Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-10, 23:50
  #1
Medlem
Tja
Behöver tips på en speldator som klarar LoL(högsta på allt då). Vet inte vilken budget men jag tänker mig att runt 8-9k borde räcka?
Citera
2017-03-10, 23:58
  #2
Avstängd
Flesta moderna datorer idag ska klara LoL, iallafall de stationära.
Samt beror det lite på ditt nät, bättre att investera i ett hög hastighets nät än att lägga dem dära extra pengarna på en bättre dator enligt mig
Citera
2017-03-11, 01:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Flesta moderna datorer idag ska klara LoL, iallafall de stationära.
Samt beror det lite på ditt nät, bättre att investera i ett hög hastighets nät än att lägga dem dära extra pengarna på en bättre dator enligt mig
Har redan bra nät(aldrig problem med ping).
Såg denna i en annan tråd, vad tror du?
http://store.hp.com/SwedenStore/Merc...-by-HP-desktop
Citera
2017-03-11, 02:20
  #4
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Såg denna i en annan tråd, vad tror du?
Processorn är fullt godkänd för en speldator. Grafikkortet är förra generationens toppmodell. Lite snålt med bara 8 gig minne, skulle kunna haft 16, men 8 kommer man en god bit med också. Nästintill oanvändbar ssd, alldeles för ynklig, borde vara iaf 4x så rymlig, men sånt går nog byta. Den går ju starta iaf, och 1-2 spel går nog installera innan det blir fullt.
Prisvärd? .. njoae, kanske, med viss tvekan. Den är liksom 1.5 år begagnad fastän den är ny. Det går hitta liknande datorer begagnade men med mer minne och bättre ssd och kanske bättre av lite annat också för runt 8-10ooo.

Den där datorn är troligast väldigt långt över vad som krävs. Du borde kunna köra i stort sett vilket spel som helst i mycket höga inställningar på den.
Citera
2017-03-11, 02:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Processorn är fullt godkänd för en speldator. Grafikkortet är förra generationens toppmodell. Lite snålt med bara 8 gig minne, skulle kunna haft 16, men 8 kommer man en god bit med också. Nästintill oanvändbar ssd, alldeles för ynklig, borde vara iaf 4x så rymlig, men sånt går nog byta. Den går ju starta iaf, och 1-2 spel går nog installera innan det blir fullt.
Prisvärd? .. njoae, kanske, med viss tvekan. Den är liksom 1.5 år begagnad fastän den är ny. Det går hitta liknande datorer begagnade men med mer minne och bättre ssd och kanske bättre av lite annat också för runt 8-10ooo.

Den där datorn är troligast väldigt långt över vad som krävs. Du borde kunna köra i stort sett vilket spel som helst i mycket höga inställningar på den.
Har du nåt bättre tips i den pris rangen? Skulle uppskattas du verkar kunna det här bra hehe
Citera
2018-01-06, 00:15
  #6
Medlem
Bumpar tråden då jag äntligen börjat leta efter en ny dator.
Denna har jag hittat som jag tror är bra(?):https://www.netonnet.se/art/dator/st...prisjamforelse

LoL är inte direkt krävande men skulle va skönt och höra från andra LoL spelare här om deras åsikter innan jag köper.
Citera
2018-01-06, 01:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Bumpar tråden då jag äntligen börjat leta efter en ny dator.
Denna har jag hittat som jag tror är bra(?):https://www.netonnet.se/art/dator/st...prisjamforelse

LoL är inte direkt krävande men skulle va skönt och höra från andra LoL spelare här om deras åsikter innan jag köper.

Hårddisk: WD Blue 1TB 7200rpm 64MB (Ska lägga till mer vid senare tillfälle)
SSD: Samsung 960 EVO 250GB
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance
Processorkylare:be quiet! Pure Rock
Chassi: Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass
Processor: Intel Core i5-8600K
Grafikkort: Asus Dual GeForce GTX 1060 OC grafikkort (6gb)
PSU: be quiet! System Power 8 500W PSU
Moderkort: MSI Z370 Gaming Plus moderkort

Byggde denna i tisdags för 10700
Citera
2018-01-06, 14:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hårddisk: WD Blue 1TB 7200rpm 64MB (Ska lägga till mer vid senare tillfälle)
SSD: Samsung 960 EVO 250GB
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance
Processorkylare:be quiet! Pure Rock
Chassi: Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass
Processor: Intel Core i5-8600K
Grafikkort: Asus Dual GeForce GTX 1060 OC grafikkort (6gb)
PSU: be quiet! System Power 8 500W PSU
Moderkort: MSI Z370 Gaming Plus moderkort

Byggde denna i tisdags för 10700
Är det inte lite overkill för bara LoL? Antar att du kör på högsta på allt men får ändå över 140 fps?
Citera
2018-01-06, 15:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Är det inte lite overkill för bara LoL? Antar att du kör på högsta på allt men får ändå över 140 fps?

Kör LoL, pubg och OW. Skönt att ha lite marginal till vad som krävs för det mesta
Citera
2018-01-06, 15:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Kör LoL, pubg och OW. Skönt att ha lite marginal till vad som krävs för det mesta
Vad tycker du om PC:n jag länka till? Kommer i princip ha LoL på den bara.
Citera
2018-01-06, 15:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Vad tycker du om PC:n jag länka till? Kommer i princip ha LoL på den bara.

Får inte fram den längre, du får länka igen
Citera
2018-01-10, 18:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Bumpar tråden då jag äntligen börjat leta efter en ny dator.
Denna har jag hittat som jag tror är bra(?):https://www.netonnet.se/art/dator/st...prisjamforelse

LoL är inte direkt krävande men skulle va skönt och höra från andra LoL spelare här om deras åsikter innan jag köper.
Köpte datorn och har testat LoL på den idag.
Får 80 fps med högsta kvalite på allt och högsta upplösning. Ska jag verkligen ha så lite fps?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback