Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 01:27
  #145
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Cannabis gjorde mig helt skev i skallen och fastnade rejält i en dålig spiral. Försökte hitta ut genom att gräva mig djupare och hade svårt att ta mig ur det själv. Fortfarande jobb med att bli bättre, har ständig "mind-fog" och extremt lätt att bli stressad i huvudet.

Så ja. Jag ångrar att jag började, trots de positiva effekterna och upplevelsen som cannabis bär med sig. Men hur fan ska man veta, ingen som sitter där med facit i hand? Bara att bita i det sura äppelhelvetet och ta sig tillbaka.

Skit händer för vissa med knark, dock svårt att veta vem det drabbar innan det händer, så har inget förslag på lösning.
Lösningen är ju att sluta om man märker att det mer stjälper än hjälper.
Citera
2017-04-23, 13:16
  #146
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Lösningen är ju att sluta om man märker att det mer stjälper än hjälper.

Håller helt med dig och hade sagt detsamma till mig om jag kunde slå en signal bakåt i tiden. Dock var jag inte i ett särskilt rationellt skick back then.
Citera
2017-04-25, 19:50
  #147
Medlem
AbstractDarknesss avatar
Jag ångrar inte att jag började röka för snart 30 år sedan och jag uppskattar det nästan mer nu än när jag började, även om det inte blir lika ofta nu för tiden pga jobb, ungar osv.
Citera
2017-04-25, 20:43
  #148
Medlem
Jag började röka sent. En resa till Amsterdam när jag var 30 fick upp mitt intresse för M. Tycker det är otroligt spännande att odla samt läsa på om olika strains för att sedan testa dom och se hur väl beskrivningen stämmer i verkligheten.

Är 33 nu och det ända jag "ångrar" är att jag brukar lite för ofta. (Nästa varje dag, men i små doser, min fru märker inte ens det)

Hon vet att jag odlar för att sälja, vilket var anledningen från början. Men nu är det bara sekundärt. Det primära är helt klart för att jag ska lägga undan till eget bruk.

I min bekantskapskrets är det inte direkt accepterat heller. Alla ska supa. Men jag tar hellre en joint och myser med den. Tråkigt att behöva smyga med det bara.
Citera
2017-05-20, 20:33
  #149
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfik1pojke
Jag förstår att du aldrig hade fått förfrågan om att testa något, säg ladd, om det inte varit för att du träffat din kran för att köpa G. Dock är det ju inte ett dugg svårare än att bara säga "nej tack", eller i värsta fall bara slänga påsen om han typ ger dig gratis och inte tar nej som svar.

Det TS frågade var ju dock om man ångrar sig, vilket du gjorde och förklarade varför, så jag hoppas att jag inte låter fientlig med detta inlägg, vill bara inte att ditt inlägg ska avskräcka andra som kanske verkligen drar nytta av cannabis.

Jag fick många förfrågningar om tyngre droger fast mina kranar märkte att jag inte var intresserad. Nu vet mina kranar redan i förväg vad jag vill ha. Det är det gamla vanliga CB.
Citera
2017-05-29, 13:42
  #150
Medlem
Overklighetss avatar
Nej, men jag börjar ångra att jag slutade. Jag är mestadels tacksam.
Citera
2017-06-01, 11:24
  #151
Medlem
Alltså djävla fån som får aids varje gång nån säger nått dåligt om cannabis, klart som fan det kan gå snett för vissa, även om all skräckpropaganda får det att låta värre. Det kan leda till tyngre droger, det kan också sprit och cigaretter.

Man kan ju inte "råför" om man skulle va en person med svag karaktär lr whatever, det kan man ju säga om allt vafan "det är din svaga personlighet som gjort att du inte är miljonär idag skyll dej själv"
Citera
2017-06-01, 13:10
  #152
Medlem
PotentOpponents avatar
Nej, jag ångrar mig inte att jag började använda cannabis.
Jag ångrar däremot att jag inte slutade dricka alkohol tidigare än vad jag gjorde. Mitt liv har utvecklat sig till det bättre efter det att jag slutade dricka. Inte det att jag har alkoholproblem, utan det bara blev så, jag tröttnade på all skit som alkoholen förde med sig.
Cannabis har däremot förändrat mig till en mer harmonisk och lugn människa.
Citera
2017-06-01, 13:12
  #153
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Nej, men jag börjar ångra att jag slutade.
Som tur är så är det lätt åtgärdat.
Citera
2017-06-11, 03:34
  #154
Medlem
Nej.
Dock att jag fortsatte med tyngre.
Citera
2017-06-12, 08:04
  #155
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Början var fantasisk, men det där dalade rätt så fort.
Nu blir jag rätt introvert och drar mig undan att göra saker, som jag vanligtvis inte hade haft några problem att utföra nykter.

Det dödar ju produktiviteten helt och hållet och jag ogillar hur slö jag blir.
Det där låter inte helt obekant. Har du testat att byta strain? Jag blir precis som du skriver av att röka indica, sativa är däremot en helt annan femma.
Citera
2017-06-13, 00:42
  #156
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Nä, jag ångrar inte att jag började röka. Jag ångrar inget alls egentligen. Det mesta livet har gett en lärdomar och erfarenheter så det är inget att ångra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback