Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-11, 01:27
  #1
Medlem
electric_boogies avatar
Så, om de som har förföljelse-mani och är paranoida. Tänk om de har rätt, och i så fall, varför? Om en person som tror sig vara konspirerad mot, förgiftad, mind controlled, får inbrott nästan varje dag och saker stulna, förstörda, för att andra har dennes nycklar till hemmet. Människor låtsas va snälla men är i själva verket de som står för denna tortyr. Låtsas vara vänner för att senare vända sig emot personen, så att personen krossas känslomässigt, gång på gång.

Ponera att det faktiskt skulle ligga till på det sättet och att den paranoide personen faktiskt har Rätt i sina misstankar. Dvs, har inte vanföreställningar så som alla påstår, utan att det faktiskt stämmer. Han/hon ÄR utsatt för störda elaka händelser.

Varför skulle ett helt samhälle och alla personen kände, göra något sådant? För att samhället i sig är en bluff, som i The Matrix/Truman Show? Där psykopaterna styr och de älskar skådespel och att se andra lida?

Som sagt, ponera att det vore så, kanske till och med att alla de som är schizofrena egentligen har implantat i kroppen som gör att de ser och hör saker, som andra styr över, inte att de egentligen har en sjukdom. Att de är mer som försöksdjur. Som får stå ut med sjuka experiment i tortyr och mind fuck.

Varför? (Om det vore så, vilket jag inte ser som en omöjlighet)
Citera
2017-03-11, 02:28
  #2
Medlem
AdFontess avatar
Frågan handlar kanske inte vem har rätt eller fel gällande verkligheten, för oavsett vad man säger/tycker själv kommer den paranoide att anse sig ha rätt. Det är en meningslös diskussion att ha/ta.

Däremot handlar det om vad som är hälsosamt, och att vara paranoid är inte hälsosamt (i längden tär på psyket och kroppen att konsumeras av paranoia att man inte äter, sover etc.).

För att ta hand om sig själv måste man kunna stänga ute det mesta, inte bry sig vad andra gör/inte gör och vad det må betyda. De med paranoid schizofreni har väldigt svårt att stänga ut intryck/information, de tar till sig det minsta lilla.
Citera
2017-03-11, 03:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
Så, om de som har förföljelse-mani och är paranoida. Tänk om de har rätt, och i så fall, varför?

Varför? (Om det vore så, vilket jag inte ser som en omöjlighet)

Jo men det är ju just det, varför.
Varför skulle någon lägga ner tid på den paranoide, det handlar ju om människor man kanske känt sedan barn som är i samma ålder, alla dessa måste ju då arbeta på samma ställe, dom arbetar ju alla med den paranoide som testobjekt.
Dessa tester som egentligen inte alls är några tester utan ren gruppstalking, vad skulle det leda till förutom ren terror?
Testar man om/när den drabbade får nog och hoppar från en bro?

När det gäller Paranoid Schizofreni så hör man ofta röster i samband med det andra och vad jag har förstått så är det ofta två röster.
Dessa röster mobbar den sjuke, rösterna pratar skit om och till den sjuke, skrattar åt den osv.
Det finns ju ingen anledning för ett företag/myndighet/what ever att utsätta någon för det här i just forsknings syfte utan i så fall av ren ondska (om man opererat in sändare/mottagare som man sedan spelar upp röster eller pratar in direkt i hjärnan på den drabbade).
Citera
2017-03-11, 03:14
  #4
Medlem
Lidandet som en diagnostiserad person upplever eller bedöms ha, måste ses i relation till vilka yttre krav och påfrestningar som omgivning och samhälle ställer. Man kan inte heller dra alla med paranoid psykos/schizofreni över en kam. Några kan förstås vara feldiagnostiserade eller undermåligt/felaktigt utredda. På individnivå bör man nog heller inte ta allt i paranoid/schizofren persons uppfattningar som osant/sjukt: en del av det, eller något av det kan vara mer eller mindre sant/friskt. Allt detta kräver tid, vilket kostar resurser, vilket inte finns i tillräcklig utsträckning.

Risken är att man gör personer med dessa diagnoser än mer sårbara, om man gör allt dom kommer med till vanföreställningar/paranoia.

Kom och tänka på filmen Rosemarys baby, som tangerar ämnet lite.
Citera
2017-03-11, 04:16
  #5
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
Så, om de som har förföljelse-mani och är paranoida. Tänk om de har rätt, och i så fall, varför? Om en person som tror sig vara konspirerad mot, förgiftad, mind controlled, får inbrott nästan varje dag och saker stulna, förstörda, för att andra har dennes nycklar till hemmet. Människor låtsas va snälla men är i själva verket de som står för denna tortyr. Låtsas vara vänner för att senare vända sig emot personen, så att personen krossas känslomässigt, gång på gång.

Ponera att det faktiskt skulle ligga till på det sättet och att den paranoide personen faktiskt har Rätt i sina misstankar. Dvs, har inte vanföreställningar så som alla påstår, utan att det faktiskt stämmer. Han/hon ÄR utsatt för störda elaka händelser.

Varför skulle ett helt samhälle och alla personen kände, göra något sådant? För att samhället i sig är en bluff, som i The Matrix/Truman Show? Där psykopaterna styr och de älskar skådespel och att se andra lida?

Som sagt, ponera att det vore så, kanske till och med att alla de som är schizofrena egentligen har implantat i kroppen som gör att de ser och hör saker, som andra styr över, inte att de egentligen har en sjukdom. Att de är mer som försöksdjur. Som får stå ut med sjuka experiment i tortyr och mind fuck.

Varför? (Om det vore så, vilket jag inte ser som en omöjlighet)

Ja, för att det förmodligen inge finns någon orsak till det. Varför skulle hela samhället vara intresserade av att konspirera mot en enskild individ: på vilket sätt menar du att det skulle ligga i deras intresse?

Hela argumentationen blir cirkulär i den sjukes tankevärld: det eller de som bekräftar den sjuke uppmuntrar den också, och de som inte bekräfta en bekräftar indirekt en - dem konspirera ju emot en, så varför skulle de tala sanning. Allt blir insnurrat, och orsakas av kemiska obalanser (visat av forskning).
Citera
2017-03-11, 05:53
  #6
Avstängd
Slajsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Ja, för att det förmodligen inge finns någon orsak till det. Varför skulle hela samhället vara intresserade av att konspirera mot en enskild individ: på vilket sätt menar du att det skulle ligga i deras intresse?

Hela argumentationen blir cirkulär i den sjukes tankevärld: det eller de som bekräftar den sjuke uppmuntrar den också, och de som inte bekräfta en bekräftar indirekt en - dem konspirera ju emot en, så varför skulle de tala sanning. Allt blir insnurrat, och orsakas av kemiska obalanser (visat av forskning).


Hela samhället är knappast intresserat av att konspirera och kontrollera, det har väl däremot psykopaterna i läkemedelsbranschen.

"Psykiatriker Peter Breggin menar att psykiatriska droger orsakar värre skador än vi någonsin anat. Den omhuldade teorin att de hjälper psykiskt sjuka genom att justera kemiska obalanser i hjärnan är en myt, skapad av läkemedelsbolagen och aldrig någonsin bevisad.
All psykofarmaka, starka kemikalier, orsakar istället kemiska obalanser hos hjärnor som från början inte hade någon kemisk obalans".
http://www.mynewsdesk.com/se/kommitt...n-anat-1102056
Citera
2017-03-11, 07:38
  #7
Medlem
-vaas-s avatar
Jag har en liten challenge när det kommer till det här, för den som är relativt mentalt stark och kan palla det.

Testa hitta någon som kan väcka "shaktipat"/kundalini - det finns säkert gurus och skit i Asien som kan fixa det - det är en slags spirituell kraft nere i ryggraden av biolektrisk energi som höjer IQ och ger allt det här med qigong, yoga, tai chi etc - det är jävligt psykologiskt nyttigt att göra det där för det går som fysiskt bearbeta allt psykologiskt vajs om man pysslar med det.

MEN!; om man triggar den så får man märkligt nog också en jävla dragningskraft på psykopater och narcissister - energitjuvar - (psykopater och narcissister är i grunden en slags 'vampyrer' som livnär sig genom att orsaka lidande genom band till andra för om de traumatiserar någon skapar det ett band där personen fokuserar på dem och det ger psykopater 'kraft').

Samma sak som skadeglädje (om man kan erkänna det) - jävlas man med folk och får en kick av det är det egentligen en slags spirituell överföring av kraft man får som gör en glad av att se djävulskap drabba andra - där då psykopater och c/o är efterblivna på något sätt och inte riktigt lärt sig bli glada av .. trevliga saker och livnär sig enkom på det här.

Så, det som är märkligt då med effekten det har på energitjuvar är att de triggar just det här som finns beskrivet som gangstalking; dvs de smutskastar en och i förväg sprider ut man fått psykos - sen har de massa korkade minions som hakar på det här och gaslightar en.

Hela grejen kring den här reaktionen på härskarbögar finns beskrivet i beteendevetenskap som gangstalking som ett erkänt fenomen - iaf i kanske mer 'upplysta' länder - beskriver man det här i Sverige för snuten är de inlärda att se det som psykos och bygger vidare på det som psykopater drar igång; därför ska man totalt skita i snuten för de är idioter som seriöst arbetar för att förstärka en slags hierarki av förtryck och agerar som vakthundar för psykopater.

Bla bla, är du självständig och svår att styra är det samhällets definition av psykopati; är du psykopat per egentlig definition är du en 'ledare' om man går efter samhällssystemets värderingar och funktionella mekanismer.

Etc etc, allt kring det här finns i förväg beskrivet genom psykologi - där psykologi används som ett slags mindfuck eller härskarteknik för att lura eller skrämma folk till att tro att om de 'vaknar upp' de är sjuka så de direkt anmäler sig själva och blir låst i en slags process där kundalinin inte kan arbeta - det går som inte ta psykofarmaka eller utsättas för vilken typ av mentalitet som helst för det skulle låsa det hela.

Jag hade seriöst folk som stod utanför porten och väntade på mig när jag kom hem under en period där 'chi'-kraften var seriöst stark, de dras till det som fan. Speciellt folk som passar in på kluster B-diagnoser (det är egentligen något spirituellt med det där och inte baserat i barndomstrauman som annars är förklarat). Där om jag skulle beskriva detta för någon inom t ex polisen; de är lärda att tolka detta som en psykos - där i sin tur det skulle klicka med den här typen av 'energitjuvar' som dras till en då.

Alltså om man skulle pyssla med det som förr i tiden folk bosatte sig i kloster och saker där de fick vara ifred för att göra i Sverige som är otroligt bristande i medvetande är jag ganska övertygad om att det som blir är det som finns beskrivet som schizofreni.

Jag skulle säga hela Svenska samhället är socialt och psykologiskt riggat för att snappa upp folk som får kundalini spontant (utan att de avser att trigga den) - där det existerar en slags falsk lärdom (skapad av psykopater) för att snappa upp dem som får det och dels få dem att tro det de upplever är en sjukdom och inte ett trancendialt fenomen och .. ta död på dem genom att dels låsa in dem på psyket där de utsätts för så mycket projektion de knäcks eller drogas ner så hela processen låser sig.

OM man skulle få det drar det igång en jävla social mekanism där psykopater faktiskt snappar upp det på utstrålningen och börjar dra igång intriger och svärta ned en

Men även där att yea; verkligheten är en illusion och ett spel där även detta är ett spel (som ska vinnas).

Alltså jag har +10 år erfarenhet av psykologi, har IQ över 140 (nu) - schizofreni och det där som beskrivs är ett trancendialt fenomen där om det bemöts på det sättet det gör nu av psyktomtar är en slags evolutionär process som hålls tillbaka för att samhället strävar efter att förtrycka och hålla tillbaka människors medvetande så de går styra (av psykopater).
Citera
2017-03-11, 08:41
  #8
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det kan va som en blåsning så de får skratta gott sen..
Citera
2017-03-11, 11:59
  #9
Medlem
Det existerar, www.youtube.com/watch?v=GMeA5i485Eg
Citera
2017-03-11, 12:20
  #10
Medlem
f30malmos avatar
Eftersom jag haft denna typen av paranoia riktad mot mig ett antal gånger så vet jag ju att det inte är sant. Inte att jag gjort något mot någon med vanföreställningar i alla fall.
Citera
2017-03-12, 00:20
  #11
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slajsy
Hela samhället är knappast intresserat av att konspirera och kontrollera, det har väl däremot psykopaterna i läkemedelsbranschen.

"Psykiatriker Peter Breggin menar att psykiatriska droger orsakar värre skador än vi någonsin anat. Den omhuldade teorin att de hjälper psykiskt sjuka genom att justera kemiska obalanser i hjärnan är en myt, skapad av läkemedelsbolagen och aldrig någonsin bevisad.
All psykofarmaka, starka kemikalier, orsakar istället kemiska obalanser hos hjärnor som från början inte hade någon kemisk obalans".
http://www.mynewsdesk.com/se/kommitt...n-anat-1102056

Fullt möjligt att jag skrev fel vad gäller kemisk obalans. Var inte nödvändigtvis att kemisk obalans orsakar schizofreni, utan att TS ursprungliga frågeställning var lite oklar.

Edit: hur trovärdig tror du Peter Breggin egentligen är?
__________________
Senast redigerad av Rick.James 2017-03-12 kl. 00:24.
Citera
2017-03-12, 09:03
  #12
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag läste någonstans att urbefolkning i Amazonas alltid har sett schizofrena människor som schamaner. Dom anser att dessa har tillgång till världar som vi "vanliga" aldrig får uppleva, utan att inta substanser.
Vem vet? Jag gillar deras sätt att tänka iaf
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback