Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-25, 14:10
  #13
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Ja vilket (o)verkligt jävla liv det blir när man är i konstant psykos liksom, påtänd hela tiden. Fy satan vilka konspirationsteorier man kokat upp, och det har alltid känts 110% verkligt liksom. Truman show, om du sett den filmen, mycket sådant! Ett tag var jag övertygad om att jag var i helvetet, och var tvungen att fråga nära om så var fallet på riktigt.

Ja den första tiden på doset gav det mig allt jag känt att jag saknat, men när sprutorna kom in i bilden och kontrollen över missbruket fallerade totalt började spökena dyka upp på riktigt. En vecka vaken, någon dags sömn, repeat.

Har även jag en hel del spöken och nojjor kvar som dyker upp, och även jag väldigt svårt att lita på andra. Har haft en del återfall sedan jag lade ned på riktigt, men aldrig mer än någon dag här och där innan jag börjar känna mig galen och nojjig efter bara något dygn igen, så har inte varit svårt att sluta sedan. Kommer aldrig kunna återfå "kontrollen" igen, det är en önskedröm helt enkelt.

Men av allt elände har jag börjat känna att jag verkligen måste använda det till något gott, t.ex att dela med mig och förhoppningsvis kunna få andra att tänka en extra gång innan de går samma väg som vi och många andra har gjort.

Det jag fortfarande kämpar med i nuläget är alkoholen som jag fortfarande inte kunnat lägga ned, men har lyckats trappa ned det mycket och kan nog vara kvitt den skiten ganska snart med.


härligt att höra att du håller dig på banan. Jo konspirationsteorier har man ju knåpat ihop "några stycken" ett antal par gånger å herregud flahsbacks bara man pratar om skiten Och det där med the truman show jojo nojjor över kameror vet en gång tror fan jag lossna på var enda skruv samt spik i hela jävla lägenheten i jakt på diverse spion kameror samt mikrofoner En gång rev jag isär hela jävla vardagsrums tv:n i tron om att jag skulle hitta snutens buggar som jag "VISSTE" satt i TV:n trodde även att standby lampan på tvn som lyser rött när den är i standby läge va en idikation på att nu filmar dom nu avlyssnar dom jävlarna mig HAHAHA herregud nää tacka fan för att man håller sig ifrån skiten nu. Och även som du så fick jag mina psykoser mer tätt och mycket mycket lättare efter varje gång. Har dragit i mig ohyggliga mängder både nasalt samt IV. Men sista tiden så kunnde det fan räcka med 2-3 små snokar samt inte ens ett dyngs vakenhet och nojjorna och rösterna och alla personer utanför dörren börja framträda.


Idag kör även jag bara på alkohol i så där någorlunda mån! Går och lämnar CDT prover för tillfället så har lungnat mig även på alkohol fronten också..

må väl
__________________
Senast redigerad av creepyone 2017-03-25 kl. 14:13.
Citera
2017-04-08, 17:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
haha mannen du har en klassisk amfetamin psykos har själv vart där i det tillståndet ett x antal gånger..

När du tror att telefonen är avlyssnad även din mobil. Du tror att personer omkring dig VET saker som du gjort trots att de inte vet - men du tror det, helt klart! Du tycker att andra ser snett på dig, viskar och pratar om dig. Du vågar inte gå ut bland folk för att alla tittar på dig. Förföljesemani. Du drar igen gardinerna för att det kanske är någon som ser in i din lägenhet. Du litar inte på någon, alla vill sätta dit dig, till och med dina vänner! Du känner dig MEST ENSAM I HEEEELA VÄRLDEN och livet är allmänt skit. Du vill ta livet av dig. Du blir tystlåten, sur och aggressiv mot dina vänner (som du förövrigt tror: INTE är dina vänner eftersom de vill sätta dit dig Du kan bli våldsam mot andra eftersom du är kocko-i-huvudet just då!! Du håller dig gömd eller kör bärsärkagång i kvarteret... psykos!

Det är lungt med lite mat och sömn så äru på benen igen och alla "röster" och "snutar" är borta

Du bör nog läsa på lite om vad en psykos är...
Passa även då på att läsa om vad sömnlöshet skapar. En psykos går inte över med lite mat och sömn.
Dessa kids alltså...
Citera
2017-04-08, 20:24
  #15
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Du bör nog läsa på lite om vad en psykos är...
Passa även då på att läsa om vad sömnlöshet skapar. En psykos går inte över med lite mat och sömn.
Dessa kids alltså...


Nej, det är rätt det du skriver. För att diagnosen psykos skall kunna fastställas ska ju flera olika symptom vara konstanta (utan ytterligare drogintag) i minst 2 veckor.

Dock så stämmer väldigt mycket annat in på diagnosen psykos, vanföreställningar, osammanhängande tal, hallucinationer etc etc. Så det är ju någon form av tillfälligt psykostillstånd.
Citera
2017-04-09, 23:17
  #16
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Du bör nog läsa på lite om vad en psykos är...
Passa även då på att läsa om vad sömnlöshet skapar. En psykos går inte över med lite mat och sömn.
Dessa kids alltså...

Nä men du verkar ju va väldigt insatt så kan inte du upplysa mig lite då. Sömnlöshet ja det kombinerat med ett massivt överslag av dopamin skapar psykos eller tillfälliga psykos artade tillstånd om det passar herrn bättre och jo dom flesta brukar försvinna med mat och sömn samt lite zyprexa eller annat neuroleptika om så behövs! Kiddo!!!
__________________
Senast redigerad av creepyone 2017-04-09 kl. 23:23.
Citera
2017-04-09, 23:20
  #17
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Nej, det är rätt det du skriver. För att diagnosen psykos skall kunna fastställas ska ju flera olika symptom vara konstanta (utan ytterligare drogintag) i minst 2 veckor.

Dock så stämmer väldigt mycket annat in på diagnosen psykos, vanföreställningar, osammanhängande tal, hallucinationer etc etc. Så det är ju någon form av tillfälligt psykostillstånd.

Så du mennar att allt som uppträder med diverse skeva tankegångar hörsel hallisar synvilor måste minst sitta i... i 2 veckor efter senaste drog intag för att det ska "klassas" som en psykos?
Citera
2017-04-10, 06:31
  #18
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Så du mennar att allt som uppträder med diverse skeva tankegångar hörsel hallisar synvilor måste minst sitta i... i 2 veckor efter senaste drog intag för att det ska "klassas" som en psykos?

Ni beskriver vanliga tjacknojjor, inte psykoser.
Citera
2017-04-12, 09:23
  #19
Medlem
Fick en psykos när jag var 18. Var helt färsk på cs och fick i mig en rc som såldes under namnet "pulse III". Hade bara tagit tjack ett dygn eller så innan. På detta var jag vaken 10 dygn och kunde inte äta o h knappt dricka.

Trodde på allvar i lite mer än 18 månaders tid att jag var förföljd. Kollade upp regplåtar och förde register, alla mina polare var också efter mig. När jag åkte kollektivt trodde jag att folk som hostade eller liknande skickade "signaler" till varandra om mitt beteende. Vågade ej uppsöka vård för jag visste att om jag avslöjar bluffen så dödar dom mig. Har aldrig levt under tyngre press och bara min pappa som visste vad jag fattade. Han var cool nog att spela med och lugna mig. Var vi ute och åkte och jag nojjade ur på någon bil kunde han bara säga att kände dom eller liknande och att dom ej var en av elakingarna. Måste ha varit fruktansvärt för honom att se mig lida så.

Mina lärare, alla vägarbetare, blåljuspersonal, pensionärer, vänner ja alla var informatörer och jag var deras lek. Jag och min pappa har aldrig talat om detta igen. Det är 10 år sedan och jag skäms som fan.

Så när folk nojar på ljud från grannen och kallar det psykos så brukar jag tänka på hur jag mådde. Detta var min verklighetsuppfattning under en lång tid och pajade relationer och annat. Det är en psykos.
Citera
2017-04-16, 20:05
  #20
Medlem
Haha classic! Vet inte hur många gånger man legat gömd i nån buske och gömt sig för imaginära snutar... Du kan va lugn TS, tjacknojjor är normalt.
__________________
Senast redigerad av JonnyWalker. 2017-04-16 kl. 20:23.
Citera
2017-04-16, 23:03
  #21
Medlem
escilichiss avatar
Det är inte tjackat i sig som gör att ni nojar.. där är ju för att ni inte sover på 3-4 dagar! Dumskallar
Citera
2017-04-17, 03:56
  #22
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
EDIT: Men nu i efterhand är det ju ganska roligt, vilka jävla saker man fått för sig, och vilken jävla seriefigur man blev till slut! Jag var övertygad om att grannlägenheten ovanför var hyrd av någon liga dessutom, som bara var där för att djävlas med mig alltså, utan att ens ha träffat den äldre herren som bodde där mer än en endaste gång var jag så jävla satans arg på "ligan" i lägenheten ovan, som höll på att förstöra mig totalt och driva mig till vansinne, så jag hade ju inget annat val än att fortsätta knarka och supa i ren protest för att orka med vansinnet!

Haha, i mitt fall var det polisen som hade hyrt lägenheten ovanför för att spana på mig. Annars ungefär samma händelseförlopp + teleskopkamerorna dom använde när jag tittade bort för jag såg ju dom klart och tydligt i periferin. Var helt flottigt och glansigt ovanför titthålet efter att jag spanat tillbaka för att hålla koll på trappen . Det sjuka är att man minns dylika episoder så glasklart. Numera max en natt utan sömn om jag rör skiten.
__________________
Senast redigerad av snuptik 2017-04-17 kl. 04:08.
Citera
2017-04-17, 07:38
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escilichis
Det är inte tjackat i sig som gör att ni nojar.. där är ju för att ni inte sover på 3-4 dagar! Dumskallar

Och det är just tjacket som gör att man inte sover, därav att man kallar det tjacknojjor, det är ju tjacket som i grunden ledit till nojjorna...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback