Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2020-09-15, 01:26
  #73
Medlem
rex144s avatar
I senaste Star Wars filmen hade en svart kille fått en av huvudrollerna, det kändes konstigt och konstlat och förstörde upplevelsen.

Men det som retar mig är att svarta finns numera i varje reklam, senast Ikea visade en hel svart familj, Willys visade en svart kortklippt kvinna i karriären.. (såna kvinnor finns kanske i New York men inte många i Sverige) som hämtar sin matkasse,
Aftonbladet har en artikel om par som inte har sex längre och det illustrerades med en vit ledsen attraktiv kvinna vänd mot kameran sittandes på sängen och en svart man vänd med ryggen mot henne, haha, alltså han ratar henne!
Sånt händer jo inte ens på film.

En spelsajt med enarmade banditer visade i sin reklamfilm en svart getto-kille med ett muslimskt skägg som gjorde och klok min och hyllade deras procentuella vinstfördelning. Han såg ut och lät som en efterbliven analfabet.
__________________
Senast redigerad av rex144 2020-09-15 kl. 01:29.
Citera
2020-09-15, 08:15
  #74
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
En del av filmerna som Ts räknar upp är bra filmer som t ex Moonlight. Men jag efterlyser verkligen filmer om och med svarta och vita där vita inte ensidigt framställs som onda. Det blir otroligt trist film av det, utan någon som helst botten. En typ av filmer el tv-serier jag är fruktansvärt trött på är svenska blattefilmer där blatten från förorten kämpar och hederlig medan alla rassesvenskar sätter käppar i hjulet för honom... haha jo för exakt så är det ju.
Citera
2021-02-21, 00:07
  #75
Medlem
Pripps-Prebens avatar
Sverige är på en domedagskurs, med start 1968 och nu i allt högre takt. Den "gode svensken" är självförnekande och ska böja sig för mångkulturens 'suveränitet'.

Det är ganska talande att trots Sveriges historia och bragder under stormaktstiden är det enda filmutbudet industrin kunnat framställa med temat Karoliner miniserien "Snapphanar" där svenskarna såklart är de onda.

På gymnasiet visades "När mörkret faller" vilket också kommer i denna kategori. -Tre separata tidslinjer som alla har sina väl valda antagonister och offer: antingen är det invandrar-företagare som blir hotade av svensk, vit-maffia... eller så är det en strong independent journalist som blir hustrumisshandland av sin avundsjuka vita svenska man eller några invandrartjejer som lider under hedersförtryck av sina kristna föräldrar(tänk ramaskriet om dem varit muslimer istället)
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback