Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-11, 11:04
  #1
Medlem
vigillarfittas avatar
Trollar inte. Detta har hänt.

Förra helgen åkte jag till Romme för att åka skidor med min dotter som är 15. Innan vi påbörjade färden så stannade vi vid en mack för att ta en varsin korv.
Inne på macken stod två kvinnliga poliser. Jag frös till lite vid åsynen av dom.
Till min förskräckelse hälsade den ena polisen glatt och igenkännande på min dotter.
"Hej Amanda (fingerat namn)! Vad gör du uppe så tidigt en lördag?"
Ahhh ska åka skider, sa min dotter
"va kul, hoppas du får en fin dag i backen", sa snuten
"Och det här är pappa förstår jag", sa hon och tittade forskande på mig.
Mmm ..sa jag skrämt och låtsades koncentrera mig på att stå i korvkö.

Väl i bilen skrek jag på min dotter : Hur i HELVETE vet Polisen vad du heter!?!?
- Dom vet vad typ alla heter, skrek hon tillbaka.
VADÅ ALLA!? Det låter ju helt sjukt. Var, när och HUR har du träffat Polisen skrek jag och dunkade handen på ratten.
- Va fan spelar roll då, skrek ungen tillbaka, man träffar dom ute!!!
VADÅ UTE!! skrek jag. När jag var 15 så visste FAAN inte polisen vem jag var eller vad jag hette!!!

Sen forsatte jag : Vet Polisen vem <den skötsamma granndotterns namn> är!?!? VA!
Då skrattade ungfan och sa : Nää dä tror ja inte hahaha

Sen var hela dagen förstörd. Jag tycker det är helmärkligt att Polisen vet vad min dotter heter. Ser inte riktigt anledningen.
Hur skulle ni gjort i min situation? Man träffar väl för fan inte på Polisen bara sådär när man är 15 år och skötsam?

Blir oerhört orolig....
Citera
2017-03-11, 11:06
  #2
Medlem
Normal familj, du verkar ju vara efterbliven du med!!
*SKRIKER*
Citera
2017-03-11, 11:08
  #3
Avstängd
Halloween2s avatar
Du är en vuxem man och rädd för polisen? Vad har du för buissnes eller är du bara en mes jävel?
Citera
2017-03-11, 11:09
  #4
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta

Sen var hela dagen förstörd. Jag tycker det är helmärkligt att Polisen vet vad min dotter heter. Ser inte riktigt anledningen.
Hur skulle ni gjort i min situation? Man träffar väl för fan inte på Polisen bara sådär när man är 15 år och skötsam?

Blir oerhört orolig....

Om man är 15 och icke-skötsam då? Då finns det stor chans att snuten har varit i farten, men de verkade ju tjenisar.. Kanske hon tjallat på någon kompis och polisen letar kredd bland ungdomarna. Kanske hon hjälper polisen spauna langare?
Fråga henne mer, hon borde berätta - annars döljs det ju något för fadern
Citera
2017-03-11, 11:11
  #5
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Du är en vuxem man och rädd för polisen? Vad har du för buissnes eller är du bara en mes jävel?

Jag är inte RÄDD för polisen. Jag tycker bara det är obehagligt att dom vet vad min dotter heter.
En normal människa träffar inte bara på polisen "ute"....

Jag rör mig utomhus. Men stadens poliser vet inte vad jag heter än mindre hejar dom på mig.
Citera
2017-03-11, 11:12
  #6
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassan13371
Om man är 15 och icke-skötsam då? Då finns det stor chans att snuten har varit i farten, men de verkade ju tjenisar.. Kanske hon tjallat på någon kompis och polisen letar kredd bland ungdomarna. Kanske hon hjälper polisen spauna langare?
Fråga henne mer, hon borde berätta - annars döljs det ju något för fadern


Jag har frågat massor. Svaret är att man träffar dom "ute". Typ på Lidl-parkeringen. Där brukar hon och kompisar sitta vid en bänk... Men vad har Polisen med detta att göra?
Citera
2017-03-11, 11:15
  #7
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jag har frågat massor. Svaret är att man träffar dom "ute". Typ på Lidl-parkeringen. Där brukar hon och kompisar sitta vid en bänk... Men vad har Polisen med detta att göra?
Men låt dem vara då och var glad att de ligger på rätt fot mellan varandra och att polisen är på rätt sida
Citera
2017-03-11, 11:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jag har frågat massor. Svaret är att man träffar dom "ute". Typ på Lidl-parkeringen. Där brukar hon och kompisar sitta vid en bänk... Men vad har Polisen med detta att göra?
Om din dotter brukar "hänga" i stora gäng på liknande platser som du nämner, så tycker inte jag att det är särskilt konstigt att polisen vet vad hon heter.
Polisen som patrullerar ofta i området har ju faktiskt till uppgift att förebygga brott, och i min värld så måste ju det absolut enklaste sättet att förebygga brott vara att visa sig och prata med ungdomar som rör sig i området.

I mina ungdomsår hade ungdomsgruppen och kvarterspolisen väldigt bra kontakt med ungdomar som var ute och "hängde"
Citera
2017-03-11, 11:27
  #9
Medlem
Hade ju varit mer orolig om hon var tjenis med svartmuskige Våldtäktsmohammed och hans brorsor som langar tjack.....
Hon har väl snackat med snutarna, de rör sig ofta ute på kvällarna bland ungdommar.
Citera
2017-03-11, 11:30
  #10
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jageStefan
Om din dotter brukar "hänga" i stora gäng på liknande platser som du nämner, så tycker inte jag att det är särskilt konstigt att polisen vet vad hon heter.
Polisen som patrullerar ofta i området har ju faktiskt till uppgift att förebygga brott, och i min värld så måste ju det absolut enklaste sättet att förebygga brott vara att visa sig och prata med ungdomar som rör sig i området.

I mina ungdomsår hade ungdomsgruppen och kvarterspolisen väldigt bra kontakt med ungdomar som var ute och "hängde"

Ja ...kanske du har rätt. Men jag ska sätta stopp för allt meningslöst jävla hängande. Allt är bara piss,äckel och elände i dagens vidriga samhälle.
En gång när vi var och handlade nickade en kille 25-årsåldern åt henne och hon hälsade tillbaka.
Vem i HELVETE var detta? En lärare? frågade jag.
- nää en vakt, sa hon då.
VADÅ FÖR EN JÄVLA VAKT!?
- Amen asså han åker runt på kvällen, han e snäll

Den dagen sa jag inget mer.
Citera
2017-03-11, 11:31
  #11
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Trollar inte. Detta har hänt.

Förra helgen åkte jag till Romme för att åka skidor med min dotter som är 15. Innan vi påbörjade färden så stannade vi vid en mack för att ta en varsin korv.
Inne på macken stod två kvinnliga poliser. Jag frös till lite vid åsynen av dom.
Till min förskräckelse hälsade den ena polisen glatt och igenkännande på min dotter.
"Hej Amanda (fingerat namn)! Vad gör du uppe så tidigt en lördag?"
Ahhh ska åka skider, sa min dotter
"va kul, hoppas du får en fin dag i backen", sa snuten
"Och det här är pappa förstår jag", sa hon och tittade forskande på mig.
Mmm ..sa jag skrämt och låtsades koncentrera mig på att stå i korvkö.

Väl i bilen skrek jag på min dotter : Hur i HELVETE vet Polisen vad du heter!?!?
- Dom vet vad typ alla heter, skrek hon tillbaka.
VADÅ ALLA!? Det låter ju helt sjukt. Var, när och HUR har du träffat Polisen skrek jag och dunkade handen på ratten.
- Va fan spelar roll då, skrek ungen tillbaka, man träffar dom ute!!!
VADÅ UTE!! skrek jag. När jag var 15 så visste FAAN inte polisen vem jag var eller vad jag hette!!!

Sen forsatte jag : Vet Polisen vem <den skötsamma granndotterns namn> är!?!? VA!
Då skrattade ungfan och sa : Nää dä tror ja inte hahaha

Sen var hela dagen förstörd. Jag tycker det är helmärkligt att Polisen vet vad min dotter heter. Ser inte riktigt anledningen.
Hur skulle ni gjort i min situation? Man träffar väl för fan inte på Polisen bara sådär när man är 15 år och skötsam?

Blir oerhört orolig....
Ok, du är en uppenbarligen vuxen människa som väljer namnet "vigillarfitta" på Flashback, du blir rädd av poliser som du kallar "snuten" och du uppför dig som ett skrikande psykfall mot din dotter. Jag tror inte att problemet ligger hos din dotter...
Citera
2017-03-11, 11:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jag har frågat massor. Svaret är att man träffar dom "ute". Typ på Lidl-parkeringen. Där brukar hon och kompisar sitta vid en bänk... Men vad har Polisen med detta att göra?
Det är väl klart att om de ser "ungdomsgäng" ute på kvällarna och helgerna att de snackar med dem, speciellt om det handlar om ganska unga. Det handlar väl om att bygga upp en relation till dem av olika anledningar.
Ett exempel är att utifall det blir bråk och signalementet är "misshandel i gångtunnel 200m ifrån Lidl. GM 3 killar i 16 års åldern, två svarta och en vit, ena svarta har dreads. Samtliga hade luvtröjor på sig". Då säger ena polisen -Jag vet vilka de är. Det är Ali, Mahmood och Liam, de brukar hänga på Lidl parkeringen i närheten.

Ett annat exempel är att utifall någon utav tjejerna blivit misshandlade, antastade eller våldtagna och är chockade så kan det vara bra om poliserna på platsen har en relation till tjejerna så att tjejerna vet att "de här är shysta, de kan vi prata med".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback