Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-03-13, 14:00
  #97
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Trollar inte. Detta har hänt.

Förra helgen åkte jag till Romme för att åka skidor med min dotter som är 15. Innan vi påbörjade färden så stannade vi vid en mack för att ta en varsin korv.
Inne på macken stod två kvinnliga poliser. Jag frös till lite vid åsynen av dom.
Till min förskräckelse hälsade den ena polisen glatt och igenkännande på min dotter.
"Hej Amanda (fingerat namn)! Vad gör du uppe så tidigt en lördag?"
Ahhh ska åka skider, sa min dotter
"va kul, hoppas du får en fin dag i backen", sa snuten
"Och det här är pappa förstår jag", sa hon och tittade forskande på mig.
Mmm ..sa jag skrämt och låtsades koncentrera mig på att stå i korvkö.

Väl i bilen skrek jag på min dotter : Hur i HELVETE vet Polisen vad du heter!?!?
- Dom vet vad typ alla heter, skrek hon tillbaka.
VADÅ ALLA!? Det låter ju helt sjukt. Var, när och HUR har du träffat Polisen skrek jag och dunkade handen på ratten.
- Va fan spelar roll då, skrek ungen tillbaka, man träffar dom ute!!!
VADÅ UTE!! skrek jag. När jag var 15 så visste FAAN inte polisen vem jag var eller vad jag hette!!!

Sen forsatte jag : Vet Polisen vem <den skötsamma granndotterns namn> är!?!? VA!
Då skrattade ungfan och sa : Nää dä tror ja inte hahaha

Sen var hela dagen förstörd. Jag tycker det är helmärkligt att Polisen vet vad min dotter heter. Ser inte riktigt anledningen.
Hur skulle ni gjort i min situation? Man träffar väl för fan inte på Polisen bara sådär när man är 15 år och skötsam?

Blir oerhört orolig....

De har såklart span på dig, och då är det ju inte så underligt att de vet vad din dotter heter. Och eftersom de antagligen inte har tillräckligt på dig ännu för att ingripa, så vill de att du skall veta att de vet. Därför hälsar de på din dotter med namn i din närvaro, för att göra dig skakad.
Citera
2017-03-13, 22:04
  #98
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Och hur i helvete vet du att det inte är dom andra ungarnas föräldrar som bör vara oroliga för att dom fått in dottern till en uppenbar idiot som ts i sina barns umgänge?

Har man en far som är helt jävla slut i huvudet är en normal reaktion att söka kontakt hos andra vuxna, lärare, fritidsledare, fältassistenter polis etc.

Sunt av flickan att vända sig till andra för förtroliga samtal och bra att samhället, polisen i det här fallet, fungerar och erbjuder sådant stöd.

Det vet jag inte. Står dock fast vid tipset till den sk orolige fadern (aka fb-pervo?) att kolla med snuten.
Citera
2017-03-14, 15:58
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ot: Vad fan är det för fel på en person likt dig som skriver så? Dom tuffa lägre tonåren =?

ON Topic: TS: Tror du att du är en bra pappa?

Tjejer i den åldern är extremt sexuellt aktiva och lite rebelliska av sig. Det krökas mycket och poliser håller koll på dessa damerna ute på stan, pratar lite med dom, säger åt dom att gå hem eller kasta sina flaskor. Till slut lär de känna varandra, speciellt på mindre orter. Det är föräldrarnas ansvar att se till att deras dotter inte blir ett lösaktigt luder som tar kuk varje helg och super sig redlösa. De ska sköta skolan istället. Är du själv en pappa till en dotter tro? Är det jobbigt att inse att jag har rätt? Något du tänkt på själv som försiggår men inte kan smälta? Det är såhär det går till för unga tjejer som driver ute på stan på helgerna.
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2017-03-14 kl. 16:01.
Citera
2017-03-14, 17:02
  #100
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Radera.
__________________
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-03-14 kl. 17:07.
Citera
2017-03-15, 08:20
  #101
Medlem
Klarabella79s avatar
Ta det lugnt! Hälften av polisen, ambulanspersonal och brandkåren i stockholm vet mitt namn. Inte betyder det att jag gjort något heller. För min del beror det på att vi har nära samarbete med dessa pga mitt jobb
Citera
2017-03-15, 08:31
  #102
Medlem
wargars avatar
Vissa barn har verkligen otur med sina foraldrar. Hade du vart min pappa hade jag rymt hamifran vid det har laget. Lugna ner dig och gor ett forsok till en lugn och sansad diskussion med din dotter utan att du sitter och skriker pa henne sa ska du se att ni far en mycket battre relation.
Citera
2017-03-16, 19:18
  #103
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ot: Vad fan är det för fel på en person likt dig som skriver så? Dom tuffa lägre tonåren =?

ON Topic: TS: Tror du att du är en bra pappa?

Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Tjejer i den åldern är extremt sexuellt aktiva och lite rebelliska av sig. Det krökas mycket och poliser håller koll på dessa damerna ute på stan, pratar lite med dom, säger åt dom att gå hem eller kasta sina flaskor. Till slut lär de känna varandra, speciellt på mindre orter. Det är föräldrarnas ansvar att se till att deras dotter inte blir ett lösaktigt luder som tar kuk varje helg och super sig redlösa. De ska sköta skolan istället. Är du själv en pappa till en dotter tro? Är det jobbigt att inse att jag har rätt? Något du tänkt på själv som försiggår men inte kan smälta? Det är såhär det går till för unga tjejer som driver ute på stan på helgerna.

Okej, visst du valde att rabbla om helt andra grejer en dom frågorna jag ställde dig. Om du kunnat svara ja på on topic frågan så hade du givetvis gjort det.

Med det så deklarerar jag detta för en trolltråd, nästan alla är mer eller lite mindre goda och bra människor i sina egna ögon och att du av alla idioter skulle besitta den självinsikten ser jag som, helt omöjligt. Edit: eller jo kankse, men då är det alltså Frtizl-nivå vi pratar om, inte flr att du inte visar tendenser men...
__________________
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-03-16 kl. 19:21.
Citera
2017-03-18, 19:37
  #104
Medlem
Du är fan mer pantad än tomburkarna Zignarna letar efter. Och det sannolika faktum att du med 90 % chans kommer att kommentara mitt inlägg med arga svordomar gör inte det mycket bättre. Om du verkligen är så oroad snacka med din dotter om saken, vad ska man annars göra? Självklart kan din dotter kanske gjort eller varit med om något, bor du under en sten?
Citera
2017-03-22, 10:15
  #105
Medlem
Tossiefys avatar
Det finns ju som heter ungdomspoliser som inriktar på ta kontakt med ungdomar och besöker fritidsgårdar, skolor som föreläser eller besöker. Såklart de vet vad de heter ju.
Citera
2017-03-22, 20:11
  #106
Medlem
Karlitoz2s avatar
Det var bättre förr.
Citera
2017-03-22, 20:48
  #107
Medlem
lommeflaskas avatar
Kan ju vara att polisen haft besök på skolan din dotter går på?
Men jag hade nog med varit jävligt misstänksam.

Enda polisen som känt igen mig var samma polis som slängde mig i fyllecell dagen innan..
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback