Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 12:04
  #1
Medlem
strategasiats avatar
Någon som vet om detta är möjligt? Hade varit skönt att kunna ha den permanent nerslagen för att spara plats och slippa damma av den hela tiden.

(Lenovo U41-70)
Citera
2017-03-11, 12:14
  #2
Medlem
Hassan13371s avatar
Brukar ha min hp nedstängd hela tiden och skärmdelad via kabel. Har i skärmsläckar-inställningarna gjort att inget händer om locket stängt.

Däremot vet jag inte hur jag kan starta den från avstängd läge med locket fortsatt stängt. Så långt har jag inte kommit, men tycker det inte är något problem att öppna locket ifall jag stängt av compen
Citera
2017-03-11, 12:48
  #3
Medlem
Jrpappas avatar
Själv kör jag med kabel till annan skärm och externt tangentbord. Använder inställningen att inget skall hända när jag stänger datorns lock. Sätter datorn i strömspararläge när jag inte använder den. Startar då när jag trycker på någon knapp på externa tangentbordet.
Citera
2017-03-30, 14:26
  #4
Medlem
strategasiats avatar
Samma här men vem orkar ha en dator hummande vid sin säng 247
Citera
2017-03-30, 14:52
  #5
Medlem
Seaturtles avatar
strömsparläge och hibernation borde göra datorn knäpptyst.

alt.1 tejpa fast en bit metall som kan agera som en hävstång.

Kika på clasohlson eller verktygslådan för något lämpligt.

Typ bild

alternativt
http://www.instructables.com/id/Turn...he-Lid-Closed/
Citera
2017-04-07, 18:19
  #6
Medlem
Titta i BIOS efter alternativ för att starta laptopen från tangentbordet? Använd ett USB kopplat tangentbord, och med en sådan funktion aktiverad är det allt från tangentbord med dedikerad "power" knapp, till CTRL+ESC, Space, osv som gäller.
B!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback