Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 22:01
  #1
Medlem
Försöker överföra lite pengar från mitt paypal konto till swedbank konto.
Jag har kopplat mitt mastercard och bankkonto till paypal. Men när jag ska försöka överföra pengarna så händer det inget.

Mitt mastercard är 100% kopplat har fått koden från dom och allt.
Bankkontot har jag kopplat med hjälp av clearing- och kontonumret som sammanlagt var 13 siffror

Någon som har en lösning?

Deras support vill bara att man ska koppla om bankkontot men det har jag gjort ett antal gånger nu
https://www.paypal.com/se/selfhelp/a...onto-faq1297/2
Citera
2017-03-11, 22:53
  #2
Medlem
Swedbanks konto- och clearingnummer brukar ofta strula. Ofta beror det på att man skriver alla 5 siffror för clearingnummer. I normalfallet ska man bara skriva de första 4. Man kan ju tycka att de tjänster man matar in numret hos kunde hantera det själv, men det verkar inte så.
Ditt kontonummer bör vara 10 siffror långt. Om det är kortare så kan du testa att fylla på med nollor först så att det blir 10 siffror.

Så testa det. 4 siffror clearingnummer och 10 siffror kontonummer.

Har de någon typ av verifiering av bankkonto? Dvs. att de för över några ören och så ska man mata in det hos PayPal. Det var så länge sedan jag kopplade mitt bankkonto att jag inte kommer ihåg.
Citera
2017-03-12, 14:31
  #3
Medlem
Tack det funkar nu. Ändrade clearingnumret till 4 siffror istället för 5 och behöll kontonumret som 8 siffror.
Citera
2017-03-30, 19:22
  #4
Medlem
Bikkes avatar
Har samma problem. Hur vet man att överföringen "lyckades"? Ska man få upp någon form av bekräftelse? När jag klickar på 'fortsätt' så laddas sidan om men ingenting ser annorlunda ut så att säga. Förbaskade grejer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback