Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 11:27
  #1
Medlem
Overklighetss avatar
Igår kväll satt jag här på kammaren och injicerade Zopiklon i godan ro. Tio stycken åkte upp och efter sista pumpen så började jag känna en extrem dysfori. Började skaka ganska våldsamt och mådde skit. Kunde inte sitta still då det gjorde ont i hela kroppen. Jag la mig i sängen och ålade runt i eländet. Fötterna blev iskalla så jag ställde mig i duschen och spolade med varmt vatten.

Provade dricka vatten, varm mjölk. Efter 2 timmars helvete så tog jag två ipren och vips. Allt bra igen.

Vad var det?
Citera
2017-03-11, 11:30
  #2
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Igår kväll satt jag här på kammaren och injicerade Zopiklon i godan ro. Tio stycken åkte upp och efter sista pumpen så började jag känna en extrem dysfori. Började skaka ganska våldsamt och mådde skit. Kunde inte sitta still då det gjorde ont i hela kroppen. Jag la mig i sängen och ålade runt i eländet. Fötterna blev iskalla så jag ställde mig i duschen och spolade med varmt vatten.

Provade dricka vatten, varm mjölk. Efter 2 timmars helvete så tog jag två ipren och vips. Allt bra igen.

Vad var det?

Hur pass rena är verktygen? Byt dom annars snarast. i värsta fall koka dom och skölj både pump och nål med klorhexedin eller alkogel.
Citera
2017-03-11, 11:35
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Hur pass rena är verktygen? Byt dom annars snarast. i värsta fall koka dom och skölj både pump och nål med klorhexedin eller alkogel.

De var ganska nya. Men nåt jag tänkte på var att med den sista så drog jag med fingrarna över nålen för att få bort droppen så att säga. Inte så smart kanske. Kastade verktygen sen.
Citera
2017-03-11, 11:41
  #4
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
De var ganska nya. Men nåt jag tänkte på var att med den sista så drog jag med fingrarna över nålen för att få bort droppen så att säga. Inte så smart kanske. Kastade verktygen sen.

Kan vara det, finns många andra anledningar till det som hände, visa säger att det är bomullsfeber, visa säger att det har att göra med olika bakterier i pump och nål, jag antar du vet att överallt på huden har vi streptokocker, kommer dessa små jävlar in i blodomloppet och du har lite otur. Blodförgiftning inget roligt alls höll själv på att dö av det för några år sedan. Blev en vända på tolv dagar liggandes på sjukhus.

Så använd alltid alkohol eller klorhex där du tänkt injicera, Samt ta ogärna på nålen, om du måste för att få bort något. Elda sedan på nålen.

Var rädd om dig!
Citera
2017-03-11, 11:51
  #5
Medlem
f30malmos avatar
Hur bra hade du filtrerat? Låter kanske som det kan vara det.
Citera
2017-03-14, 17:01
  #6
Medlem
Du fick i dig något skit med din lösning. Garanterat. Har råkat ut för samma för många år sedan och alla symtom stämmer in på frossa.

Kan hända om man råkat få tobak i sin lösningen också varför vet jag inte.

Men skulle avråda dig grovt att skå i dig imovane. Känner flera som fått amputera armar och ben av just Imovane IV.
Citera
2017-04-01, 13:53
  #7
Medlem
indica96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
De var ganska nya. Men nåt jag tänkte på var att med den sista så drog jag med fingrarna över nålen för att få bort droppen så att säga. Inte så smart kanske. Kastade verktygen sen.


Du ska absolut inte ta på nålen med fingrarna! Låter som att du fick frossa pga någon bakterie du fick på nålen från fingret.
Jag brukade alltid ha handsprit att sprita av nålen med om jag var tvungen att använda en nål mer än en gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback