sorts diktatur där endast de som delar din politiska åsikt ska få yttra sig riskfritt. Det känns rätt medeltida måste jag säga.

Varför förespråkar inte längre vissa människor att diskutera och ha olika åsikter med respekt för oliktänkande och demokrati? Det är skrämmande! men dessa personer är ändå i minoritet ännu och ju högre de skriker så tror jag att övriga får upp ögonen för att dessa våldsmetoder inte är vägen vi vill gå.
Citera
2017-03-16, 19:30
  #55
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Okej, och din åsikt är att man bör begå brottsliga handlingar mot sina föräldrar för att markera sin politiska åsikt.
(bl.a. ofredande, som det är att spotta en annan person i ansiktet)
Är du konsekvent ? Anser du att det är ok att kasta sten mot polisen om man misstycker i deras arbete så som en del invandrarungar gör i förorten? Dom visar väl bara vad dom tycker... Nej precis, skulle inte tro det. Det tycker inte jag heller, lika lite som dina metoder.

Du vill ha nån sorts diktatur där endast de som delar din politiska åsikt ska få yttra sig riskfritt. Det känns rätt medeltida måste jag säga.

Varför förespråkar inte längre vissa människor att diskutera och ha olika åsikter med respekt för oliktänkande och demokrati? Det är skrämmande! men dessa personer är ändå i minoritet ännu och ju högre de skriker så tror jag att övriga får upp ögonen för att dessa våldsmetoder inte är vägen vi vill gå.

Du har en poäng i att jag i detta avséende inte är speciellt demokratisk och konsekvent. Det får man helt enkelt lov att erkänna. Kulturmarxismen är en sådan vedervärdig ideologi att man inte riktigt bryr sig om vilka metoder som används för att bekämpa den.

Du nämner att spotta någon i ansiktet och väsa landsförrädare är kriminellt och det kan du ha rätt i. Däremot är det en stor förnedring och oförrätt som TS föräldrar begår genom att släppa in denna vidriga varelse i TS barndomshem. Det om något borde vara straffbart.
Citera
2017-03-18, 21:01
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Vi är många här som kommit med hängivna infallsvinklar. Du får gärna berätta för oss vad dina åtgärder blir och hur situationen utvecklar sig!

Lite uppföljning innan jag byter användare här på FB om några dagar:

Afghanen är hazar/hazerer och därmed har inte asylskäl enligt migrationsverket, vilket betyder att han inte får stanna i sverige. Han har fått besked. Det betyder även att jag inte kommer inte hinna träffa honom någon gång om migrationsverket genomföra sin avvisning med charterplan som planerat.

Jag kommer alltså inte göra så mycket. Jag kommer självklart inte sova i min gamla säng någonsin mer, jag vet inte om jag nånsin kommer sova i det huset igen. Men det kan jag leva med. Alltså så kommer jag inte göra så mycket, förutom att hälsa på mina föräldrar ännu mindre än tidigare då det blir dyrare pga hotell/vandrarhem.
Citera
2017-03-18, 21:26
  #57
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
[...]
Jag kommer självklart inte sova i min gamla säng någonsin mer, jag vet inte om jag nånsin kommer sova i det huset igen.
[...]
Ska du berätta för dina föräldrar vad anledningen till detta är?
Citera
2017-03-18, 22:43
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Ska du berätta för dina föräldrar vad anledningen till detta är?

Ja, det kommer jag väl nämna när det blir aktuellt. Det är ju inte så att jag ska säga upp kontakt med dom, vi kommer ju fortfarande träffas på somrar och liknande. Jag kommer bara inte bo i deras flyktingförläggning till hus.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback